کیفیت بومگردی ها تغییر می نماید؟

به گزارش خبر آزمون، رییس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران از بازنگری در سرفصل های آموزشی اقامتگاه های بومگردی با هدف ارتقاء کیفیت آن ها اطلاع داد.

کیفیت بومگردی ها تغییر می نماید؟

به گزارش خبرنگاران یاور عبیری به ایسنا گفت: چند سال است که آموزش در بخش بومگردی ها آن چنان که باید انجام نمی شود، در دوره های آموزشی هم که زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می شد کتاب قطور 700 صفحه ای را با عنوان کلی تاسیسات گردشگری آموزش می دادند که موضوع آن بیشتر به هتل ها برمی شود تا بومگردی ها. از طرفی مفاهیم آن کتاب 700 صفحه ای برای جامعه بومگردی که عموما در روستاها هستند کاربردی ندارد. با رایزنی هایی که با معاونت گردشگری انجام شد، قرار شد نگاه آموزشی در بومگردی ها اصلاح شود و سرفصل ها تغییر کند.

او اضافه نمود: این سرفصل ها به دو بخش عمومی و تخصصی دسته بندی شده تا بیشتر کاربرد داشته باشد و تمام موضوعات تخصصی مرتبط با کسب وکار بومگردی لحاظ شده تا در ارتقاء کیفیت آن ها تأثیر بگذارد. البته باید جزئیات این سرفصل ها را تا یک ماه آینده معین کنیم تا آموزش ها از اوایل پاییز سال جاری براساس سرفصل های نو شروع شود.

رییس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران بعلاوه گفت: از معاونت گردشگری انتظار می رود آموزش های بومگردی به شکل عملیاتی و منطقه ای در اقامتگاه های بومگردی انجام شود. ما معتقدیم این آموزش ها نباید به مدیر اقامتگاه محدود شود و باید تمام کارکنان به شکلی تجربی این آموزش ها را دریافت نمایند تا در کیفیت خدمات این اقامتگاه ها تأثیر خود را نشان دهد. بنابراین توقع داریم در ادامه شکل اجرا و ارائه آموزش های بومگردی تغییر کند.

عبیری بعلاوه در پاسخ به اینکه با توجه به مسائل و کیفیت خدمات دهی بعضی بومگردی ها، آیا سرفصل ها براساس آسیب شناسی این مسائل تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: ما روی این سرفصل ها کار کردیم و براساس احتیاج بومگردی ها آن را تدوین نموده ایم. شاید در زمان اجرا متوجه مسائل آن شویم و برای یک سال آینده دوباره بازنگری کنیم.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 403

به "کیفیت بومگردی ها تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت بومگردی ها تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید