به کسبه بازارچه سوخته دیلم زمین اختصاص یابد، خط ویژه هوایی برای بوشهر ایجاد شود

به گزارش خبر آزمون، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس از وزیر راه و شهرسازی خواست 2 قطعه زمین به مساحت حدود 4 هزار متر مربع در اختیار کسبه بازارچه سوخته دیلم قرار گیرد.

به کسبه بازارچه سوخته دیلم زمین اختصاص یابد، خط ویژه هوایی برای بوشهر ایجاد شود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از نشست خود با وزیر راه و شهرسازی خبر داد که در آن درخصوص مسائل مهم استان در حوزه خطوط هوایی و جاده های اصلی بحث شده است.

او افزود: استان بوشهر در دو دهه گذشته به علت استقرار تاسیسات نفتی و تبدیل شدن به مرکز انرژی کشور و از طرف دیگر ورود گسترده گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف سال برای اهداف گردشگری و اقتصادی، با کمبود امکانات پروازی و زیرساخت های لازم در این حوزه روبرو است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کردیم یک خط ویژه هوایی برای استان بوشهر راه اندازی شود و با دعوت از سرمایه گذاران توانمند برای سرمایه گذاری در این حوزه، امکانات مورد نیاز مهیا شود که وزیر هم دستور داد مطالعات اولیه و امکان سنجی این برنامه با توجه به نیاز جامعه انجام گیرد.

جمیری، مشکل کمبود اعتبار برای تکمیل جاده های نیمه کاره را از معضلات جدی استان عنوان کرد و گفت: تسریع در اجرای قطعه دیلم - هندیجان از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به منظور کاهش حجم ترافیکی و ارتقای سطح ایمنی آن، تخصیص اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی روکش لایه دوم آسفالت و ایمن سازی قطعه انتهایی جاده ساحلی بوشهر - گناوه در حد فاصل بندر ریگ به گناوه و تخصیص اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در باند دوم کنار گذر گناوه به طول 4 کیلومتر از جمله مواردی بود که در نشست با قاسمی درخصوص آن ها مذاکره صورت گرفت و با دستور وزیر به شرکت زیرساخت مقرر شد اجرای آن ها شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید

او همچنین با اشاره به خساراتی که در آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم به کسبه وارد شد، بیان نمود: در این حادثه همه غرفه ها و اجناس موجود بازاریان نابود شد، در این مدت با پیگیری های فراوان بخشی از خسارات وارد آمده به کسبه پرداخت شد، اما با توجه به گستردگی زیان ها تا به امروز مطالبات مردمی برآورده نشده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر راه و شهرسازی خواستیم دو قطعه زمین به مساحت حدود 4 هزار متر مربع برای ساخت بازارچه در اختیار کسبه قرار گیرد و دستور بررسی برای انجام اقدام عملیاتی و مناسب را صادر کرد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 35

به "به کسبه بازارچه سوخته دیلم زمین اختصاص یابد، خط ویژه هوایی برای بوشهر ایجاد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کسبه بازارچه سوخته دیلم زمین اختصاص یابد، خط ویژه هوایی برای بوشهر ایجاد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید