برنامه دولت برای لوکس نشینان چیست؟

به گزارش خبر آزمون، واحد های مسکونی گران قیمت باز هم در لایحه بودجه ردیفی را از آن خود کردند و با وجود آنکه مالیات دریافتی از محل مالیات این واحد ها در امسال چشم گیر نبود، دولت بازهم از این منبع درآمدی را برای خود در نظر گرفته است.

برنامه دولت برای لوکس نشینان چیست؟

به گزارش ایسنا، براساس بند ذ تبصره شش (عوارض و مالیات) لایحه بودجه امسال واحد های مسکونی و باغ ویلا های مجاز که ارزش آن ها (با احتساب عرصه و اعیان) بیش از 20 میلیارد تومان باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به مقدار دو در 1000 هستند.

این مالیات برعهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک واحد های مسکونی و باغ ویلا های مذکور باشد. البته کمیسیون تلفیق این را افزود که این مالیات شامل زمین های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهر های بالای 100 هزار نفر هم می گردد.

براین اساس، عایدیی که دولت از محل مالیات بر واحد های مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و اعیان) برای سال آینده پیش بینی نموده، 706 میلیارد تومان است. این درحالی است که مقدار دریافتی دولت از این محل تا کنون قطره چکانی بوده و طی 10 ماهه امسال صاحبان واحد های مسکونی گران قیمت فقط 23 میلیارد تومان مالیات پرداخت نموده اند.

مقایسه ارقامی که دولت از محل مالیات خانه های لوکس پیش بینی نموده با عایدیی که طی 10 ماه امسال از این محل کسب نموده است، ابهامی درمورد تحقق پیش بینی های این عایدی ها ایجاد نموده است. البته داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیات اخیرا درمورد شناسایی خانه های خالی و لوکس از به کارگیری یک راه تازه خبر داده و اعلام نموده است که یکی از دلایلی که باعث شده مالیات خانه های خالی و خانه ها و خودرو های گران قیمت به طور کامل محقق نگردد، ظرف اطلاعاتی است که سازمان امور مالیاتی باید از دستگاه های تولیدنماینده اطلاعات دریافت کند.

برای حل مشکل مذکور در لایحه تضامینی را در قانون پیش بینی می کنیم برای دستگاه هایی که باید اطلاعات مورد احتیاج سازمان امور مالیاتی را تامین نمایند. این تضامین محکم بوده و مجازات هایی را برای دستگاه هایی که همکاری نمی نمایند پیش بینی نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 341

به "برنامه دولت برای لوکس نشینان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت برای لوکس نشینان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید