هزینه سفر به مالزی چقدر تمام می گردد؟

به گزارش خبر آزمون، ما اینجا هستیم تا درباره این موضوع با شما صحبت کنیم. اگر می خواهید از مالزی بیشتر بدانید، می توانید مقالات زیر را بخوانید:

هزینه سفر به مالزی چقدر تمام می گردد؟

واحد پول مالزی چیست؟

واحد پول این کشور زیبا از سال 1975 از دلار به رینگیت تغییر پیدا کرد. رینگیت در انواع اسکناس های 1، 4، 10، 20، 50 و 100 رینگیتی موجود است. قیمت هر رینگیت به پول ما 3200 تومان تخمین زده می گردد که البته این نرخ مربوط به زمستان 98 است.

در مالزی برای چه چیزهایی باید هزینه کنیم؟

هزینه سفر به مالزی شامل مواردی خواهد بود که در ادامه نام می بریم:

  • تردد با وسایل نقلیه عمومی
  • هزینه غذا
  • هزینه سرگرمی کردن
  • بازدید از منطقه ها تاریخی و فرهنگی
  • هزینه اقامت در هتل
  • و خرید بلیط هواپیما

حالا وقت آن رسیده بدانیم هزینه هریک از این موارد چقدر در می آید.

هزینه ویزا و بلیط هواپیمای مالزی

معمولا بین ماه های دسامبر تا ژانویه، مالزی پذیرای گردشگران بی شماری است. به همین دلیل قیمت بلیط ها گران تر می گردد. علاوه بر آن مناسبت هایی مثل عید چینی ها و عید کریسمس نیز بر افزایش قیمت بلیط تأثیرگذار هستند. اگر می خواهید برای خرید بلیط کمتر هزینه کنید، باید از آژانس های هواپیمایی داخلی بلیط تهیه کنید. معمولا قیمت بلیط در آژانس های خارجی کمی گران تر است. در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما از تهران به کوالالامپور مالزی از حدود 3 میلیون تومان آغاز می گردد. برای اطلاع دقیق تر از قیمت بلیط هواپیمای مالزی می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

خوشبختانه مالزی از آن دسته کشورهایی است که با داشتن یک گذرنامه و دو قطعه عکس می توان به آن سفر کرد؛ یعنی برای گشتن و سرگرمی کردن در مالزی نیازی به ویزا نداریم. شما می توانید برای 14 روز در مالزی بگردید و خوش بگذرانید، بدون اینکه مسئله ای برایتان پیش بیاید. در خصوص سایر کشورها با این ویژگی می توانید به مقاله کشورهای بدون ویزا مراجعه کنید.

هزینه مکالمه و اینترنت

یکی از اصلی ترین مولفه های هزینه سفر به مالزی تعرفه های مکالمه است. در مالزی به ازای هر یک دقیقه مکالمه هزینه شما 24/0 رینگیت محاسبه می گردد. بعلاوه 60 مگابایت اینترنت را می توانید با پرداخت 15 رینگیت بخرید که به پول ما حدودا 48 هزار تومان در می آید. (زمستان 98)

هزینه تردد با وسایل نقلیه

در مالزی هم مثل خیلی دیگر از کشورها اتوبوس، تاکسی و مترو وظیفه جابه جا کردن افراد را برعهده دارند. برای استفاده از اتوبوس ها باید 1 رینگیت بپردازید. اگر دوست دارید با مترو تردد کنید، باید 2 تا 35 رینگیت کنار بگذارید. به نظر می رسد برای برآمدن از پس هزینه سفر به مالزی اتوبوس برترین گزینه برای تردد باشد.

ناگفته نماند که برای استفاده از مترو و اتوبوس بلیط های ماهیانه و یک باره هم وجود دارد که به ترتیب 100 و 3 رینگیت قیمت دارند. جالب است بدانید که در مالزی برخلاف کشورهای دیگر اتوبوس هایی با نام گو کی ال وجود دارد که بدون گرفتن هیچ هزینه ای شما را به مقصد می رساند. البته مقصد این اتوبوس ها به ایستگاه ریلی کی ال سنترال، میدان مدکا، موزه ملی، مرکز شهر و برج کوالالامپور منتهی می گردد. قطار اکسپرس کوالالامپور برای رفتن به فرودگاه بسیار مناسب است؛ چرا که با آن برخلاف اتوبوس و تاکسی در ترافیک گیر نمی کنید.

بلیط هوایپما مالزی را می توانید از سایت خبرنگاران به صورت آنلاین رزرو کنید.

البته برای تهیه بلیط این وسایل نقلیه باید کارت های الکترونیکی تهیه کنید. این کارت ها که مای ریپد و تاچ اند گو نام دارند، در باجه های بلیط فروشی اتوبوس و مترو یافت می شوند. کارت مای ریپد 20 رینگیت قیمت دارد و شما می توانید هر چقدر که خواستید آن را شارژ کنید. برای خرید کارت تاچ اند گو هم باید مبلغی در حدود 15 رینگیت پرداخت کنید. این کارت ها تا 10 رینگیت قابل شارژ شدن هستند.

هزینه پایه تاکسی های مالزی 3 رینگیت است؛ اما به ازای پشت سر گذاشتن هر یک کیلومتر 2 رینگیت به آن اضافه می گردد. به نظر می رسد تردد با تاکسی، هزینه سفر به مالزی را افزایش دهد. با این حال استفاده از تاکسی شرایطی دارد. برای مثال کرایه تاکسی ها از ساعت 12 شب تا 6 صبح 50 درصد بیشتر است. تاکسی های مالزی با رنگ های مختلفی موجود هستند که تاکسی های آبی رنگ مجهزتر هستند و کرایه آنها از 6 رینگیت آغاز می گردد.

هزینه لباس و پوشاک در مالزی

هزینه لباس و پوشاک بسته به مارک و غیرمارک بودنش با ایران 10 تا 30 درصد تفاوت دارد. شما برای خریدن یک جفت کتانی در مالزی باید بین 265 تا 277 رینگیت، برای خریدن لباس زنانه 115 رینگیت و برای خریدن یک شلوار باید 224 رینگیت پرداخت کنید.

هزینه اقامت در مالزی

یکی از اصلی ترین موارد در معین مقدار هزینه سفر به مالزی اقامت در هتل است. به جز هتل ها، هاستل ها و مسافرخانه ها هم آماده پذیرش مسافران هستند. ناگفته نماند که می توانید خانه هایی با کرایه ارزان هم پیدا نموده و در آن مستقر شوید.

اگر عزم نموده اید یک هفته در مالزی باشید، ارزان ترین اقامتگاه برای شما خانه ها هستند. گفتنی است که بسته به نقطه ای از شهر که اقامتگاه در آن قرار گرفته باشد، نرخ کرایه هم فرق دارد. به طور کل باید برای اجاره کردن هاستل ها بین 30 تا 50 رینگیت داشته باشید. اما هاستل ها شرایط خاصی دارد که همه نمی توانند با آنها کنار بیایند. مثلا برخی از آنها حمام و آشپزخانه ندارند.

اما اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در مالزی بمانید، می توانید با اجاره کردن یک واحد آپارتمان از تمامی امکانات بهره مند شوید. هزینه اقامت برای واحد یک خوابه در مرکز شهر 1,440 رینگیت، برای واحد یک خوابه در محله معمولی 889 رینگیت، برای واحد سه خوابه در مرکز شهر 2,659 رینگیت و واحد سه خوابه در محله معمولی 1،576 رینگیت است.

اگر هم انتخاب شما اقامت در هتل است، باید بگوییم هزینه اقامت در هتل دو ستاره حدودا بین 150 تا 280 هزار تومان می گردد. هزینه هتل سه ستاره بین 225 تا 355 هزار تومان و هتل چهار ستاره هم بین 350 تا 680 هزار تومان آب می خورد. هزینه اقامت در هتل پنج ستاره را هم حدودا بین 550 هزار تومان تا یک میلیون تومان در نظر بگیرید.

اگر در پی اقامتگاه هایی با قیمت پایین تر هستید توصیه می کنیم در محله های بوکیت بینتانگ، چانگ کات و محله چینی ها در پی خانه های ارزان قیمت باشید.

هزینه یک وعده غذا در مالزی

اگر می خواهید در هزینه سفر به مالزی صرفه جویی کنید بهتر است به جای رستوران رفتن خودتان آشپزی کنید. اگر هم که دوست دارید در رستوران غذا بخورید، برای یک وعده باید مبلغی در حدود 100 رینگیت بپردازید. البته در رستوران های معمولی تر گاهی این مبلغ به 50 رینگیت هم کاهش پیدا می نماید.

گفتنی است که قیمت غذا هم مثل اقامتگاه در نقاط مختلف مالزی فرق دارد. اگر دوست دارید به همراه غذا خوردن از سنن و فرهنگ مالزیایی هم لذت ببرید، بد نیست غذاهای خیابانی را امتحان کنید. این امر می تواند در هزینه سفر به مالزی هم تا حد زیادی ارزان باشد. از طرف دیگر این غذاها بسیار لذیذ بوده و اغلب غذاهای بومی مالزی هستند. برای میل کردن این غذاها کافیست مبلغی در حدود 10 تا 15 رینگیت پرداخت کنید. اگر هم دوست دار سرسخت فست فود هستید که باید بگوییم می توانید با پرداخت 12 تا 15 رینگیت یک فست فود حسابی بخورید و دلی از عزا درآورید.

اگر باز هم می خواهید هزینه سفر به مالزی را بیشتر کاهش دهید، پیشنهاد می کنیم که برای تهیه غذا به محله های ارزان قیمت بروید. مثلا محله جالان آلور از جمله این محله هاست که در آن رستوران های دریایی و دکه های غذافروشی به وفور یافت می گردد. شما در این محله می توانید غذایی با کیفیت و خوشمزه و البته ارزان قیمت میل کنید.

در ادامه به شما می گوییم حدود قیمت مواد غذایی در مالزی چقدر است؟

  • هزینه یک لیتر شیر 89/6 رینگیت
  • 12 عدد تخم مرغ 20/ 5 رینگیت
  • مرغ کیلویی 29/12 رینگیت
  • یک کیلو پنیر 60/63 رینگیت
  • یک کیلو گرم سیب زمینی 82/3 رینگیت
  • یک عدد نان 21/3 رینگیت
  • یک کیلو گرم برنج 62/3 رینگیت
  • گوشت قرمز 44/24 رینگیت
  • یک کیلو گوجه 81/4 رینگیت
  • یک کیلو پیاز 34/4 رینگیت

توجه داشته باشید که به جز خورد و خوراک باید هزینه ای هم برای نوشیدنی در نظر بگیرید. قیمت آب معدنی در مالزی 1 رینگیت است. بعلاوه برای نوشیدن یک فنجان قهوه هم باید 8/9 رینگیت هزینه کنید.

هزینه سرگرمیگاه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در مالزی

در مالزی اماکن تماشای بی شماری وجود دارد. یکی از محبوب ترین این بناها برج های پتروناس هستند. این برج های بلند 451 متر ارتفاع دارند و جز مرتفع ترین برج های دنیا به حساب می آیند. بزرگسالان برای تماشا این بنا باید 85 رینگیت و نونهالان باید 35 رینگیت پرداخت نمایند. در ادامه هزینه سایر مکان های تماشای مالزی را به شما می گوییم:

  • بازدید از غارهای باتو 15 رینگیت
  • ورودی آکواریوم کوالالامپور 69 رینگیت
  • داخل شدن به باغ پرندگان 67 رینگیت
  • هزینه شهربازی سان وی لاگون برای بزرگسالان 170 رینگیت
  • باغ پروانه 25 رینگیت
  • کوهنوردی بین 35 تا 75 رینگیت
  • تور پیاده روی از 70 رینگیت
  • شهربازی برجایا تایم اسکوئر 51 رینگیت

بعلاوه برای بازدید از باغ وحش ملی مالزی باید 63 رینگیت و برای غواصی در اعماق آب ها هم بین 245 تا 300 رینگیت پرداخت کنید. اگر دوست دارید قایق سواری کنید، باید 200 رینگیت داشته باشید. تنها مکانی که بازدید از آن رایگان است و هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی نماید، باغ گیاهشناسی پردانا است.

هزینه سفر به مالزی با تور

یک روش دیگر برای صرفه جویی در هزینه سفر به مالزی شرکت در تورهاست. شما با شرکت در تور در واقع با یک تیر، دو نشان می زنید. یعنی علاوه بر پرداخت هزینه نسبتا کم هیجان زیادی را هم تجربه می کنید. این تورها معمولا در کوالالامپور برگزار می شوند و بین 6 تا 8 روز طول می کشند. هزینه این تورها نیز بین 3.5 تا 5 میلیون تومان برای شما آب می خورد. برای خرید تور مالزی به لینک ابتدای مقاله مراجعه کنید.

در پایان

هرچه درباره هزینه های سفر به مالزی می دانستیم در این مقاله با شما هم در میان گذاشتیم. حالا که حسابی از همه هزینه ها اطلاعات به دست آوردید، می توانید یک سفر عالی و هیجان انگیز را برنامه ریزی کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 244

به "هزینه سفر به مالزی چقدر تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به مالزی چقدر تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید