بازدید از آکواریوم آنتالیا، یک تجربه فراموش نشدنی

به گزارش خبر آزمون، در کشور ترکیه و شهر آنتالیا یک آکواریوم زیبا و عجیب به نام آکواریوم آنتالیا وجود دارد که از جاذبه های جهانگردی و گردشگری این منطقه است. اگرچه در کشور ترکیه جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی وجود ندارد. اما جاذبه های مصنوعی زیادی مانند آکواریوم آنتالیا در این کشور سالانه تعداد زیادی جهانگرد را جذب می نماید.

بازدید از آکواریوم آنتالیا، یک تجربه فراموش نشدنی

آکواریوم آنتالیا

شهر ساحلی آنتالیا در کشور ترکیه واقع شده است. شهری خوش سابقه و پرطرف دار در زمینه گردشگری محسوب می گردد که به علت استقبال فراوان گردشگران و بازدیدنمایندگان دارای امکانات سرگرمیی بسیار زیادی است. تعداد و تنوع اقامتگاه ها در کنار این سواحل بسیار زیاد است . همین باعث شده تا گردشگران زیادی این شهر ساحلی را به عنوان محل اقامت کوتاه مدت خود انتخاب نمایند.

از جاذبه های گردشگری این شهر، آکواریوم آنتالیا است. این آکواریوم یکی از وسیع ترین آکواریوم های دنیا به شمار میرود و مکانی شگفت انگیز و مهیج برای بازدیدنمایندگان است. اولین چیزی که بعد از شنیدن نام آکواریوم آنتالیا به فکر می رسد نمایش زیبای دلفین ها است. این آکواریوم زیبایی بسیار زیاد دیگری را نیز برای عرضه دارد.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

نکته جالب در خصوص این آکواریوم محل قرارگیری و موقعیت آن است. آکواریوم آنتالیا در مرکز این شهر، بین مرکز خرید میگروس و مینی سیتی قرار گرفته است. برای دسترسی به این مکان روش های زیادی وجود دارد و با وسایل حمل ونقل عمومی به راحتی می توان به آن دسترسی داشت. در صورت تمایل می توانید از هتل تاکسی دربست بگیرید و به سمت آکواریوم بروید. آدینه ها و شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب و بقیه روزها از ساعت 10 صبح تا 8 شب می توانید از این مکان دیدنی بازدید کنید.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یک آکواریوم بسیار بزرگ با مساحت حدود 3 هزار هکتار است که 40 آکواریوم متنوع و مختلف دارد. یکی از بزرگترین سرگرمی گردشگران در کشور ترکیه محسوب می گردد. در اطراف این آکواریوم، کافه ها، رستوران ها و سرگرمیات زیادی برای بازدیدنمایندگان و گردشگران وجود دارد. این آکواریوم در غرب آنتالیا و در 70 متری ساحل کنیالتی قرار گرفته است. بزرگترین تونل زیرآبی دنیا است که گونه های متعدد و مختلف آبزیان را در خود دارد.

تونل طراحی شده در این آکواریوم 131 متر طول و 3 متر عرض دارد. بیش از 5 میلیون لیتر ظرفیت دارد. ساخت آکواریوم آنتالیا از سال 2011 آغاز شد و در سال 2012 تکمیل و به بهره برداری رسید. در داخل این آکواریوم 40 بخش متنوع و مختلف وجود دارد که موضوعات متفاوتی دارند. از ابتدای تأسیس تا به امروز گردشگران زیادی از آن بازدید نموده اند.

مواد به کار رفته در ساختار این آکواریوم

شاید جالب باشد بدانید که بدنه و مخزن اصلی این آکواریوم را فردی به نام بندتی طراحی نموده است. یکی از معماران ماهر ایتالیایی است و در طراحی این آکواریوم از مواد مختلفی بهره برده است.

شگفتی ها و امکانات آکواریوم

آکواریوم آنتالیا شبیه یک شهر دریایی است. درست مانند کارتون هایی که در دوران بچگی دیدن نموده ایم که در آن تمام اتفاقات زیر دریا است. امکانات این آکواریوم بسیار متنوع و فرق دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

در آکواریوم آنتالیا شما مدام با موارد غافلگیرنماینده روبرو می شوید. معمولاً قسمت هایی از آکواریوم که جمعیت زیادی در صف ایستاده اند مربوط به غذادادن به آبزیان است. در ابتدا که به آکواریوم وارد می شوید یک شیشه شیر بزرگ به شما داده می گردد و بعد باید به ماهی های بزرگی که سرشان را از آب بیرون می آورند غذا بدهید. البته نباید نگران باشید یا بترسید. چون این ماهی ها بسیار آرام هستند و طبق عادت خود سرشان را برای خوردن غذا بیرون می آورند. قسمت مربوط به آبزیان یکی از مهیج ترین قسمت های مربوط به آکواریوم است.

هایپر لوکس و مجهز دنیای ماهیان

آکواریوم شهر آنتالیا فقط برای سرگرمی و سرگرمی نیست. بلکه مجهز به فروشگاه های لوکس و بزرگی است که می توانید به راحتی از آن ها خرید کنید. در حین خرید از وجود آبزیان و ماهیان هم بهره ببرید و شاد باشید. برای مثال تصور کنید که در حال خرید هستید و ناگهان یک دلقک ماهی کنجکاو به شما نگاه می نماید . لذت خرید شما را دوچندان می نماید. بنابراین اگر به آکواریوم آنتالیا رفتید، بازدید و خرید از فروشگاه های لوکس و مجهز آن را از قلم نیاندازید.

هیجان زیاد در بازدید از خزندگان آکواریوم آنتالیا

از نکات جالب این آکواریوم وجود خزندگان و آبزیان در کنار هم است. در قسمت مربوط به خزندگان موجودات عجیب وغریبی وجود دارند که حتی شاید یک بار هم در عمر خود آن ها را ندیده باشید. برخی از این خزندگان آن قدر آرام و ساکت هستند که در دقایق ابتدایی حضورتان در آکواریوم متوجه وجود آن ها نخواهید شد. اما اگر شکیبا و کنجکاو باشید بعد از مدتی متوجه حضور آن ها خواهید شد. در قسمت خزندگان آکواریوم گونه های نادری وجود دارند که حتی تا انتها عمر خود دیگر موجوداتی شبیه آن ها را نبینید.

سفری سرد با چاشنی یخ بندان

از مجذوب کنندهیت های بعدی آکواریوم آنتالیا این است که شما در زیر دریا با قطب و یخ بندان آشنا می شوید. در ابتدا بسیار متعجب خواهید شد؛ چون انگار شبیه این است که از یک دنیا به دنیای دیگری پرتاب می شوید. خانه های چوبی که بر روی آن ها برف نشسته است. اگر از برف بازی لذت می برید بدون هیچ احساس بدی می توانید همراه با بچه ها و دوستان خود به برف بازی بپردازید و از غلتیدن روی برف ها، ساختن آدم برفی و طراحی مجسمه های مختلف با برف لذت ببرید.

آکواریوم آنتالیا

احتمالاً بعد از مدتی گشت وگذار و قدم زدن در مجموعه بزرگ آنتالیا تا حدی خسته خواهید شد به همین علت پیشنهاد می دهیم تا با اطرافیان خود به سینما بروید و مدتی را به دیدنی یک فیلم مهیج بگذرانید. روبروشدن با افرادی که به تازگی از سینما بیرون آمده اند و در حال تعریف کردن در خصوص اتفاقات مهیج مربوط به فیلم هستند شما را بیش ازپیش به دیدنی فیلم و گذراندن مدتی هر چند کوتاه در سینما ترغیب می نماید. بعد از خریداری بلیت در سینما به شما عینک های 3 بعدی نیز داده می گردد که با استفاده از آن ها حس واقعی تر بودن فیلم به شما القا می گردد و این لذت دیدنی فیلم را چندین برابر می نماید.

سرو غذاهایی مانند اره ماهی در حضور سرآشپز

بدون شک بعد از گشت وگذار در آکواریوم بزرگ آنتالیا گرسنه خواهید شد و احتیاج دارید که غذای مفصلی میل کنید. خوشبختانه رستوران های مجهز و بسیار عالی وجود دارند که با غذاهای لذیذ و خوشمزه خود شما را غافلگیر خواهند کرد. در نتیجه اگر خسته، گرسنه و یا تشنه شدید این رستوران های مجهز نجات بخش خواهند بود و خاطره بسیار خوب و لذت بخشی برای شما به جای خواهند گذاشت.

رستوران ها، هتل ها و اماکن سرگرمیی اطراف آکواریوم آنتالیا

در اطراف آکواریوم آنتالیا اماکن سرگرمیی مانند پارک ساحلی آنتالیا، پارک فرهنگی آتاتورک، پارک آبی دلفین لند آنتالیا و مجموعه ساحلی فلامینگو آنتالیا با فاصله 1 تا 2 کیلومتر قرار گرفته اند. همین طور هتل سو با فاصله 400 متر، هتل پرلا مار با فاصله 1 کیلومتر، هتل تایماز کار داشلار با فاصله 1 کیلومتر و هتل کرنر پارک با فاصله 2 کیلومتر از این آکواریوم قرار گرفته اند. البته رستوران هایی اطراف آکواریوم آنتالیا با فاصله 170 متر تا 1 کیلومتر از آن قرار گرفته اند که شامل موارد زیر می شوند:

رستوران های مک دونالد، رستوران اوز سوت پارک، رستوران کرمیزی، رستوران محمت، رستوران مادو و… که انواع غذاهای ترکی و بین المللی را دارند.

آکواریوم آنتالیا

برای دسترسی به آکواریوم آنتالیا می توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی و… بهره ببرید. مثلاً اگر تصمیم دارید از اتوبوس بهره ببرید باید بلیت های TK36 و یا VF2 را بخرید و به مقصد آکواریوم آنتالیا بروید. از کم بودن تعداد اتوبوس ها نگران نشوید؛ چون هر 10 تا 15 دقیقه یکبار اتوبوس ها حرکت می نمایند و مسافران و گردشگران را به مقصد می رسانند.

امکانات بسیار جالب آکواریوم آنتالیا برای بچه ها

همه ما از این واقعیت مطلع هستیم که سفر با بچه ها سخت است و بچه ها معمولاً حوصله مسیرهای طولانی را ندارند و زود حوصله شان سر می رود؛ ولی بااین همه سفر به آنتالیا می تواند یک تجربه جالب برای بچه ها باشد. در این آکواریوم امکانات متنوع و شگفت انگیزی برای بچه ها گنجانده شده است که به راحتی بچه ها را سرگرم می نماید و خاطره خوشی را برای آن ها رقم می زند. از این امکانات می توان به موارد زیر برای بچه ها اشاره نمود: زمین های بازی بزرگ، کنسول های بازی، سینمای کوچک، سه کلبه اسکیمو، یک کافه و خانه بابانوئل و…

آکواریوم آنتالیا سفری واقعی به عمق اقیانوس

گاهی اوقات افراد به علت ترس از آب یا مکان های تنگ و تاریک تمایلی به انجام سرگرمیات آبی و شنا و غواصی در دریا ندارند، به همین علت مجموعه سرگرمیی آنتالیا فرصتی استثنایی برای این افراد است تا با حس امنیت و آرامش تا از دنیای مجذوب کننده و حیرت انگیز زیر آب لذت ببرند.

هواپیمای آنتالیا

از آن جا که آنتالیا یکی از مقصدهای پرطرف دار گردشگری برای ایرانیان است، به راحتی می توان بلیت برای این مقصد را خریداری کرد. با خبرنگاران در هر لحظه و هر مکان به راحتی می توان برای این محل بلیت های ارزان و ارزان تهیه کرد و نباید از بلیت های لحظه اخری نیز غافل شد. باید تعداد مسافران، کلاس پروازی و نوع پرواز را تعیین کرد و در بازه های زمانی موردنظر پرواز را جستجو کرد.

بعلاوه با اعمال فیلترهایی نظیر قیمت، زمان پرواز، ایرلاین و… می توان جستجوهای خود را دقیق تر کرد.

ارزان ترین بلیت آنتالیا در نیمه دوم سال به جز تعطیلات سال نو میلادی به فروش می رسد. پرسفرترین فصل برای سفر به آنتالیا فصل تابستان است و به همین علت قیمت بلیت در این فصل به بالاترین حد خود می رسد. سرگرمی ها و سرگرمیات آکواریوم آنتالیا تا فصل سرد ادامه پیدا می نماید. معمولاً پیشنهاد می گردد تا در ماه های خرداد، شهریور و یا اوایل مهر بلیت تهیه کنید و با گرفتن بلیت رفت وبرگشت در هزینه ها صرفه جویی کنید. ضمناً پیشنهاد می گردد فرودگاه اسپارتا را انتخاب نمایید چون امکانات قابل قبولی برای مسافران فراهم نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 456

به "بازدید از آکواریوم آنتالیا، یک تجربه فراموش نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از آکواریوم آنتالیا، یک تجربه فراموش نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید