سفر در اروپا مشروط به صدور گواهی دیجیتال کرونا

به گزارش خبر آزمون، مجلس و اعضای اتحادیه اروپا برای صدور گواهی دیجیتال کووید به توافق رسیدند. امضای این توافق نامه با هدف تسهیل سفر و احیای گردشگری تابستانه صورت پذیرفته است.

سفر در اروپا مشروط به صدور گواهی دیجیتال کرونا

توافق نامه ای مبنی بر صدور گواهی دیجیتال کووید بین مجلس اروپا و اعضای اتحادیه اروپا به امضا رسید . صدور این گواهی که دربرگیرنده اطلاعاتی درباره شرایط واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا، نتایج آزمایش کرونا و بهبود پس از ابتلا به ویروس است، با هدف تسهیل در رفت و آمد گردشگران و شاغلان در اتحادیه اروپا طراحی خواهد شد و شهروندانی که دست کم یکی از شرایط مذکور را داشته باشند، از این گواهی برخوردار خواهند شد.

بعلاوه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیز که به وسیله یکی از واکسن های مورد تایید سازمان دارویی اروپا واکسینه شده باشند، مشمول دریافت این گواهی خواهند بود.

این گواهی که نام رسمی آن گواهی کووید دیجیتالی اتحادیه اروپا است، یاری شایانی به احیای صنعت گردشگری و سفرهای تابستانه در اروپا خواهد نمود و محدودیت های سفری همانند آزمایش های بیشتر کرونا یا قرنطینه را به جز در موارد ضروری لغو خواهد نمود.

این گواهی که صدور آن به صورت فیزیکی و الکترونیکی است، به یاری QR Code مورد خوانده خواهد شد و نخستین بار در فرانسه، مالت و هلند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 170

به "سفر در اروپا مشروط به صدور گواهی دیجیتال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در اروپا مشروط به صدور گواهی دیجیتال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید