علائم هشداردهنده عفونت ریه

به گزارش خبر آزمون، سلامت دستگاه تنفس می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گیرد و کاهش کیفیت هوا در ماه های سرد سال، قطعا یکی از عوامل تهدیدکننده برای سلامت ریه هاست.

علائم هشداردهنده عفونت ریه

به گزارش خبرنگاران، عفونت ریه می تواند آسیب جدی به سلامت فرد وارد کند. یکی از شایع ترین انواع عفونت ریه که به وسیله ویروس، باکتری و گاهی اوقات قارچ ایجاد می گردد، ذات الریه است که ممکن است از یک بیماری خفیف به فاکتور تهدید نماینده زندگی بیمار تبدیل گردد.

به همین علت آگاهی از علائم و نشانه های عفونت ریه و تشخیص راه های درمان فوری آن بسیار مهم است.

سرفه مداوم همراه با مخاط غلیظ می تواند نشانه عفونت ریه باشد

فرد مبتلا به عفونت ریه ممکن است به طور مداوم سرفه کند تا مخاط فراوری شده ناشی از التهاب مجرای هوایی و ریه خارج گردد. بیماری های تنفسی مانند برونشیت یا ذات الریه ممکن است باعث سرفه هایی شوند که با مخاط غلیظ همراه است. گاهی اوقات ممکن است در مخاط خون مشاهده گردد. این نوع سرفه ممکن است برای چندین هفته ادامه یابد.

تنگی نفس و درد شدید قفسه سینه

تنگی نفس به این معناست که نفس کشیدن برای فرد مشکل می گردد. علاوه بر عفونت ریه، تنگی نفس می تواند نشانه بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر از جمله حمله قلبی باشد و به همین علت تشخیص به موقع آن اهمیت بیشتری دارد. عفونت ریه ممکن است باعث تنگی نفس همراه با درد قفسه سینه گردد.

خس خس کردن سینه

هنگام ابتلا به عفونت ریه ممکن است مجرای هوایی به علت التهاب تنگ گردد. این شرایط می تواند منجر به خس خس سینه گردد.

عفونت ریه ممکن است با تب، لرز و خستگی همراه باشد

هر نوع عفونت می تواند باعث التهاب جدی در بدن گردد که منجر به مسائل سلامتی شدید می گردد. در خصوص عفونت ریه نیز به همین شکل است. گفته می گردد عفونت ریه ممکن است با تب، لرز و خستگی همراه باشد که نشان می دهد بدن در کوشش برای مقابله با عفونت است.

درمان عفونت ریه

ممکن است پزشک برای درمان عفونت باکتریایی ریه، آنتی بیوتیک تجویز کند. علاوه بر این، عفونت های ریوی ناشی از قارچ را می توان با یاری داروهای ضد قارچ درمان کرد. با این حال، ممکن است این داروها به عفونت ناشی از ویروس یاری نکند و باید منتظر ماند تا بدن به تنهایی (و با یاری گرفتن از راه های تقویتی مانند تغذیه مناسب) با عفونت مبارزه کند.

درمان های خانگی عفونت ریه

در حالیکه بیشتر عفونت های ریه را می توان با داروهای تجویز شده درمان کرد، بعضی از داروهای خانگی می توانند به تسریع بهبودی و کاهش علائم یاری نمایند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- میزان زیادی مایعات بنوشید.

- به میزان کافی استراحت کنید.

- رژیم غذایی سالم را رعایت کنید.

- از دستگاههای مرطوب نماینده هوا بهره ببرید.

- نوشیدنی های گرم بنوشید.

- از سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید.

- هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید تا مخاط در قفسه سینه ته نشین نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 38

به "علائم هشداردهنده عفونت ریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم هشداردهنده عفونت ریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید