بایدن: از اومیکرون وحشت نکنید!

به گزارش خبر آزمون، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه سویه نو ویروس کرونا به نام اومیکرون باعث نگرانی است، مدعی شد که این سویه دلیلی برای وحشت نیست.

بایدن: از اومیکرون وحشت نکنید!

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا خطاب به مردم کشورش اضافه نمود که واکسینه شدن کامل و دریافت دز سوم واکسن کرونا برترین دفاع در مقابل این ویروس است.

بایدن با بیان اینکه مقامات آمریکایی به زودی طرح خود برای مبارزه با توسعه کرونا در طول فصل زمستان را ارائه خواهند کرد، مدعی شد که نیازی به قرنطینه نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با اقدامات علمی و آگاهانه و سرعت با این سویه مبارزه خواهیم کرد نه با هرج و مرج و سردرگمی، اذعان کرد که کشورش دیر یا زود شاهد موارد تایید شده آخرین سویه این ویروس خواهد بود.

بایدن گفت که آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید معتقد است واکسن های موجود در مقابل سویه اومیکرون تا حدی از افراد محافظت می نمایند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس به آمریکایی ها توصیه کرد اگر واکسینه شده اید، اما هنوز نگران سویه نو هستید، دز سوم را دریافت کنید و اگر تا به امروز واکسینه نشده اید، واکسن را تزریق کنید.

وی گفت که کاخ سفید درحال حاضر معتقد است به دز های اضافی واکسن کرونا نیازی نیست، اما مقامات با شرکت های واکسن سازی در ارتباط هستند تا در صورت لزوم طرح های اضطراری برای واکسن ها یا دز های سوم را توسعه دهند.

این درحالی است که آنتونی فائوچی مشاور ارشد امور بهداشت کاخ سفید نسبت به شیوع سویه ویروس اومیکرون در آمریکا هشدار داد و رسیدن این ویروس به داخل آمریکا را اجتناب ناپذیر خواند.

به گزارش تارنمای روزنامه واشنگتن تایمز، فائوچی به همراه فرانسیس کالینز رئیس انستیتو بهداشت ملی آمریکا تایید کردند که هنوز فرد مبتلا به ویروس اومیکرون در آمریکایی شناسایی نشده است.

اما هردو مقام تاکید دارند با توجه به شناسایی این سویه نو از ویروس کرونا در کشور های همانند انگلیس، آلمان و ایتالیا، شیوع این ویروس در داخل خاک آمریکا بستگی به زمان دارد.

سازمان جهانی بهداشت آدینه شب (5 آذر) حرف یونانی اومیکرون را به سویه نو کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده، اختصاص داد و این سویه را نگران نماینده خواند.

کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت اومیکرون هستند چرا که دارای مجموعه ای غیرعادی از جهش ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه های نگران نماینده دارد. در پی انتشار این خبر، کشور های مختلف تدابیری برای رفت وآمد به کشور های جنوب آفریقا اتخاذ نموده اند.

آمریکا ورود مسافران از هشت کشور آفریقایی را به علت هراس از شیوع سویه اومیکرون ممنوع نموده است. اگرچه این کشور هنوز هیچ موردی از ابتلا به این سویه گزارش ننموده است، اما آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز شنبه بیان کرد احتمالا سویه نو اومیکرون ویروس کرونا وارد آمریکا شده باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 48

به "بایدن: از اومیکرون وحشت نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: از اومیکرون وحشت نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید