چمران: ترافیک تهران تقصیر دولت گذشته است

به گزارش خبر آزمون، رئیس شورای شهر تهران گفت: آلودگی و ترافیک شهر تهران نتیجه کم کاری و کار نکردن دولت در دو دوره گذشته به ویژه در حوزه خرید واگن و تامین اتوبوس است.

چمران: ترافیک تهران تقصیر دولت گذشته است

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، گفت: در خصوص ترافیک و آلودگی هوا متاسفانه چیز جدیدی نداریم که به مردم بگوییم. نتیجه کم کاری یا کار نکردن، نخریدن واگن برای مترو، نگرفتن اتوبوس و یا در حقیقت ندادن اتوبوس از طریق دولت های دو دوره گذشته آن چیزی است که امروز مشاهده می کنیم.

وی افزود: ما نه تنها نتوانستیم شرایط را بهتر کنیم بلکه شرایط بدتر شده است. تلاش بسیاری کردیم در دوره چهارم که 6000 اتوبوس برای تهران حفظ شود، اما این 6000 اتوبوس به 2200 اتوبوس رسیده و شرایط بدتر شده است.

واگن های مترو از هزار واگن به 400 واگن رسیده و به این ترتیب مسلما مردم در فشار می افتند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین موجود در مرکز، گفت: هنگامی که مسافر زیاد می شود و مردم مشاهده می کنند که با مترو و اتوبوس نمی توانند سفر های راحت و خوب انجام دهند، اجبارا به سراغ اتومبیل های شخصی می فرایند و هنگامی که اتومبیل های شخصی به شهر آمد نتیجه همان ترافیکی است که مشاهده می کنید.

چمران این را هم گفت: البته هنوز مدارس و دانشگاه ها به طور کامل باز نشده اند قطعا اگر باز شوند حداقل 20 درصد به این ترافیک اضافه خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی های لازم برای بخش حمل و نقل عمومی در بودجه سال جاری مدیریت شهری، گفت: چیز خاصی که بتواند گره گشا باشد در این بودجه پیش بینی نشده است در حقیقت این بودجه معمولی است و ضمناً بودجه را به گونه ای تصویب کردند که بسیار باز و دست بالا گرفته شده و این بودجه محقق نخواهد شد. البته من فکر نمی کنم که این کار عمدی بوده باشد انشاءالله که این طور نبوده، اما با خود تصور کردن که سال جاری تورم بیشتر است خب ما هم بودجه را دست بالا بگیریم.

منبع: فرارو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 64

به "چمران: ترافیک تهران تقصیر دولت گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: ترافیک تهران تقصیر دولت گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید