انتقاد عجیب روزنامه اطلاعات از میزبانی ایران در یک رشته ورزشی

به گزارش خبر آزمون، اطلاعات نوشت:هفته گذشته مسابقات بین المللی بدمینتون به میزبانی ایران برگزار گشت که در آن 273 ورزشکار از 29 کشور جهان شرکت داشتند.

انتقاد عجیب روزنامه اطلاعات از میزبانی ایران در یک رشته ورزشی

تعداد کشور های شرکت کننده و تعداد ورزشکاران حاکی از برگزاری مسابقات معتبری است که پوشش خبری آن علاوه بر داخل کشور، باید در بسیاری از خبرگزاری های بین المللی هم بازتاب داشته باشد، ولی با نگاهی به بازتاب این مسابقات متوجه می شویم که کمیت مسابقات با کیفیت آن همخوانی ندارد و معلوم نیست برگزار کنندگان این رقابت ها دقیقاً چه هدفی را دنبال کرده اند؛ زیرا در نتایج نهایی نام هیچ ورزشکار ایرانی مشاهده نمی شود و همه در همان مرحله مقدماتی حذف شده اند و فقط یک ورزشکار ایرانی به مرحله دوم صعود کرد که آن هم در این مرحله حذف شد!

بدمینتون ما تا کنون در هیچ مسابقه بین المللی معتبر نتیجه قابل توجهی کسب نکرده است و معلوم نیست در بین این همه رشته ورزشی پیروز، چرا بدمینتون باید میزبان مسابقات بین المللی باشد؟

برگزاری این مسابقات چه نفعی برای ورزش ما داشته است وقتی همه جوایز نقدی و افتخارات را ورزشکاران خارجی به دست آورده اند؟

ماه آینده هم قرار است مسابقات بین المللی تنیس با شرکت 88 ورزشکار که 10 نفر از آن ها ایرانی و بقیه خارجی هستند برگزار شود.

تنیس ما در قاره آسیا همیشه بین سید 2 و 3 در حال رفت و آمد است و در هیچ مسابقه معتبری مدعی نیست.

سئوال اینجاست چرا فدراسیون هایی که باید ارتقای سطح فنی ورزشکاران و توسعه رشته ورزشی مربوطه برایشان در اولویت باشد، درگیر برگزاری مسابقاتی می شوند که هیچ ثمری ندارد و فقط وقت و هزینه تلف می کند؟

ورزش ما در رشته هایی مانند فوتبال، کشتی، وزنه برداری، والیبال، بسکتبال، تکواندو، کاراته و … مدعی قهرمانی جهان است و اگر بنا بر برگزاری مسابقات بین المللی است، منطق حکم می کند در یکی از این رشته ها میزبان باشیم. بقیه رشته های ورزشی هم بهتر است تلاش و تمرکز خود را معطوف بالا بردن سطح فنی ورزشکاران خود کنند و بعد از آن به فکر برگزاری مسابقات بین المللی باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 343

به "انتقاد عجیب روزنامه اطلاعات از میزبانی ایران در یک رشته ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عجیب روزنامه اطلاعات از میزبانی ایران در یک رشته ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید