ساعت میبرو واچ GS پرو در مقابل ردمی واچ 2 لایت شیائومی؛ کدام را بخریم؟

به گزارش خبر آزمون، در این مطلب به مقایسه دو ساعت هوشمند خوش قیمت و باکیفیت از دو برند چینی میبرو و ردمی شیائومی می پردازیم؛ ساعت میبرو واچ GS پرو در مقابل ردمی واچ 2 لایت شیائومی. ساعت هوشمند میبرو GS پرو با قیمت بیشتری نسبت به ساعت هوشمند شیائومی در بازار به فروش می رسد. در این مقاله قصد داریم آنالیز کنیم که این گجت پوشیدنی نسبت به ساعت پرفروش و محبوب شیائومی یعنی ردمی لایت 2 چه رجحان هایی دارد و آیا ارزش دارد که این ساعت را با قیمت بیشتری نسبت به ساعت شیائومی تهیه کنیم یا نه. پس اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مجذوب کننده و پرامکانات از برندهای قابل اعتماد بازار را دارید، با خبرنگاران در این مقاله همراه شوید.

ساعت میبرو واچ GS پرو در مقابل ردمی واچ 2 لایت شیائومی؛ کدام را بخریم؟

تعیینات کلی ساعت هوشمند میبرو واچ GS Pro در برابر ردمی واچ 2 Lite شیائومی در یک نگاه

میبرو چندی پیش ساعت هوشمند مجذوب نمایندهی به نام واچ GS را روانه بازار کرد که اتفاقاً با ویژگی های خوبی که ارائه می دهد توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. این شرکت در ادامه این روند خوبی که در پیش گرفته، ساعت نوی به نام میبرو واچ GS پرو را در اختیار کاربران قرار داده که نسخه پیشرفته تر ساعت واچ GS به شمار می رود و با برچسب قیمتی منطقی در بازار به فروش می رسد. میبرو امیدوار است تا این ساعت نیز به جمع ساعت های پرفروش قبلی اش بپیوندد.

در سوی مقابل، باید به ردمی از شرکت های زیر مجموعه شیائومی اشاره کنیم که با ساعت میبرو لایت سروصدای زیادی در بازار گجت های پوشیدنی مالی به پا کرد و نسل نو این ساعت را نیز با نام ردمی واچ 2 لایت با قابلیت های بهبود یافته تر و قیمت مناسب به کاربران عرضه کرد. خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول تعیینات فنی این دو گجت پوشیدنی مالی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندمیبرو واچ GS پرو ردمی واچ 2 لایت
وزن و ابعاد46.5 در 46.5 در 11.8 میلی متر- 58 گرم (با بند)41.2 در 35.3 در 10.7 میلی متر - 35 گرم
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختبدنه از استیل ضد زنگ - طراحی دایره ای شکل - بند سیلیکونی ضد حساسیتفریم از جنس آلیاژ آلومینیوم - طراحی مستطیلی شکل- بند سیلیکونی ضد حساسیت
نوع و مقدار نمایشگرAMOLED با ابعاد 1.43 اینچنمایشگر 1.5 اینچی TFT
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 466 در 466 پیکسل - تراکم پیکسلی 461 پیکسل بر اینچ- پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن (Always On Display)رزولوشن 320 در 360 پیکسل - تراکم پیکسلی 311 پیکسل بر اینچ - حداکثر روشنایی 450 نیت
سیستم عامل و نحوه اتصال به ساعتسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 و بالاتر و iOS نسخه 10.0 و بالاتر-اپلیکیشن Mibro Fitسازگار با اندروید 5 به بالا و iOS 10 به بالا با استفاده از اپلیکیشن Xiaomi Wear Lite
نوع هشدارویبره-
اسپیکرداردندارد
باتریباتری با ظرفیت 460 میلی آمپر ساعتیباتری با ظرفیت 262 میلی آمپر ساعت
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب (PPG 4PD Heart) با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) - سنسور سه محورهژیروسکوپ، شمارنده ضربان قلب، گام شمار و اثر انگشت روی قاب پشتی
پیغام رسانیاعلام نوتیفیکیشن های دریافتی - نمایش پیغام های متنیدریافت و نمایش پیغام های دریافتی
فناوریبلوتوث نسخه 5.3بلوتوث نسخه 5.0
اندازه شاژردهی باتریتا 20 روز (استفاده عادی) - تا 11 ساعت (مکالمه) - تا 9 ساعت (پخش موزیک) - تا 60 روز در حالت استندبای5 روز در استفاده مداوم و تا 10 روز در حالت استندبای
GPSدارددارد
رنگ های قابل عرضهمشکیمشکی و سرمه ای
قابلیت مکالمه داردندارد
ضد آببله- مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری)بله- مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری)
سایر قابلیت ها فاقد ارتباطات سلولار / پشتیبانی از 105 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، سنجش سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط سلامت بانوان، سنسور حرکتی 9 جهته ، پشتیبانی از 35 زبان مختلففاقد ارتباطات سلولار / پشتیبانی از 100 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، سنجش سطح اکسیژن خون، پایش شرایط سلامت بانوان

میبرو واچ GS پرو در برابر Redmi واچ 2 Lite شیائومی؛ طراحی و کیفیت ساخت

اگر قصد مقایسه ساعت هوشمند واچ GS Pro با ردمی واچ 2 لایت شیائومی را دارید، در نگاه اول تفاوت های بسیاری در طراحی و ویژگی های این دو گجت پوشیدنی قابل مشاهده است. با این حال در کنار این تفاوت ها، چندین شباهت جالب نیز بین این دو ساعت هوشمند دیده می شود که ارزش آنالیز دارند.

میبرو برای این ساعت هوشمند نو خود تقریباً از همان طراحی مشابه ساعت هوشمند واچ GS استفاده نموده و این موضوع یعنی که المان های طراحی یک ساعت هوشمند کلاسیک صفحه گرد به وضوح در این ساعت هوشمند دیده می شود. از یک سری جوانب، میبرو در این گجت پوشیدنی نو خود سعی نموده تا حال و هوای یک ساعت هوشمند اسپرت و ورزشی را به کاربران القا کند تا حدود زیادی نیز در این زمینه پیروز بوده است. اطراف نمایشگر دایره ای شکل این ساعت حاشیه های معقولانه ای به چشم می خورند و حتی می توان گفت که این حاشیه ها نسبت به واچ GS کمتر نیز شده است. ساعت میبرو واچ GS پرو یکی از مجذوب نمایندهیت های بصری خود را مدیون بزل فیزیکی اطراف نمایشگر است که تا حدودی حس جان سخت بودن نیز به این گجت پوشیدنی داده است. در مجموع، ظاهر مینیمالیستی این ساعت هوشمند برای علاقه مندان به ساعت های کلاسیک بسیار مجذوب نماینده و جالب توجه خواهد بود.

در سوی مقابل، ساعت هوشمند مالی شیائومی با یک طراحی مدرن و در عین حال ساده پای به بازار گجت های پوشیدنی گذاشته؛ یعنی شیائومی برای این محصول از یک نمایشگر مربعی شکل استفاده نموده که بسیاری از کاربران امروزی آن را به نمایشگرهای دایره ای شکل ترجیح می دهند. با داشتن برچسب مالی، در اطراف نمایشگر این ساعت هوشمند حاشیه های زیادی دیده می شود و این موضوع در خصوص این دسته از ساعت های کاملاً نرمال است. ردمی واچ 2 لایت شیائومی یک فریم کاملاً ساده دارد که بند به طور مستقیم به بدنه ساعت متصل شده و به صورت کاملاً جمع وجور روی مچ دست کاربران قرار می گیرد. به طور کلی، این ساعت هوشمند برای آن دسته از کاربران مدرن پسندی که علاقه ای ندارند تا حس و حال ساعت های مچی نوستالژی را مجدداً روی مچ دست خود احساس نمایند، گزینه مجذوب نمایندهی به شمار می رود.

از لحاظ سنگینی، ساعت هوشمند میبرو واچ GS پرو حدود 58 گرم وزن دارد و با در نظر گرفتن بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن ردمی واچ 2 لایت شیائومی به حدود 35 گرم می رسد و همین موضوع سبب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت از ساعت هیچ دغدغه ای نداشته باشند. اگر چه هر دو ساعت هوشمند واچ GS Pro و ردمی واچ 2 لایت شیائومی در دسته بندی گجت های مالی قرار می گیرند، اما کیفیت ساخت آن ها از این رده بسیار بالاتر است. میبرو برای این ساعت هوشمند خود از استیل ضد زنگ بهره برده که اگرچه وزن آن را کمی زیاد نموده، اما در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. در سوی مقابل، باید به بدنه از جنس آلیاژ آلومینیوم ساعت هوشمند شیائومی اشاره کنیم که نه تنها وزن آن را چندان بالا نبرده، بلکه مقاومت مناسبی نیز در این زمینه به این ساعت هوشمند بخشیده است.

بدنه ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی، ساختاری براق دارد که از لحاظ بصری نسبت به بدنه مات میبرو واچ GS پرو از مجذوب نمایندهیت بصری بیشتری بهره می برد. علاوه بر این، بدنه مات مسائل متداول نظیر بر جای ماندن اثر انگشت و موارد این چنینی را نخواهد داشت، اما انتخاب این موضوع تا حدود زیادی به سلیقه کاربران برمی شود. روی فریم جانبی ردمی واچ لایت 2 شیائومی، یک دکمه ثابت به چشم می خورد که وظیفه آن نیز روشن و خاموش کردن نمایشگر است و بقیه کارها را می توانید با اسکرول کردن روی ساعت انجام دهید. میبرو واچ GS پرو دو دکمه معمولی برای کنترل و تنظیمات ساعت دارد و خبری از دکمه چرخان روی فریم این ساعت هوشمند نیز نیست. ساعت میبرو اسپیکر و میکروفون دارد و قابلیت مکالمه را برای کاربران به همراه می آورد، اما ساعت ردمی واچ فاقد این ویژگی مهم است.

ردمی واچ 2 لایت شیائومی از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نماید و این در حالی است که میبرو واچ GS پرو از بلوتوث نسخه نوتر 5.3 برای این کار بهره می برد و بهینه سازی های خوبی روی آن اجرا شده است. ضخامت بدنه امیزفیت ساعت شیائومی حدود 10.7 میلی متر است که این موضوع در خصوص ساعت هوشمند میبرو به 11.8 میلی متر می رسد، بنابراین اگر به ظرافت طراحی ساعت هوشمند خود اهمیت می دهید، انتخاب ساعت شیائومی اقدام معقولانه ای به شمار می رود. بعلاوه بندهای در نظر گرفته شده برای هر دو ساعت خاصیت آنتی باکتریالی دارند و هیچ مسئله ای برای پوست دست شما به وجود نمی آورند.

میبرو واچ GS Pro در برابر Redmi واچ 2 Lite شیائومی؛ نمایشگر و ویژگی های آن

برای انتخاب برترین نمایشگر ساعت بین واچ GS Pro و ردمی واچ 2 لایت شیائومی، ابتدا باید اولویت های خود را تعیین کنید. زیرا صفحه نمایش این دو ساعت هوشمند از جنبه های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند.

اگر هنگام خرید یک ساعت هوشمند، مقدار بزرگ نمایشگر آن برای اهمیت زیادی دارد، در این صورت باید به سراغ ساعت هوشمند ردمی واچ 2 لایت شیائومی بروید. این گجت پوشیدنی مجهز به یک نمایشگر 1.5 اینچی است که نسبت به نمایشگر 1.43 اینچی میبرو واچ GS پرو محتواهای تصویری بیشتری را برای کاربران به نمایش می گذارد. اما اگر کیفیت بالای نمایشگر و وضوح تصویر برای شما حائز اهمیت است، ساعت هوشمند میبرو واچ GS پرو انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

این ساعت هوشمند از یک نمایشگر AMOLED بهره می برد و رزولوشن تصویر آن نیز به 466 در 466 پیکسل می رسد. بعلاوه باید به تراکم پیکسلی 461 پیکسل بر اینچ این ساعت هوشمند اشاره کنیم. بهره گیری از نمایشگر AMOLED، قابلیت کاربردی نمایشگر همواره روشن را نیز برای کاربران به همراه می آورد. در این نوع نمایشگرها، رنگ ها بسیار زنده تر و مجذوب نماینده تر به نمایش در می آیند و رنگ مشکی نیز عمیق تر دیده می شود. این در حالی است که نمایشگر ساعت شیائومی پنل LCD است و رزولوشن 320 در 360 پیکسل را به کاربران ارائه می دهد. هر دوی این ساعت ها از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نمایند و اسکرول روانی به کاربران ارائه می دهند.

میبرو واچ GS پرو در برابر ردمی واچ 2 لایت Xiaomi؛ ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری

بخش قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری، می تواند نقش مهمی در آنالیز تفاوت های بین دو ساعت هوشمند واچ GS پرو و ردمی واچ 2 لایت شیائومی داشته باشد. خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند به گوشی هایی اندروید 5.0 به بالا و iOS نسخه 10.0 به بالا متصل می شوند و در این زمینه تفاوتی وجود ندارد. اما کاربران این گجت های پوشیدنی باید از اپلیکیشن های متفاوتی برای به اتصال به گوشی های هوشمند خود استفاده نمایند.

اپلیکیشن Mibro Fit، نام اپ اختصاصی ساعت های میبرو است که با رابط کاربری بسیار خوب و روانی، به کاربران این امکان را می دهد که بخش های مختلف ساعت شخصی سازی نمایند. با این اپلیکیشن، کاربران می توانند به بین بیش از 100 واچ فیس با موضوعات مختلف، دسترسی داشته باشند و گزارشی از فعالیت های ورزشی روزانه خود را مشاهده نمایند. بعلاوه، تاریخچه استفاده از سنسورهای ساعت را نیز می توانند در این اپلیکیشن مورد آنالیز قرار دهند. در طرفی دیگر، باید به اپلیکیشن Xiaomi Wear برای کاربران ساعت های شیائومی اشاره کنیم که طیف بسیار گسترده ای از امکانات نظیر فعالیت های ورزشی اجرا شده، قابلیت های مختلف سلامتی، بخش پروفایل من، باتری و بیش از 200 واچ فیس مختلف را در اختیار آن ها قرار می دهد.

یکی از مجذوب نماینده ترین ویژگی های هر دوی این ساعت های هوشمند پشتیبانی کردن از زبان فارسی هم در سیستم عامل و هم در بخش پیغام رسانی است و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد. بعلاوه علی رغم داشتن برچسب مالی، هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به سنسور GPS هستند که کاربران می توانند نظارت بسیار دقیقی روی فعالیت های ورزشی و تمرینی خود داشته باشند و قادرند فعالیت و حرکت شما را با دقت بالایی ثبت نمایند.

میبرو واچ GS Pro در برابر Redmi واچ 2 Lite شیائومی؛ ویژگی های سلامتی و ورزشی

معمولاً در ساعت های هوشمند مالی، خیلی نمی توان روی ویژگی های سلامتی قابل ارائه آن ها حساب باز کرد. با این حال، این دو ساعت هوشمند میبرو و ردمی از لحاظ ویژگی های سلامتی بسیار غنی هستند و نتایج این دسته از ویژگی ها به ویژه برای کاربران میبرو واچ GS پرو می تواند تا حدی دقیق و قابل اعتماد باشد.

برای مثال سنسور ضربان قلب و اکسیژن خون در هر دوی این ساعت های هوشمند میبرو و شیائومی به چشم می خورد. این حسگر می تواند به طور شبانه روزی ضربان قلب را مقدار گیری کند و نیز هر ساعت سطح اکسیژن خون کاربر را مورد آنالیز قرار دهد. اما این سنسور در ساعت میبرو واچ GS پرو نسبت به مدل های قبلی پیشرفته تر شده و خطای آن کاهش پیدا نموده؛ بنابراین قابل اعتمادتر است. علاوه بر این باید به سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر ژئومغناطیس این ساعت ها نیز اشاره کنیم. هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به قابلیت پایش استرس و خواب نیز هستند تا شرایط سلامت شما را حتی در زمان خواب نیز مورد آنالیز قرار دهند. پایش شرایط سلامت بانوان نیز از دیگر ویژگی های مهم هر دو ساعت است.

از لحاظ تعداد ویژگی های ورزشی قابل ارائه، باز هم میبرو ساعت هوشمند شیائومی را در این رقابت مغلوب می نماید. این گجت پوشیدنی از بیش از 105 حالت ورزشی مختلف از کوهنوردی و شنا تا دویدن و دوچرخه سواری پشتیبانی می نماید و مجهز به ارتفاع سنج و فشارسنج هم است. در سوی مقابل، ردمی واچ 2 لایت از بیش از 100 قابلیت ورزشی، از جمله 17 حالت تمرین حرفه ای پشتیبانی می نماید که شامل دویدن در فضای باز، تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری در فضای باز، دوچرخه سواری در فضای داخلی، قایقرانی، طناب، HIIT، یوگا و شنا در استخر می شود.

میبرو واچ GS Pro در برابر Redmi واچ 2 لایت Xiaomi؛ ضد آب بودن

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند میبرو و شیائومی که از گواهینامه ضد آب 5ATM پشتیبانی می نمایند، قادر هستند تا عمق 50 متری سطح آب بدون هیچ مسئله ای مورد استفاده قرار بگیرند. اما توصیه می شود که آن ها در معرض آب های داغ و شور قرار ندهید.

میبرو واچ GS پرو در برابر ردمی واچ 2 Lite شیائومی؛ باتری و شارژدهی

میبرو به لطف باتری غول پیکری که دارد، مدت زمان بیشتری می تواند شما را در انجام دادن کارهایتان همراهی کند. این ساعت هوشمند مجهز به یک باتری با ظرفیت 450 میلی آمپر ساعتی است که اگر بخواهید به صورت روزانه از آن بهره ببرید، می تواند تا 20 روز شارژدهی کند. در صورت استفاده سنگین (روشن بودن GPS) اندازه شارژدهی آن به 17 ساعت می رسد. در حالت استندبای نیز می توانید تا 60 روز روی باتری آن حساب باز کنید.

در سوی مقابل ردمی واچ 2 لایت، از یک باتری 262 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی بهره می برد که قادر است تا 5 روز در استفاده زیاد و تا 10 روز در استفاده های معمولی شارژدهی به کاربران ارائه دهد. بعلاوه اگر به طور مداوم از سنسور GPS آن بهره ببرید، این اندازه به زیر 24 ساعت کاهش یافته و حداکثر تا 14 ساعت دوام می آورد. هر دو ساعت هوشمند برای شارژ شدن به صورت کامل، به حدود 2 ساعت زمان احتیاج دارند.

میبرو واچ GS Pro در برابر Redmi واچ 2 لایت Xiaomi؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت میبرو واچ GS پرو

  • نمایشگر AMOLED
  • باتری با شارژدهی مناسب
  • ویژگی های سلامتی و ورزشی بسیار متنوع و دقیق
  • مجهز به بودن GPS
  • داشتن قابلیت مکالمه
  • ضد آب
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی

نکات منفی میبرو واچ GS پرو

  • نداشتن محافظ نمایشگر

نکات مثبت ردمی واچ 2 لایت شیائومی

  • مجهز بودن به نمایشگر بزرگ
  • ضد آب
  • پشتیبانی از حالت های ورزشی متنوع
  • داشتن سنسور GPS
  • شارژدهی معقول
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی

نکات منفی ردمی واچ 2 لایت شیائومی

  • نبود نمایشگر AMOLED
  • نداشتن قابلیت مکالمه

در مجموع، اگر ویژگی هایی نظیر مجهز بودن به نمایشگر AMOLED، داشتن اسپیکر و میکروفون برای مکالمه و پشتیبانی از حالت های ورزشی و سلامتی زیاد و متنوع با عملکرد دقیق برای شما هنگام خرید ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد، خرید میبرو واچ GS را به شما توصیه می کنیم. در غیر این صورت، شما بیشتر ویژگی های آن را در ساعت شیائومی نیز می توانید در اختیار داشته باشید.

منبع: Techxreview

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 دی 1402 بروزرسانی: 18 دی 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 437

به "ساعت میبرو واچ GS پرو در مقابل ردمی واچ 2 لایت شیائومی؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت میبرو واچ GS پرو در مقابل ردمی واچ 2 لایت شیائومی؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید