برگزیدگان سومین دوره معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی انتخاب شدند

به گزارش خبر آزمون، به گزارش خبرنگاران ، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی نشر دانشگاهی امروز (چهارشنبه 26 آبان) همزمان با سومین روز بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در پژوهشگاه فرهنگ، هنر وارتباطات برگزار گردید.

برگزیدگان سومین دوره معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی انتخاب شدند

در این مراسم، علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سخنانی گفت: سال جاری ما در خانه کتاب و ادبیات ایران کوشش کردیم کارهای خوبی که طی سالیان گذشته صورت گرفته را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: این مشعلی ست که طی 29 دوره هفته کتاب به دست ما رسیده و قطعاً هوادارانی طی دوره های بعد خواهد داشت و باید کوشش کنیم کل سال ما، کتابی و از آنِ کتاب باشد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز سید عباس حسینی نیک، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با اشاره به برگزاری سومین دوره این جشنواره، بیان کرد: خشنود هستیم که این جشنواره گام سوم را تجربه می نماید و جایگاهی در تقویم شمسی پیدا نموده و امروز قرار است از 10 اثر در زمینه های موضوعی مختلف دانشگاهی تقدیر گردد.

وی ادامه داد: جشنواره نشر دانشگاهی مانند دو دوره قبل شامل چهار بخش است که بخش اول آن برگزاری سه همایش، بخش دوم، انتخاب آثار برگزیده دانشگاهی و بخش سوم، تقدیر از یک ناشر پیشکسوت دانشگاهی بود.

حسینی نیک با بیان اینکه بخش چهارم جشنواره، برگزاری نمایشگاه تخصصی دانشگاهی است که همزمان با هفته پژوهش در آذر ماه برگزار خواهیم کرد.

مسعود پایدار، مسئول کمیته انتخاب کتاب برتر دانشگاهی انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی نیز با اشاره به فرایند برگزاری این مراسم، گفت: موضوع انتخاب ناشر یا آثار برگزیده در اساسنامه انجمن پیش بینی شده بود و برگزاری آن از هفته کتاب سال گذشته شروع شد.

وی اضافه کرد: این برنامه با هدف تشویق اهالی نشر و مولفان برای خلق آثار بیشتر و بهتر حوزه دانشگاهی برگزار می گردد.

پایدار با بیان اینکه محتوای نوآورانه و نگارش و ویرایش متن و تناسب آن با نیازهای فرهنگی و علمی کشور از جمله معیارهای این جشنواره است، بیان کرد: کیفیت ارائه از نظر حوزه فراوری فنی و چاپی، ازجمله معیارهای انجمن در انتخاب این آثار بوده است.

به گفته وی، این طرح علاوه بر حمایت و تشویق از خلق آثار خوب، پاسداشت و قدردانی از کار مولفان است و کوشش کردیم علاوه بر لحاظ این معیارها، بعضی ملاحظات دیگر ازجمله توجه به ناشران بخش خصوصی در کنار ناشران دولتی را نیز، مدنظر قرار دهیم.

در ادامه نیز محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم، شرح داد: انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در کنار پیشبرد و ارتقای سطح کیفی و کمی نشر دانشگاهی کشور، تقدیر و معرفی آثار برتر را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت توجه به آثار برتر فقط منحصر به این برنامه نباشد تا از این طریق، کمکی به مولفان و مترجمان برای خلق آثار بهتر و ارزنده در کشور باشد.

در بخش دیگر این برنامه نیز از محمدحسن خوشنویس، مدیرمسئول انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی به عنوان ناشر پیشکسوت حوزه دانشگاهی تقدیر شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و صاحب امتیاز مجلات علمی؛ معماری و فرهنگ، اندیشه ایرانشهر، پل فیروزکوه، اقتصاد سیاسی، نامه فلسفه و فرهنگ و صنعت است.

وی با انتشار بیش از 600 عنوان کتاب در حوزه های مدیریت، پژوهش، ایران شناسی، شهرشناسی، تهران شناسی، معماری، عکاسی، سینما، تاریخ، فرهنگ، مردم شناسی و .. در حوزه نشر فعالیت دارد.

خوشنویس بیش از این در سومین جشنواره انتخاب کتاب سال خلیج فارس، ناشر برگزیده از طرف انجمن مفاخر معماری، برگزیده دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و .. افتخار کسب نموده است.

انتها این مراسم نیز به تقدیر و معرفی از آثار برگزیده دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی، اختصاص داشت. آثاری که در این مراسم از آن ها تقدیر شد؛

  • (جامع مداخلات روان شناختی در بحران؛ مبانی، روش ها و فنون) اثری از دکتر خدابخش احمدی

    (نظریه های توسعه) اثر دکتر مصطفی ازکیا و دکتر رشید احمدی فر

    (رابطه نظریه و عمل؛ از حکمای باستان تا رئالیسم انتقادی) اثر دکتر عماد افروغ

    (تاریخ و سنت زردشتی و متون فارسی زردشتی) اثر دکتر حمیدرضا دالوند

    (زبان شناسی؛ منظری ایرانی) اثر دکتر محمد دبیرمقدم

    (بیماری های قلب و عروق) اثر دکتر ابراهیم نعمتی پور

    (آشنایی با دگرگونی های فازی در فلزات) اثر دکترخلیل الله قیصری

    (نظریه مدرنیته در معماری ایران) اثر دکتر سعید حقیر و دکتر حامد کامل نیا

    (فرش کاشان در سایه روشن تاریخ) اثر مهندس شیرین صوراسرافیل

    (تاریخ نگاری و تاریخ نگری مورخان ایرانی (از قرن سوم تا ششم هجری) اثر دکتر پروین ترکمنی آذر

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 37

به "برگزیدگان سومین دوره معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی انتخاب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان سومین دوره معرفی کتاب برگزیده دانشگاهی انتخاب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید