7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل بازاریابی از خود بپرسید

به گزارش خبر آزمون، اگر مردد هستید که شغل بازاریاب برایتان مناسب است یا نه، و اینکه می خواهید توانایی خود را برای وارد شدن به شغل و کسب کردن مهارت های ثانویه بسنجید، پیش از انتخاب شغل بازاریابی این 7 سؤال را از خود بپرسید!

7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل بازاریابی از خود بپرسید

1- آیا ذاتاً کنجکاو هستید؟

از کودکی دائم در حال سؤال پرسیدن و یافتن چرایی موضوعات مختلف بودید؟ اگر دوست دارید بفهمید کارهای مختلف چگونه انجام می شوند، ممکن است برای حرفه بازاریابی مناسب باشید.

اریک کارل، مشاور بازاریابی در Surfshark، معتقد است که پذیرفتن ایده های نوآورانه و داشتن انگیزه برای یادگیری در خصوص موضوعات نو، برای انتخاب شغل بازاریابی ضروری است. لازمه این کار، کنجکاوی است.

کارل می گوید: یک مدیر بازاریابی باید برای کشف بخشی از بازار که خارج از دانش آنهاست، الهام بگیرد؛ درست همان طور که یک مهندس می تواند فناوری نو ساخت یک پل را مطالعه کند تا درک بهتری از نحوه عملکرد آن کسب کند. توانایی مشاهده موضوعاتی که در جاهای دیگر جریان دارد و آنالیز نحوه کارکرد آن ها و سازگار نمودن با موقعیت خود، یک توانایی ارزشمند در بسیاری از نقش های بازاریابی است؛ و کنجکاوی جرقه ای برای تحقق این موضوع است.

2- آیا برای هر موقعیتی نقشه پشتیبان دارید؟

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که هنگام آغاز یک پروژه نو باید به تمام مراحل پیش از خود فکر کند، این ویژگی می تواند در بازاریابی مفید باشد. بازاریابی به معنای ارائه ایده های خلاقانه و عجله برای تحقق آنها نیست؛ برای انجام درست کارها به تفکر جدی تری احتیاج است.

دانیل فولی، مدیر ارشد بازاریابی در Scooter Guide، می گوید: اگر از آن دسته افرادی هستید که برای هر موقعیتی یک برنامه اضطراری دارید، این در بازاریابی یک مزیت برای شماست.

فولی می گوید: شاید باور داشته باشید که کسانی که در حوزه بازاریابی کار می نمایند، ایده های خلاقانه را در لحظه ارائه می دهند و برای اجرای آنها عجله می نمایند. با این حال، در واقعیت، تدبیر کافی و برنامه ریزی شده برای اطمینان از اینکه پیغام شما بیشترین تأثیر را دارد، ضروری است.

3- آیا شخصیت سازگاری هستید؟

برخی آدم ها ثبات را دوست دارند و وجود چالش و تغییر، مضطربشان می نماید. این افراد، زمینه مناسبی برای انتخاب شغل بازاریابی ندارند. بازاریابان، به ویژه آنهایی که برای آژانس هایی با مشتریان متعدد کار می نمایند، دائماً در یک شرایط نوسان هستند. این بدان معنی است که باید به طور منظم با مخاطبان، تاکتیک ها و ابزارهای مختلف کار نمایند و در عین حال آرامش داشته باشند.

کارولین هوی، مدیر بازاریابی در کنکورد می گوید: سازگارترین افراد، برترین عملکرد را در بازاریابی دارند. در هر مرحله از پروژه، یک بازاریاب ماهر می تواند تمرکز خود را تغییر دهد، تطبیق دهد و تنظیم کند. آن ها روی یک استراتژی خاص سرمایه گذاری صددرصدی نمی نمایند.

4- آیا شخصیت تحلیل گری دارید؟

وقتی در کاری شکست می خورید، اگر آن را درستی تجزیه وتحلیل کنید، می توانید اطلاعات فوق العاده مفیدی به دست بیاورید و شکست را جبران کنید. هر نیروی حرفه ای حوزه بازاریابی، سهم عادلانه خود را از شکست خواهد داشت، اما برترین های بازاریابی می دانند چگونه با تجزیه وتحلیل اشتباهات، آن ها را نردبان رشد نمایند.

مایکل شیرر، مدیر عملیات بازاریابی در SelectHub می گوید: قوی بودن در تجزیه وتحلیل و گزارش دهی به شما یاری می نماید که تشخیص دهید چه کاری را باید ادامه دهید و چه کاری را متوقف کنید. به گفته شیرر، با وجود بسیاری از کانال ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال در حال حاضر، این نوع مهارت های تحلیلی برای موفقیت ضروری هستند.

5- آیا خلاق هستید؟

رقابت زیادی برای جلب توجه مردم وجود دارد. یکی از برترین راه ها برای بازاریابان این است که چیزی را به مردم ارائه دهند که قبلاً ندیده اند. اینجاست که خلاقیت به یاری بزرگی در بازاریابی تبدیل می گردد. اگر همواره مشتاق طوفان فکری هستید یا دوست دارید درباره ایده های بزرگ صحبت کنید، انتخاب شغل بازاریابی ممکن است برای شما مناسب باشد.

رایان براون، مدیر بازاریابی در Kenra Professional شرح می دهد: شخصیت های خلاق و منحصربه فرد که واقعاً قادر به تشخیص سریع روندها هستند، در بازاریابی به خوبی عمل می نمایند.

6- آیا پیگیر ترندهای روز و اخبار جهان هستید؟

اگر دوست دارید از آنچه اخیراً همه درباره اش صحبت می نمایند، مطالعه می نمایند یا انجام می دهند، مطلع باشید، این علاقه قطعاً برای یک بازاریاب حرفه ای مفید است.

آیا می دانید کدام فیلم ها در صدر باکس آفیس ایستاده اند؟ کتاب های موجود در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک؟ آهنگ های برتر بیلبورد و گرمی؟ برندگان اسکار؟ حتی اگر سلیقه شما نیست، باید این موارد را بدانید.

7- آیا داستان سرای خوبی هستید؟

به اشتراک گذاشتن ایده ها و روایت تجربیات مختلف با دیگران برایتان مجذوب کننده است؟ آیا متوجه می شوید که وقتی در مهمانی ها داستان می گویید، مردم می خندند، لبخند می زنند و سؤالات بعدی را می پرسند؟ اگر چنین است، شما از قبل به یک مهارت کلیدی بازاریابی مجهز شده اید: داستان سرایی.

کارول نوواکی، مدیر خرید در Tidio می گوید: داستان گویی تنها به معنای اطلاع رسانی در خصوص یک پیشنهاد نو یا ارائه مزایای یک نام تجاری نیست؛ این کار به بازاریاب احتیاج دارد تا احساسات و انگیزه های آدم ها را بیشتر درک کند و بتواند با آن ها ارتباط مؤثر بگیرد.

برترین فرصت های شغلی برای بازاریابی را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 240

به "7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل بازاریابی از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل بازاریابی از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید