ابتلای پادشاه و ملکه سوئد به کرونا علی رغم تزریق سه نوبت واکسن

به گزارش خبر آزمون، کاخ سلطنتی سوئد گفت که آزمایش کووید-19 پادشاه و ملکه سوئد علیرغم سه نوبت واکسیناسیون مثبت بوده است.

ابتلای پادشاه و ملکه سوئد به کرونا علی رغم تزریق سه نوبت واکسن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ سلطنتی سوئد روز سه شنبه در بیانیه ای بیان نمود که آزمایش کووید-19 کارل گوستاف شانزدهم و سیلویا پادشاه و ملکه سوئد مثبت بوده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز کاخ سلطنتی سوئد در بیانیه ای بیان نمود که پادشاه و ملکه که به طور کامل با سه تزریق واکسینه شده اند، اینک علائم خفیف کرونا دارند. این در حالی که است که شیوع کرونا در این کشور اسکاندیناویایی از سویه تازه ویروس امیکرون است.

کاخ سلطنتی سوئد بیان نمود که پادشاه 75 ساله و ملکه 78 ساله این کشور در قرنطنیه هستند و تلاش برای ردیابی افرادی که با آنها در تماس بوده اند در حال انجام است.

کارل گوستاف که نقش او عمدتاً تشریفاتی است، در سن 27 سالگی و پس از مرگ پادشاه گوستاف ششم در سال 1973، رئیس دولت سوئد شد و طولانی ترین دوره خدمت پادشاه این کشور محسوب می شود. ویکتوریا دختر ارشد او و وارث تاج و تخت، در ماه مارس سال گذشته وهمسرش، شاهزاده دانیل نیز به این ویروس مبتلا شدند و هر دو پس از تحمل علائم خفیف بهبود یافتند.

آخرین داده ها در روز سه شنبه نشان داد که سوئد یک رکورد روزانه تازه برای موارد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. پس از یک پاییز آرام، سوئد شاهد افزایش آلودگی در هفته های اخیر بوده است. ماه گذشته، دولت سوئد محدودیت های تجمعات عمومی را تشدید کرد و ازهمه کسانی که می توانند از خانه کار کنند، خواست به طور دورکار به فعالیت خود ادامه دهند. شمار تلفات ناشی از کووید در این کشور بسیار بیشتر از سرانه کشورهای دیگر در شمال اروپا بوده است که در اوایل همه گیری محدودیت های سخت تری اعمال کردند.

به گزارش رویترز، اظهارات کارل گوستاف در سال 2020 زمانی که گفت کشورش در مدیریت کووید-19 شکست خورده است، به تیتر یک رسانه های سوئد مبدل شد.

گفته می شود بر اساس مقررات تازه اعلام شده از سوی دولت سوئد، محدودیت های تازه تمامی اماکن عمومی از جمله رستوران ها و مراکز خرید را نیز در بر خواهند گرفت. ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد اخیرا گفت، اکنون همه باید مسئولیت مشترک را بر عهده بگیریم و باید خود را با واقعیت تازه وفق دهیم. ما اکنون یک نوع ویروس تازه داریم و در شرایط تازهی هستیم.

با وجود اعمال محدودیت های مسافرتی، سویه تازه از آن زمان در اروپا، آسیا و قاره آمریکا شناسایی شده است. کارشناسان بهداشت و سلامت از کشورهای مختلف می گویند که سویه امیکرون بسیار قابل انتقال است، اما علائم خفیف تری ایجاد می کند.

طبق تازهترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا مجموع 56 میلیون و 191 هزار و 523 ابتلا و 827 هزار 749 فوتی را از ابتدای همه گیری ثبت کرده است. این کشور همچنان در صدر کشورهای جهان به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 126

به "ابتلای پادشاه و ملکه سوئد به کرونا علی رغم تزریق سه نوبت واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای پادشاه و ملکه سوئد به کرونا علی رغم تزریق سه نوبت واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید