برای مقابله با کرونا، نیرو های نظامی در استان ها مستقر می شوند

به گزارش خبر آزمون، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که به منظور جلوگیری از شیوع بیش از حد گونه جهش یافته اُمیکرون تیم های نظامی در استان های مختلف مستقر خواهند شد.

برای مقابله با کرونا، نیرو های نظامی در استان ها مستقر می شوند

خبرنگاران - جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شرایط شیوع کرونا در این کشور را نیازمند کوشش بیشتر برای مقابله با آن دانست.

طبق گزارش الجزیره، جو بایدن گفت: تیم های نظامی و پزشکی از بیمارستان ها در سراسر کشور به مقابله با افزایش موارد ابتلا به گونه جهش یافته اُمیکرون حفاظت خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود: در 6 استان که بیشتر از کرونا آسیب دیده اند، نیرو های نظامی بیشتری مستقر خواهند شد تا به آن ها در مقابله با پیامد های کرونا یاری نمایند.

سی ان ان دو روز پیش گزارش داده بود که با افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به دلیل توسعه سویه اُمیکرون ویروس کرونا در آمریکا، بسیاری از خدمات عمومی و حیاتی در این کشور با اختلال روبرو شد.

ابتلای شمار زیادی از کارگران شهرداری و خدمات شهری آمریکا به کرونا، انباشته شدن زباله ها را درپی داشته است. کمبود نیرو در بخش حمل ونقل نیز موجب تأخیر یا لغو سفر ها شده است. مسافران به دلیل کمبود نیرو در محل آنالیز گذرنامه در فرودگاه ها سرگردان شده اند.

مسئولان خدمات اورژانس و پلیس درپی ابتلای شمار زیادی از نیرو های خود به کرونا مجبورند بعضی تماس ها و درخواست یاری ها را بی جواب بگذارند. با بستری شدن حدود 140 هزار بیمار کرونایی، یک چهارم بیمارستان های آمریکا اعلام نموده اند که در شرایط بحرانی به سر می برند. آزمایشگاه ها نیز تنها آزمایش بیماران دارای علائم را می پذیرند.

میانگین موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به 730 هزار تن در روز رسیده است. کارشناسان درباره بروز وضع بحرانی، اختلال در خدمات رسانی زیرساخت ها و زیان مالی بیشتر در این کشور هشدار دادند.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 173

به "برای مقابله با کرونا، نیرو های نظامی در استان ها مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مقابله با کرونا، نیرو های نظامی در استان ها مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید