چطور شیرموز غلیظ خانگی درست کنیم؟

به گزارش خبر آزمون، چرا صبح ها شیر را با موز امتحان نمی کنید؟ شیرموز غلیظ نوشیدنی خوشمزه و ساده ای است که حتی اگر هوادار این میوه خوشمزه نباشید از طعم کف و بافت خامه ای آن لذت می برید. این ترکیب خوشمزه را در خانه با شیر و موز در کمتر از 2 دقیقه آماده کنید. اگر روز برای انجام فعالیت های خود یا ورزش به انرژی بالا احتیاج دارید؛ شیرموز غلیظ را امتحان کنید. شیرموز علاوه بر اینکه طعم شگفت انگیزی دارد، سرشار از مواد مغذی است و در روز انرژی شما را بالا نگه می دارد. اما چطور شیر موز غلیظ درست کنیم؟ در این مطلب ترفندهای آشپزی را برای طرز تهیه شیرموز غلیظ و خوشمزه معرفی می کنیم. برای تهیه شیرموز غلیظ به این روش تهیه اعتماد کنید و در خانه شیر موز غلیظ را آماده کنید.

چطور شیرموز غلیظ خانگی درست کنیم؟

طرز تهیه شیرموز

شیرموز یک نوشیدنی خنک و خوشمزه است؛ برای تهیه این نوشیدنی کف دار، شیر و موز را داخل مخلوط کن بریزید و دکمه را فشار دهید. شیرموز شما در مدت زمان دو دقیقه آماده می گردد. در این روش تهیه برای کشدار شدن و بافت غلیظ شیرموز، موز یخ زده را به شیر اضافه نموده ایم. این نوشیدنی خوشمزه را برای صبحانه و میان وعده روزانه تهیه کنید و در روز انرژی بالایی داشته باشید.

فوت وفن: در تهیه شیرموز از موزهای رسیده بهره ببرید، موزهای نارسیده و سبز طعم خوشمزه ای به نوشیدنی شما نمی دهند. بعلاوه اگر موز به مقدار کافی شیرین است، مقدار شکر کمتری به این نوشیدنی اضافه کنید.

برای مطالعه طرز تهیه شیر موز پسته

مواد لازم برای تهیه شیر موز

مواد اولیهمقدار لازم
موز یخ زده1 عدد
شیر1 لیوان
بستنی وانیلی4 قاشق غداخوری
گردو1 قاشق غذا خوری
پستهنصف فنجان
شکربه مقدار لازم
پودر نارگیلیک قاشق مرباخوری
سس شکلاتبه مقدار لازم
خامهبه مقدار لازم

فوت وفن: این مواد اولیه برای تهیه یک لیوان شیرموز خوشمزه است. برای تهیه شیرموز با تعداد بیشتر مقدار مواد بالا را افزایش دهید. برای آماده کردن یک لیوان شیرموز به 1 عدد موز میانه (100 تا 200 گرم) و 1 لیوان شیر (200 و 250 گرم) احتیاج دارید.

برای مطالعه 9 ایده برای استفاده از موزهای قهوه ای

مراحل تهیه شیرموز

  1. در مرحله اول برای تهیه شیرموز کش دار و با بافت غلیظ، موز یخ زده را در قطعات کوچک خرد کنید و با 1 لیوان شیر در مخلوط کن در مدت زمان 2 تا 3 دقیقه ترکیب کنید. تا زمانی موز و شیر را مخلوط کنید که موز یکدست در شیر مخلوط گردد.
  2. پس از مخلوط شدن موز و شیر، بستنی وانیلی، گردو، پسته و شکر را اضافه کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید، اجازه دهید که مواد باهم مخلوط شوند.
  3. در مرحله آخر برای تزینن شیر موز از خامه یا سس شکلات و پودر نارگیل بهره ببرید.

برای مطالعه رژیم شیر و موز

شما می توانید برای تهیه شیرموز تک نفره از شیکیرهای برقی بهره ببرید و هر زمان هوس کردید این نوشیدنی خوشمزه را درست کنید.

ترفندهای آشپزی برای شیرموز غلیظ و کش دار

  • در زمان تهیه شیرموز برای غلیظ ترشدن شیرموز، خامه را جایگزین بستنی وانیلی کنید. اضافه کردن 2 تا 3 قاشق غذاخوری خامه غلظت شیرموز را بیشتر می نماید، بدون اینکه طعم خامه در شیرموز غالب گردد.
  • اضافه کردن 1 تا 2 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی یا کره بادام نه تنها طعم شیرموز را خوشمزه تر می نماید؛ بلکه بافت آن را غلیظ تر می نماید.
  • در تهیه شیرموز برای غلیظ تر شدن این نوشیدنی ماست را جایگزین شیر کنید. البته توجه کنید که اضافه کردن ماست بافت غلیظ تری به شیرموز می دهد، درحالی که شیر بافت سبک تری دارد.
  • برای غلیظ تر شدن بافت شیرموز، در زمان مخلوط کردن مواد مقداری پودر ژلاتین را به شیرموز اضافه کنید.
  • قبل از تهیه شیرموز، شیر را داخل یخچال نگهداری کنید تا شیرموز بافت غلیظ تری داشته باشد.

برای مطالعه طرز تهیه ملیک شیرموز و کارامل

سخن پایانی

شیرموز یک نوشیدنی مغذی و خوشمزه است که با ترکیب شیر و موز در 2 دقیقه آماده می گردد. برای غلیظ تر شدن شیر موز از موز یخ زده یا ماست و خامه بهره ببرید. در زمان سرو این نوشیدنی خوشمزه از سس شکلات و پودر نارگیل برای تزیین بهره ببرید. اگر انرژی پایین برای انجام فعالیت های روزانه دارید، برای صبحانه و میان وعده شیرموز غلیظ و خوشمزه را امتحان کنید و کار را با انرژی بالا آغاز کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1403 بروزرسانی: 24 شهریور 1403 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 458

به "چطور شیرموز غلیظ خانگی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور شیرموز غلیظ خانگی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید