برترین شیوه آموزش در دنیا امروز آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور است

به گزارش خبر آزمون، وزیر علوم گفت: برترین شیوه آموزش در دنیا امروز آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور است که باید در در آکادمی ها و دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته و انجام گردد.

برترین شیوه آموزش در دنیا امروز آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم با حضور در آئین زنگ پژوهش که صبح امروز در تالار حافظ تهران برگزار گردید، با تبریک شروع هفته پژوهش به دانش آموزان، دبیران و اساتید دانشگاه ها و پژوهشگران گفت: آرزو می کنیم به زودی دنیا از شر ویروس کرونا رهایی یابد و شاهد حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی و دانشگاه ها باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واقعیت این است که بنیان علم آموزی، فناوری و نوآوری در آموزش است و کشور هایی که موضوع آموزش را قدر می دانند و بر صدر می نشانند، در عرصه های ملی و بین المللی علمی سرآمد هستند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش برترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است گفت: تمام افرادی که امروز به عنوان دانشمند، اندیشمند، استاندار، وزیر، سیاستمدار و نماینده می شناسیم افرادی هستند که در کلاس های درس معلمان مدارس و اساتید دانشگاه ها بودند و این نشان می دهد که چقدر درس و دانشگاه مهم است و ما باید بدانیم که چگونه برای دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی کنیم.

وزیر علوم ضمن تأیید سخن معاون پژوهشی وزارت علوم دکتر پیمان صالحی گفت: برترین نوع سرمایه گذاری؛ سرمایه گذاری برای تقویت منابع انسانی است و اگر ما در آموزش و پرورش، وزارت علوم و دانشگاه ها به مراکز آموزشی، سرمایه گذاری کنیم به برترین نحو؛ آینده کشور را تضمین نموده ایم.

وی تاکید نمود: همه سیاست گذاران و تصمیم گیران کشور به ویژه در عرصه آموزش عالی، باید تصمیمات و برنامه های خود را بر مبنای علم پژوهی و مطالعات تطبیقی در سطح ملی و بین المللی انجام دهند و از تجربیات سایر کشور ها نیز در زمینه شیوه تدریس منابع درسی و ... استفاده کنیم و با بومی سازی و تطبیق آن با ارزش های اسلامی در کشور بهره مند شویم.

زلفی گل ادامه داد: برترین شیوه آموزش در دنیا امروز آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور است که باید در آکادمی ها و دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته و انجام گردد.

وی گفت: معلمی می تواند دانش آموزان پژوهشگر تربیت کند که شیوه های آموزش پژوهش محور را آموزش دیده باشد و این وظیفه ماست که معلمی را یک تخصص مهم بدانیم و شیوه های پیروز تدریس را به معلمان آموزش دهیم.

زلفی گل بیان داشت: دنیا مدیون مسلمانان و دانشمندان ایرانی است. ما ابوعلی سینا را داریم که با کتاب ابطال کیمیایی خود، روش پژوهش را در دنیا متحول کرد، چرا که پیش از آن دانشمندان احساس می کردند با یک روش ساده می تواند مواد را به طلا تبدیل نمایند یا اکسیر زندگانی را کشف نمایند، ولی ابوعلی سینا بود که روش نوین پژوهش را مبتنی بر سوال، فرضیه، آزمایش و تحلیل اطلاعات ارائه کرد.

وزیر علوم اذعان داشت: امروز نیز جایگاه علمی ایران در دنیا قابل تحسین و افتخارآمیز است و ما در منطقه اولین جایگاه را از نظر فراوری علم و فناوری داریم.

وی در سرانجام گفت: اگر می خواهیم ایران اسلامی همچنان سرآمد و سربلند باشد باید به مسائل معلمان و دبیران توجه ویژه ای داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 91

به "برترین شیوه آموزش در دنیا امروز آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شیوه آموزش در دنیا امروز آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید