عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد

به گزارش خبر آزمون، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد.

عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد

معروف خسروی در جلسه شورای ترافیک خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی جاده خلخال به اسالم به طول 12.5 کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و با استفاده از روش زیرسازی با تثبیت سیمان جهت افزایش عمر سازه در شرایط جوی نامساعد و مقاومت در برابر بارندگی های برف و باران و یخ بندان آغاز شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال اضافه نمود: از مبلغ 2 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این امر یک هزار میلیارد ریال از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل و یک هزار میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: با هدف تسریع در عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه خلخال اسالم، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال پنج کیلومتر از طول مسیر 12.5کیلومتر از مسیر را در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل و همچنین هفت و نیم کیلومتر را در داخل استان گیلان اجرا خواهد کرد.

خسروی اضافه نمود: همچنین با هدف ارتقای سطح ایمنی و ترمیم ناهمواری های سطح جاده خلخال به اسالم پروژه بهسازی زیرسازی و آسفالت این محور به طول 12.5 کیلومتر از سوی اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان تالش در داخل حوزه استحفاظی استان گیلان و با هزینه کرد یک هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل با بیان اینکه در سالهای اخیر به علت تردد کامیون های حامل بار شن و ماسه با تناژ اضافی در طول محور ارتباطی خلخال به اسالم بخش وسیعی از سطح آسفالت این محور ارتباطی از بین رفته و ناهمواری های بسیار شدیدی در سطح این محور گردشگری ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که با سرانجام کار بهسازی پروژه طول مسیر ناهموار جاده اصلاح و رضایت مسافرین و رهگذران و گردشگران این جاده جلب شود.

جاده 71 کیلومتری خلخال به اسالم یکی از محورهای جنگلی، کوهستانی با چشم اندازهای بی نظیر طبیعی و یکی از محورهای بسیار زیبای ارتباطی استان اردبیل و گیلان است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 400

به "عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم خلخال شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید