حمایت تاثیرگذار بیمه سلامت از زوجین نابارور در یزد

به گزارش خبر آزمون، خبرنگاران/یزد مدیر کل بیمه سلامت استان یزد از تاثیرگذار بودن خدمات بیمه سلامت در قبال زوج های نابارور در استان اطلاع داد و گفت: طی دو ماه گذشته 600 زوج نابارور با بهره مندی از این خدمات تحت درمان قرار گرفته اند.

حمایت تاثیرگذار بیمه سلامت از زوجین نابارور در یزد

دکتر محمد دریجانی امروز سه شنبه 17 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر بیمه سلامت در امسال ارائه تسهیلات جهت هزینه درمان زوج های نابارور بود که براساس آن بیش از 10 خدمت در این حوزه مورد تعهد بیمه سلامت نهاده شد و زوجهای تحت پوشش می توانند سالانه طی سه نوبت از این خدمات با پرداخت تنها 10 درصد از هزینه های معمول بهره مند شوند.

وی با تاثیرگذار خواندن این حمایت بیمه سلامت از زوج های نابارور، گفت: این طرح از دی ماه امسال در استان اجرایی شده که طی این دو ماه 600 زوج نابارور در استان برای درمان اقدام کردند.

دریجانی بعلاوه از افزایش پوشش بیمه ای سازمان بیمه سلامت از خدمات تحت نظر اورژانس به 90 درصد اطلاع داد و اضافه کرد: بیمه سلامت بعلاوه تا 70 درصد از خدمات توانبخشی مانند گفتار درمانی، کار درمانی، شنوائی سنجی و غیره جهت بیماران نشان دار در این بخش، را تحت پوشش قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تنها دو درصد از جمعیت استان فاقد هر گونه از بیمه هستند، از این افراد خواست به صورت رایگان از خدمات بیمه همگانی بهره مند شوند.

به گفته وی، هم اکنون 330 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات 2500 موسسه که به طور مستقیم یا غیرمستقیم طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند، خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان این که این سازمان ماهانه 30 میلیارد تومان هزینه خدماتی و درمانی در قبال بیمه شدگان خود در استان یزد به موسسات و مراکز درمانی و پزشکی پرداخت می نماید، توضیح داد: 23 میلیارد تومان از این هزینه ها در قبال دریافت خدمات از بخش های دولتی و هفت میلیارد تومان مربوط به خدمات درمانی بخش های خصوصی در استان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بیمه سلامت استان در زمینه پرداخت معوقات به مراکز درمانی تحت قرارداد خود بسیار خوب عمل نموده به طوری که علاوه بر پرداخت هزینه ویزیت پزشکان که به صورت روزانه انجام می گردد، پرداختی به بیمارستانها و مراکز درمانی و خدمات پزشکی را تا آذرماه امسال پرداخت نموده و از 280 میلیارد تومان اسناد واصله از این مراکز درمانی تا به امروز 230 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

دریجانی در سرانجام نیز گریزی به بیماری کرونا زد و گفت: آمار تلفات کرونا در استان نشان می دهد که متاسفانه 86 درصد از فوتی های پیک ششم کرونا در استان درخصوص واکسن اقدام ننموده اند و 14 درصد مابقی نیز دوزهای دریافتی واکسن خود را کامل ننموده اند ولی با این حال هنوز بعضی از هموطنان برای دریافت واکسن تردید دارند که از آنها تقاضا داریم در خصوص پوشش کامل واکسیناسیون اقدام کنند.

این مسئول ضمن توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با توجه به نهاده شدن در آستانه نوروز، خطاب به خانواده نیز گفت: کارشناسان پزشکی حوزه اطفال معتقدند که واکسن های کرونا عوارض جانبی برای بچه ها به همراه نخواهد داشت لذا از خانواده ها نیز خواستاریم تا برای ایمن کردن بچه ها خود در مقابل کووید - 19 در اسرع وقت برای واکسیناسیون آنها اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 160

به "حمایت تاثیرگذار بیمه سلامت از زوجین نابارور در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت تاثیرگذار بیمه سلامت از زوجین نابارور در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید