گردشگران ایرانی و شکستن رکورد سفر به روسیه

به گزارش خبر آزمون، ایران در خاتمه سال 2015 برای نخستین بار در جمع 20 کشور برتر گردشگر فرست به روسیه نهاده شد

انتظار می رود شمار گردشگران ایرانی ورودی به روسیه، به یک رکورد در امسال برسد.

گردشگران ایرانی و شکستن رکورد سفر به روسیه

لوان جگریان، سفیر روسیه در ایران این خبر را در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت و اضافه نمود:

سال گذشته، دفتر دیپلماتیک روسیه در ایران 35 هزار ویزا برای شهروندان ایرانی صادر کرد که بیشتر آنان توریست بودند. این نخستین بار است، ایران در میان 20 کشور برتر که بیشترین سفر به روسیه را داشته اند، قرار می گیرد.

این دیپلمات روسی بعلاوه به پروازهای چارتری خطوط هوایی ایران به مسکو، سن پترزبورگ و سوچی اشاره نمود و گفت در خاتمه ماه ژوئیه پروازهای معمولی از تهران به آستاراخان راه اندازی شده است.

جگریان اعلام نمود:

تمام این موارد اکنون به ما اجازه می دهد تا در خاتمه سال منتظر شکستن رکورد تعداد توریستان ورودی از ایران به روسیه باشیم.

لوان جگریان در خصوص بازدید توریستان روس از ایران نیز بیان نمود:

من شخصا توصیه می کنم از شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و یزد که به خوبی نشان دهنده آثار تاریخی تمدن ایران باستان هستند بازدید گردد. در کنار این، توریسم اسکی در ایران میان شهروندان روس هر چه بیشتر محبوب می گردد.

لوان جگریان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با موضوع لغو ویزا میان دو کشور روسیه و ایران نیز گفت که هنوز توافقی در این زمینه صورت نگرفته است. جگریان در این خصوص تاکید نمود: درباره لغو ویزا میان دو کشور هنوز حرفی به میان نیامده است. او طی این مصاحبه یادآور شد که در جریان سفر ولادیمیر پوتین به تهران در نوامبر سال 2015، طرفین اقدام به امضای تفاهم نامه دوجانبه ای برای سهولت در شرایط سفر شهروندان روسیه و ایران کردند. در حال حاضر سهولت در اخذ ویزا برای تجار، هیات های رسمی، شخصیت های علمی و فرهنگی بین دو کشور اعمال می گردد.

در همین حال، پیش از این در سال گذشته جمعی از فعالان بخشی خصوصی و دولتی توریستی ایران برای مذاکره در راستای توسعه روابط توریستی دو کشور، به روسیه سفر کردند؛ سفری که البته هنوز نتایجش را در افزایش تعداد توریستان ورودی روسیه به ایران نشان نداده است، گرچه گام مثبتی در این حوزه محسوب می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 113

به "گردشگران ایرانی و شکستن رکورد سفر به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران ایرانی و شکستن رکورد سفر به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید