8 مودم پرفروش تی پی لینک در خبرنگاران ؛ گزینه هایی مجذوب کننده برای خرید

به گزارش خبر آزمون، دسترسی به اینترنت پرسرعت، این روزها یکی از اساسی ترین نیازهای کاربران محسوب می گردد که روش های زیادی برای دستیابی به آن وجود دارد و یکی از آن ها، استفاده از مودم های ADSL است. تی پی لینک در بازار مودم های و روترها، یک برند مشهور و شناخته شده است که محصولات بسیار پیشرفته و باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به معرفی و آنالیز 8 مودم ADSL پرفروش تی پی لینک موجود در فروشگاه آنلاین خبرنگاران بپردازیم تا اگر قصد خرید این دسته از محصولات را دارید، با توجه به بودجه خود، برترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

8 مودم پرفروش تی پی لینک در خبرنگاران ؛ گزینه هایی مجذوب کننده برای خرید

لیست محتوا

مودم روتر +ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8961N-V4

مودم روتر +ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8961N

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل TD-W9960-v1.20

مودم روتر بی سیم N150 تی پی لینک سری +ADSL2 مدل TD-W8950N-V1

مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم 300Mbps تی پی لینک مدل TD-W9970

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل Archer VR300

مودم-روتر بی سیم AC1200 تی پی-لینک مدل Archer VR400-V2

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL تی پی لینک مدل Archer VR600 V3 AC2100

سخن پایانی

مودم روتر +ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8961N-V4

لیست پرفروش ترین و محبوب ترین مودم های ADSL تی پی لینک موجود در فروشگاه خبرنگاران را با معرفی و آنالیز ارزان قیمت ترین محصول این برند یعنی مدل TD-W8961N-V4 شروع می کنیم. این مودم طراحی مجذوب نماینده و مدرنی دارد و از دو آنتن داخلی از نوع Omni Directional نیز برای ارائه سیگنال دهی بهتر بهره می برد. محدوده فرکانس این کالای خوش ساخت و مالی 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز و در پشت بدنه آن یک عدد پورت RJ-11 و چهار پورت RJ-45 به چشم می خورد. مدل TD-W8961N-V4 از +ADSL2 نیز پشتیبانی می نماید و این یعنی که کاربران می توانند سرعت دانلود 24 مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود 1 مگابایت بر ثانیه را در خانه و یا محل کارشان تجربه نمایند و به انجام کارهای خود بپردازند. تی پی لینک در این محصول باکیفیت خود از رمزنگاری WPA/WPA2 بهره برده که امنیت بالایی را برای شبکه بی سیم شما فراهم می نماید.

این مودم پشتیبانی از قابلیت QoS را نیز دارد. قابلیت QoS به شما این امکان را می دهد تا مودم خود را به نحوه ای برنامه ریزی کنید تا پهنای باند قابل دسترس را به شکلی مناسب میان برنامه ها و اپلیکیشن های شما مورد استفاده قرار دهد. بعلاوه نرم افزار اختصاصی این مودم، رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و برای انجام یک سری تنظیمات نظیر تغییر رمز و موارد دیگر بسیار کاربردی خواهد بود. استانداردهای بی سیم در این کالا شامل IEEE 802.11n ،802.11 g ،802.11 b هستند و از همه سیستم عامل ها بدون هیچ مسئله ای پشتیبانی می نماید. درون جعبه این محصول نیز کابل LAN، سیم تلفن و اسپلیتر به شما ارائه می گردد تا بدون احتیاج به خرید جداگانه این محصولات از اینترنت پرسرعت در خانه و یا محل کارتان لذت ببرید.

نقاط قوت تی پی لینک مدل TD-W8961N-V4

  • قیمت مناسب
  • مجهز بودن به دو آنتن از نوع Omni Directional
  • پشتیبانی از قابلیت QoS

نقاط ضعف تی پی لینک مدل TD-W8961N-V4

  • نداشتن پورت USB

مودم روتر +ADSL2 تی پی لینک مدل TD-W8961N

مدل TD-W8961N، محصول پرفروش دیگر از برند تی پی لینک است که با داشتن قیمتی مناسب، قابلیت ها و خدمات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. از لحاظ ظاهری این مدل با مدل معرفی شده قبلی یعنی TD-W8961N-V4 تفاوتی ندارد. این محصول مجهز به دو آنتن Omni Directional ثابت است و روی بدنه آن دکمه های خاموش/روشن، ریست یا همان بازگشت به تنظیمات اولیه و WPS به منظور حفظ امنیت داده های کاربران نیز به چشم می خورد. این مودم یک عدد پورت RJ-11 و چهار پورت RJ-45 برای استفاده کاربران دارد و از پروتکل های ADSL 2 و +ADSL 2 هم پیروی می نماید. تی پی لینک برای این محصول خود محدوده فرکانس 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز را در نظر گرفته و با همه سیستم عامل ها نیز به طور کامل سازگاری دارد. این مودم بعلاوه دارای سرعت انتقال داده تا 300 گیگابیت بر ثانیه است.

مودم مدل TD-W8961N از قابلیت Port Forwarding نیز پشتیبانی می نماید. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا به وسیله اینترنت و از راه دور بتوانند به دستگاه ها و سرور های خود که در شبکه خصوصی (LAN) قرار دارند، دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، باید به پشتیبانی از قابلیت کاربردی QoS نیز اشاره کنیم. 4 عدد نشانگر LED برای نمایش شرایط پورت های شبکه (LAN)، نمایش شرایط شبکه بی سیم، شرایط روشن و خاموش کردن دستگاه و شرایط اتصال اینترنت روی بدنه این محصول جمع وجور و سبک وزن تعبیه شده است. با بهره گیری از قابلیت Virtual Server این مودم، می توانید تنظیمات دقیقی را روی آن اعمال کنید. در مجموع می توان گفت که این نوع مودم محصولی کاملا به صرفه است که ارزش خرید بالایی با توجه به قابلیت هایش دارد.

نقاط قوت تی پی لینک مدل TD-W8961N

  • قیمت مناسب
  • سرعت انتقال داده تا 300 گیگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از قابلیت های Port Forwarding و QoS

نقاط ضعف تی پی لینک مدل TD-W8961N

  • نداشتن پورت USB

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل TD-W9960-v1.20

یکی دیگر از مودم های تی پی لینک که از فناوری VDSL پشتیبانی می نماید و قیمت مناسبی هم دارد، مدل TD-W9960-v1.20 است. این محصول باکیفیت حدود 570 گرم وزن دارد و از بدنه ای پلاستیکی فراوری شده که انحنای زیادی در طراحی لبه های آن به چشم می خورد. این مودم مجهز به دو آنتن خارجی Omni Directional ثابت است که سیگنال دهی پایداری را در تمامی جهات به همراه می آورد و از پروتکل های VDSL2, ADSL2+, ADSL2 و ADSL پشتیبانی می نماید. در پشت بدنه این مودم، یک محفظه پنجره ای شکل تعبیه شده تا جریان هوا به خوبی وارد این محصول گردد. این محصول مجهز به سه عدد پورت RJ-11 و یک پورت RJ-45 است و پشتیبانی از دو پروتکل IPv4 و IPv6 را نیز دارد. در این محصول از استاندارد بی سیم IEEE 802.11n ،802.11 g ،802.11 b استفاده شده و این یعنی می توانید پهنای باند بسیار بالایی را با این مودم تجربه کنید.

4 پورت زرد رنگ شبکه (LAN) نیز در پشت این محصول به چشم می خورد که برای اتصال کابل تلفن استفاده می گردد. بعلاوه باید به دکمه های خاموش/روشن، ریست، WPS و پشتیبانی از قابلیت های Port Forwarding و QoS این محصول نیز اشاره کنیم. مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل TD-W9960-v1.20 با همه سیستم عامل ها سازگار است و دسترسی به باند 2.4 گیگاهرتز را برای کاربران امکان پذیر می سازد. درون جعبه این محصول نیز کابل LAN، سیم تلفن و اسپلیتر به شما ارائه می گردد تا بدون احتیاج به خرید جداگانه این محصولات از اینترنت پرسرعت در خانه و یا محل کارتان لذت ببرید. کاربران در صورت بهره مندی از اینترنت VDSL می توانند تا سرعت 300 مگابیت بر ثانیه روی توانایی های این مودم حساب نمایند که رقم بسیار خوبی است.

نقاط قوت تی پی لینک مدل TD-W9960-v1.20

  • سرعت انتقال داده تا 300 گیگابیت بر ثانیه
  • پشتیبانی از فناوری VDSL
  • پشتیبانی از دو پروتکل IPv4 و IPv6
  • آنتی دهی مناسب

نقاط ضعف تی پی لینک مدل TD-W9960-v1.20

  • تک بانده بودن
  • نداشتن پورت USB

مودم روتر بی سیم N150 تی پی لینک سری +ADSL2 مدل TD-W8950N-V1

این مودم، نسخه دیگری از مدل TD-W9960-v1 تی پی لینک است که قابلیت های خوبی را به کاربران ارائه می دهد. مدل TD-W8950N-V1 برخلاف مدل TD-W9960-v1.20 از یک آنتن ثابت Omni Directional بهره می برد، اما قدرت آن به 20dBi می رسد و این یعنی محیط وسیعی در محدوده پوشش آن قرار می گیرد. این مودم با سیستم عامل های Windows 10/8/7/Xp SP3, Mac OS X 10.4 سازگار و درگاه های ارتباطی آن RJ45 Ethernet ،RJ-45 WAN/LAN و RJ11 است. به طور دقیق تر، باید اشاره کنیم که سه عدد پورت اترنت RJ-45 و یک عدد پورت RJ-11 برای استفاده کاربران روی بدنه این محصول تعبیه شده و محدوده فرکانس آن نیز 2.4 تا 2.4835 گیگاهرتز است. این مودم پرفروش از استانداردهای بی سیم IEEE 802.11n, 802.11g, 802.11b پشتیبانی می نماید و حدبیشتر سرعت 150 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد.

گفتنی است که نشانگرهای LED مودم تی پی لینک مدل TD-W8950N-V1 شامل Power، نشانگر DSL، نشانگر Internet، نشانگر WLAN، نشانگرهای LAN و WPS است. علاوه بر این و در کنار این امکانات کامل، این مدل از دکمه های خاموش/روشن، ریست و WPS به منظور حفظ امنیت داده های کاربران نیز بهره می برد. این محصول با تمام ISPها سازگاری دارد و می توانید از آن برای هر نوع اشتراک اینترنتی که تهیه نموده اید، بهره ببرید. این مودم نیز همچون بیشتر مودم های معرفی شده این مطلب از قابلیت Port Forwarding و QoS پشتیبانی می نماید. مودم تی پی لینک مدل TD-W8950N-V1 یک محصول باکیفیت و ارزان است که عملکرد بسیار خوبی دارد و برای استفاده در منزل یا در دفاتر کوچک و معمولی گزینه خرید بسیار خوبی به شمار می رود.

نقاط قوت تی پی لینک مدل TD-W8950N-V1

  • حدبیشتر سرعت 150 مگابیت بر ثانیه
  • سازگاری با تمام با تمام ISPها
  • پشتیبانی از Port Forwarding و QoS

نقاط ضعف تی پی لینک مدل TD-W8950N-V1

  • نبود پورت USB
  • داشتن صرفا یک آنتن

مودم روتر VDSL/ADSL بی سیم 300Mbps تی پی لینک مدل TD-W9970

مدل TD-W9970 تی پی لینک، یک مودم روتر بی سیم قدرتمند و با قابلیت های متنوع است که به کاربران این امکان را می دهد تا به شبکه اینترنت با سرعت مناسب و امنیت بالا دسترسی پیدا نمایند. این محصول به عنوان یک مودم ADSL و یک روتر وایرلس عمل می نماید و در حقیقت دو دستگاه در یک دستگاه است. TD-W9970 از دو آنتن Omni directional بهره می برد که سیگنال دهی مناسبی دارد و بعلاوه با سیستم عامل های ویندوز، مک و سیستم عامل های بر پایه لینوکس نیز سازگار است. این مودم 4 عدد پورت اترنت RJ-45 و یک پورت RJ11 دارد. بعلاوه پورت بسیار پرکاربرد USB 2.0 در پشت بدنه این محصول تعبیه شده که با استفاده از آن می توانید تصاویر، فیلم و فایل های صوتی خود را به صورت بی سیم درون شبکه به اشتراک بگذارید.

این محصول از استانداردهای بی سیم IEEE 802.11n, 802.11g, 802.11b پشتیبانی می نماید و حدبیشتر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که گزینه ای ایده آل برای پخش محتواهای ویدیویی با کیفیت HD، بازی های آنلاین و دیگر برنامه های احتیاجمند به اینترنت پرسرعت است. این محصول با تمام ISPها سازگاری دارد و می توانید از آن برای هر نوع اشتراک اینترنتی که تهیه نموده اید، بهره ببرید. نشانگر LED تعبیه شده در این مودم اطلاعات لازم در خصوص شرایط اینترنت را به شما می دهد و دکمه های WPS، خاموش/روشن و ریست نیز به جهت محافظت از داده های کاربران روی بدنه این مودم تی پی لینک به چشم می خورند. در نهایت باید به پشتیبانی از پروتکل های VDSL2, ADSL2+, ADSL2 و ADSL این مودم اشاره کنیم.

نقاط قوت تی پی لینک مدل TD-W9970

  • حدبیشتر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه
  • مجهز بودن به پورت USB
  • داشتن 4 عدد پورت اترنت RJ-45 و یک پورت RJ11

نقاط ضعف تی پی لینک مدل TD-W9970

  • آنتن دهی نامناسب در برخی نقاط

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل Archer VR300

اگر در پی خرید یک مودم قابل اطمینان و پرقدرت از برند تی پی لینک هستید، مودم روتر VDSL/ADSL تی پی لینک مدل Archer VR300 می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. اول از همه باید به 4 آنتن بی سیم این مودم گران قیمت اشاره کنیم که قدرت سیگنال دهی و دامنه دسترسی بی سیم کاربران را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. این محصول که پشتیبانی از فناوری VDSL را به همراه دارد، از دو فرکانس 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی بهره می برد که سرعت تبادل اطلاعات در آن ها به ترتیب 300 و 1200 مگابیت بر ثانیه است. بنابراین با بهره گیری از مودم Archer VR300، برای پخش محتواهای ویدیویی با کیفیت HD، بازی های آنلاین و دیگر برنامه های احتیاجمند به اینترنت پرسرعت نخواهید داشت. این محصول بعلاوه با پروتکل های IPv6 و 6KV نیز سازگاری دارد و در برابر آسیب های الکتریکی ناشی از رعد و برق مقاوم است.

این محصول از تمام اتصالات استاندارد DSL از جمله VDSL2، ADSL2+، ADSL2 و ADSL پشتیبانی می نماید و روی بدنه آن 4 پورت اترنت RJ-45 و یک پورت RJ11 برای استفاده کاربران در دسترس قرار گرفته است. مودم تی پی لینک مدل Archer VR300، بستری ایمن و قابل اطمینان را با استفاده از فایروال و کیفیت سرویس (QoS) که شامل حفاظت فایروال، کنترل دسترسی کاربر، استاندارد امنیت بی سیم WPA/WPA2 و سیستم الویت بندی انتقال داده هاست، برای کاربران به ارمغان می آورد. این محصول حدود 690 گرم وزن دارد و به لطف رابط کاربری ساده و اپلیکیشن قدرتمند Tether، می توانید خیلی ساده تنظیمات مختلف آن از روی گوشی هوشمند خود مورد آنالیز قرار دهید.

نقاط قوت تی پی لینک مدل Archer VR300

  • مجهز بودن به 4 آنتن بی سیم
  • ارائه حدبیشتر سرعت 1200 مگابایت بر ثانیه
  • اپلیکیشن قدرتمند Tether برای انجام تنظیمات مختلف

نقاط ضعف تی پی لینک مدل Archer VR300

  • نداشتن پورت USB
  • داغی زیاد

مودم-روتر بی سیم AC1200 تی پی-لینک مدل Archer VR400-V2

Archer VR400-V2، نسخه تازه مودم مدل Archer VR300 است که با قابلیت های به روزتر و قدرتمند در بازار مودم های ADSL به فروش می رسد. این مودم بر خلاف نسخه قبلی خود مجهز به 3 آنتن بی سیم قدرتمند است که با بهره گیری از تکنولوژی های مدرن اتصال به شما امکان می دهد حتی در محیط های بسیار بزرگ به اینترنت پرسرعت برای انتقال داده ها دسترسی داشته باشید و از پوشش گسترده شبکه وایرلس در خانه و یا محل کارتان، آن هم با پایداری بالا و بدون افت سرعت لذت ببرید. این محصول از دو باند 2.4 و 5.0 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید که سرعت ترکیبی حدبیشتر 1.2 گیگابیت در ثانیه و 300 مگابیت در ثانیه در باند 2.4 گیگاهرتزی و 867 مگابیت در ثانیه را در باند 5 گیگاهرتزی ارائه می دهد. تی پی لینک در این محصول، یک مودم DSL و روتر وایرلس را با یک دیگر ترکیب نموده و از تمام اتصالات DSL از جمله VDSL2, ADSL2+, ADSL2 و ADSL پشتیبانی می نماید.

مدل Archer VR400-V2 مجهز به 4 عدد پورت اترنت RJ-45، یک عدد پورت RJ-11 و یک عدد پورت USB 2.0 است و پشتیبانی از فناوری پیشرفته Beamforming را نیز برای کاربران به ارمغان می آورد. فناوری Beamforming، به شکل اتوماتیک دستگاه های وایرلس را شناسایی نموده تا افزایش کیفیت اینترنت و کاهش تداخل امواج را تضمین کند. این محصول از استانداردهای بی سیم IEEE 802.11n, 802.11g, 802.11b پشتیبانی می نماید و یک آداپتور 12 ولتی، وظیفه تأمین انرژی این محصول را بر عهده دارد. نشانگر LED قرار گرفته روی این مودم اطلاعات لازم در خصوص شرایط اینترنت را به شما می دهد و دکمه های WPS، خاموش/روشن و ریست نیز به جهت محافظت از داده های کاربران روی بدنه این مودم تی پی لینک دیده می شوند. در نهایت باید به پشتیبانی از پروتکل های IPv4 and IPv6 و سازگاری با همه سیستم عامل ها این مودم باکیفیت اشاره کنیم.

نقاط قوت تی پی لینک مدل Archer VR400-V2

  • ارائه حدبیشتر 1.2 گیگابیت در ثانیه
  • پشتیبانی از فناوری پیشرفته Beamforming
  • مجهز بودن به پورت USB 2.0

نقاط ضعف تی پی لینک مدل Archer VR400-V2

  • نداشتن فناوری mu-mimo

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL تی پی لینک مدل Archer VR600 V3 AC2100

در نهایت می پردازیم به معرفی و آنالیز مودم قدرتمند تی پی لینک مدل Archer VR600 V3 AC2100. این مودم 3 آنتن خارجی و 1 آنتن داخلی دارد و بعلاوه 3 پورت RJ-45 LAN، یک پورت RJ-45 LAN/WAN و یک پورت USB روی بدنه پلاستیکی آن به چشم می خورد. با بهره گیری از پورت USB این محصول، می توانید محتواهای تصویری و ویدیویی خود را به صورت بی سیم در شبکه به اشتراک بگذارید. این محصول از دو فرکانس 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی بهره می برد که سرعت تبادل اطلاعات در آن ها به ترتیب 300 و 1300 مگابیت بر ثانیه است.

روی بدنه این محصول کلید امنیتی WPS، کلید روشن و خاموش کردن دستگاه و کلید فعال و غیر فعال نمودن شبکه بی سیم (Wi-Fi) تعبیه شده است. مدل Archer VR600 V3 AC2100 همچون مدل Archer VR400-V2، ترکیبی از یک مودم DSL و روتر بی سیم است و از تمام اتصالات DSL نظیر VDSL2, ADSL2+, ADSL2 و ADSL پشتیبانی می نماید. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به پشتیبانی از از استانداردهای بی سیم IEEE 802.11n, 802.11g, 802.11b و پروتکل های IPv4 and IPv6 اشاره نمود.

نقاط قوت تی پی لینک مدل Archer VR600 V3

  • ارائه حدبیشتر سرعت 1300 مگابایت بر ثانیه
  • مجهز بودن به پورت USB
  • پشتیبانی از همه اتصالات DSL مانند VDSL2, ADSL2+, ADSL2 و ADSL

نقاط ضعف تی پی لینک مدل Archer VR600 V3

  • قیمت بالا

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی 8 مودم پرفروش تی پی لینک پرداختیم. به نظر شما، کدام یک از این محصولات برند تی پی لینک ارزش خرید بیشتری دارد؟

سوالات متداول

گران قیمت ترین مودم ADSL تی پی لینک کدام است؟

در حال حاضر مدل Archer VR600 V3 AC2100، گران قیمت ترین مودم تی پی لینک در بازار است.

فناوری Beamforming در مودم های ADSL تی پی لینک چیست؟

این فناوری پیشرفته روی سیگنال های وای فای تمرکز دارد و سعی می نماید به جای ارسال و انتشار فراگیر سیگنال ها؛ آن ها را در یک جهت خاص یا برای یک دستگاه خاص ارسال کند

فرق بین باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز چیست؟

فرکانس 2.4 گیگاهرتز برد زیادی دارد و از موانع سخت مثل دیوار و … بهتر عبور می نماید، اما فرکانس 5 گیگاهرتز، داده ها با سرعت بیشتری انتقال پیدا می نمایند و برد کمتری نسبت به 2.4 گیگاهرتز دارد.

چرا برخی مودم های ADSL تی پی لینک بیش از یک آنتن دارند؟

تعداد آنتن به نوعی نشان دهنده قدرت سیگنال بی سیم است و تعداد بیشتر آن، به معنی بیشتر شدن پوشش دهی محدوده بی سیم خواهد بود

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 376

به "8 مودم پرفروش تی پی لینک در خبرنگاران ؛ گزینه هایی مجذوب کننده برای خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مودم پرفروش تی پی لینک در خبرنگاران ؛ گزینه هایی مجذوب کننده برای خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید