دُز تقویتی، سپر دفاعی در برابر اومیکرون است

به گزارش خبر آزمون، هانس کلاگ مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت ضمن درخواست از مردم اروپا برای دریافت دُز تقویتی واکسن، گفت که این تنها روش مهم تدافعی در برابر سویه اومیکرون است.

دُز تقویتی، سپر دفاعی در برابر اومیکرون است

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، وی در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با ولفگانگ موکشتاین وزیر بهداشت اتریش هشدار داد که ابتلا به کووید -19 در حال حاضر 40 درصد بیش از مدت زمان مشابه سال گذشته است.

تا این لحظه اومیکرون در دستکم 38 کشور عضو در این منطقه شناسایی شده است.

وی گفت شواهد اولیه نشان می دهد که دُز تقویتی واکسن در زمینه مقابله با اومیکرون لازم است. وی تاکید نمود که این گونه در حال حاضر در انگلیس، دانمارک و پرتغال به گونه غالبی تبدیل شده و موارد ابتلا از 1.5 تا 3 روز دو برابر شده و ممکن است طی چند هفته آینده گونه غالب در سراسر این منطقه گردد.

وی اضافه نمود: حجم گسترده موارد ابتلای نو به کرونا می تواند به بستری شدن بیشتر بیماران و اختلال در سیستم های بهداشتی و سایر خدمات حیاتی منجر گردد. این مساله متاسفانه همین حالا هم به بستری شدن و مرگ بیماران منتهی شده است.

این هشدار در حالی صادر شد که تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت از مردم سراسر دنیا خواست از شرکت در گردهمایی تعطیلات کریسمس خودداری نمایند. وی بعلاوه هشدار داد که لغو یکه مراسم، بهتر از تعطیلی یک زندگی است.

براساس آمار سازمان ملل، بیش از 2.6 میلیون مورد ابتلا به کووید - 19 در هفته های منتهی به 13 دسامبر (22 آذر) در سراسر 51 کشور از جمله منطقه اروپایی سازمان دنیای بهداشت گزارش شده که بالاترین اندازه در بین هر منطقه برای دوازدهمین هفته متوالی است.

بیش از 26 هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند و مجموع جان باختگان این منطقه به بیش از 1.6 میلیون نفر رسیده است.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا، تازه ترین گونه نگران نماینده کرونا در 64 کشور سراسر دنیا از جمله بیشتر کشور های عضو اتحادیه اروپا شناسایی شده است.

تا 16 دسامبر (25 آذر)، انگلیس بالاترین آمار ابتلا به اومیکرون در اروپا را با 4 هزار و 773 مورد گزارش داد. پس از آن دانمارک با 267 مورد، آلمان با 237 مورد، نروژ با 179 مورد و هلند با 149 مورد در رده های بعدی قرار دارند.

سازمان دنیای بهداشت روز دوشنبه اعلام نمود که شواهد گردآوری شده حاکی است که انتقال اومیکرون هر 1.5 تا 3 روز دو برابر می گردد.

بعلاوه به نظر می رسد که این سویه در برابر واکسن ها مقاوم تر است، به طوری که افرادی که کاملا واکسینه شده یا از بیماری بهبود یافته اند نیز ممکن است به اومیکرون مبتلا شوند یا دوباره مبتلا شوند.

این سازمان بعلاوه تاکید نمود که هنوز خیلی زود است درمورد ملایم تر بودن سویه اومیکرون نسبت به گونه دلتا نتیجه گیری گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 71

به "دُز تقویتی، سپر دفاعی در برابر اومیکرون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دُز تقویتی، سپر دفاعی در برابر اومیکرون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید