واسطه گری صنعت چاپ مازندران را با مشکل روبرو نموده است

به گزارش خبر آزمون، عباس امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت صنعت چاپ مازندران، داشتن نیروهای متعهد و آماده است.

واسطه گری صنعت چاپ مازندران را با مشکل روبرو نموده است

وی با بیان اینکه کارکنان هوشمندی در چاپخانه های استان مشغول به کار هستند و با دستگاه هایی که به روز نیست کارهای باارزشی انجام می دهند که قابل قدردانی است، اضافه کرد: اما به علت تنگناهایی که صنعت چاپ در چند سال اخیر به آن مبتلا شد گزایش به فعالیت در این زمینه کم شده است.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران با اشاره به وابستگی سایر صنایع به صنعت چاپ، گفت: مازندران قطب کشاورزی است و اگر در بسته بندی این محصولات به درستی عمل گردد باعث رونق صنعت چاپ استان خواهد شد.

امیری توضیح داد: لازمه این کار، داشتن زیرساخت و ماشین آلات به روز است و تامین سرمایه اولیه برای خریداری تجهیزات نو، در توان مالی چاپخانه داران نیست و به حمایت دولتی و اختصاص سرمایه اولیه به وسیله پرداخت تسهیلت احتیاج دارد.

وی با اشاره به یکی از معضلات صنعت چاپ در مازندران که در آینده ضربه سنگینی بر این صنعت در استان وارد خواهد نمود، ادامه داد: خروج کارهای چاپی از مازندران به تهران از جمله مسائل است که به وسیله بعضی واسطه ها انجام می گردد.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران اعلام کرد: به علت نزدیکی تهران به مازندران و بعلاوه سهولت ارسال فایل با استفاده از بستر اینترنت، واسطه هایی که چاپخانه دار نیستند و صرفا با داشتن دفتر کار، چاپ را از مازندران خارج می نمایند.

امیری با بیان اینکه جلوی این کار باید به وسیله مراجع مرتبط، گرفته گردد، اظهار کرد: افرادی که مجوز فعالیت در صنعت چاپ ندارند با سوءاستفاده در حال واسطه گری و زمین زدن صنعت چاپ مازندران هستند.

وی با اشاره به گران بودن ماشین آلات صنعت چاپ، اضافه کرد: با کاهش تقاضای کار در استان، خرید ماشین آلات توجیه مالی نخواهد داشت و نمی دانیم این معضل را چگونه باید برطرف کنیم.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران با بیان اینکه بعضی دستگاه های اداری برای چاپخانه ها مسائلی را به وجود می آورند، گفت: چاپخانه های مازندران از نظر مالی در شرایط جالبی نیستند اما توانمندی های بسیاری دارند که اجازه بروز داده نمی گردد، اگر دستگاه های اجرایی هم بخواهند مسائلی ایجاد نموده و با فعالان این صنف، همکاری ننمایند با مسائل بیشتری روبرو خواهیم شد.

امیری با اشاره به اینکه ما تابع سیاستگزاری ها هستیم، توضیح داد: بسیاری از سیاستگزاری ها از دست ما خارج است اما اگر رشد مالی ایجاد گردد تقاضای کار هم افزایش می یابد و از این شرایط خارج می شویم.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت چاپ مازندران همچنان امیدوارانه مشغول به کار هستند تا از چرخه عقب نمانند و این صنعت را به سمت اعتلا پیش ببرند، ادامه داد: امیدواریم شرایط مالی و اجتماعی بهبود یابد و سیاستگزاران هم گوشه چشمی به صنعت چاپ داشته باشند چرا که ما مصمم به حفظ این صنعت هستیم و صدای خود را به گوش مسئولان می رسانیم که نگاه لیطف تری به صنعت چاپ داشته باشند که برای کشور موثر و کارساز است.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران اعلام کرد: یکی از مسائل صنعت چاپ، داشتن 2 متولی است، بهتر است صنعت چاپ یک متولی داشته باشد و ما بدانیم مسائل را از کدام مسیر باید برطرف کنیم.

وی با اشاره به اوضاع کساد چاپ کتاب و محصولات فرهنگی در کشور، گفت: علاقه به کتاب در گرو بهبود شرایط مالی خانوار است و با گفتن اینکه کتاب خوب است و اندیشه ایجاد می نماید باعث قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی خانوار نمی گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 419

به "واسطه گری صنعت چاپ مازندران را با مشکل روبرو نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واسطه گری صنعت چاپ مازندران را با مشکل روبرو نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید