4 ویژگی که شاید در نسل های بعدی مک بوک پرو ببینیم

به گزارش خبر آزمون، مدتی قبل اپل بالاخره از نوترین مدل های مک بوک پرو رونمایی کرد که به لطف ویژگی های مجذوب کننده و توان بالا، جلب توجه زیادی نموده اند. اپل معمولا بعد از توجه ویژه به مک بوک پرو و استفاده از طراحی نو، تا چند سال فقط بهبودهای جزئی برای این لپ تاپ ها ارائه می نماید. به عنوان مثال بعد از مک بوک پرو 2016 که مبتنی بر طراحی نوی بود، مدل های بعدی با ویژگی هایی مانند پردازنده های نو، کیبوردهای متفاوت، چیپ T2 و باتری های بزرگ تر از راه رسیدند.

4 ویژگی که شاید در نسل های بعدی مک بوک پرو ببینیم

بنابراین با توجه به این موضوع، در رابطه با نسل های بعدی مک بوک پرو می توانیم به 4 ویژگی اشاره کنیم که احتمالا در آینده نزدیک عملی خواهند شد.

1. فیس آی دی

اگرچه مقامات ارشد اپل به تازگی اعلام نموده اند که تاچ آی دی برای مک بوک پرو بهتر است، اما بعضی شایعه ها از توسعه فیس آی دی مختص مک خبر می دهند. به نظر می رسد اپل در ابتدا قصد داشته برای مدل 2021 آی مک 24 اینچی از فیس آی دی استفاده کند که به دلایلی این ویژگی عملی نشده است.

در یکی از گزارش ها آمده که اپل طی چند سال آینده فیس آی دی را راهی کامپیوترهای خود می نماید. با توجه به اینکه حالا مک بوک پرو از ناچ نمایشگر بهره می برد، به نظر می رسد بستر برای استفاده از این مشخصه فراهم شده است.

2. تراشه های M2 پرو و M2 مکس

احتمالا نسل بعدی M1 پرو و مکس تحت عنوان M2 پرو و مکس معرفی خواهند شد. مانند تراشه های M1 پرو و مکس که مدل های قدرتمندتر چیپست M1 هستند، مطمئنا نسل بعدی آن ها هم نسبت به M2 توان بسیار بیشتر را به ارمغان می آورند.

طبق شایعه های منتشر شده، چیپست M2 همراه با نسل نو مک بوک ایر در سال 2022 به دست کاربران می رسد. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که پردازنده آن مانند M1 از 8 هسته بهره می برد ولی کاربران می توانند از دو نسخه مبتنی بر پردازنده گرافیکی 9 و 10 هسته ای دست به انتخاب بزنند. برای یادآوری باید بگوییم تعداد هسته های پردازنده گرافیکی M1 به 7 و 8 هسته می رسد. بعلاوه به احتمال زیاد چیپست M2 با فناوری ساخت بهتری فراوری خواهد شد و سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتر به ارمغان می آورد.

در رابطه با M2 پرو و M2 مکس هم طبیعتا باید انتظار بهره گیری از پردازنده و پردازنده گرافیکی قدرتمندی را نسبت به نسل قبلی داشته باشیم. سایت The information به تازگی گزارش داده که اپل در حال آماده سازی نسل بعدی تراشه های M1 پرو و مکس است که از نسخه بهبودیافته فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC بهره می برند.

بعلاوه نسل سوم تراشه های اختصاصی اپل، گویا در سال 2023 همراه با حداکثر 40 هسته پردازشی ارائه می شوند و مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری خواهند بود.

3. نمایشگرهای اولد

گفته می گردد اپل میخواهد برای نسل های بعدی سیستم های مک، از جمله مک بوک پرو، از نمایشگرهای اولد دو لایه استفاده نمایند که اندازه روشنایی را تا دو برابر افزایش می دهند. احتمالا اولین مک بوک پرو مبتنی بر نمایشگر اولد در سال 2022 راهی بازار می گردد سامسونگ هم ساخت این پنل ها را بر عهده گرفته است.

البته از آنجایی که مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو به تازگی با نمایشگرهای mini-LED معرفی شده اند، کنار گذاشتن این فناوری در سال آینده بعید به نظر می رسد. با این حال، تا چند سال دیگر شاهد بهره گیری مک بوک پرو از نمایشگر اولد خواهیم بود که روشنایی بیشتر، کنتراست بهتر و رنگ مشکی مجذوب کننده تر برای این لپ تاپ ها به ارمغان می آورد.

4. مودم 5G

گویا اپل از نظر نرم افزاری زیرساخت های لازم برای پشتیبانی سیستم های مک از اینترنت 5G را آماده نموده است. احتمالا نسل بعدی مک بوک ایر مبتنی بر این مشخصه خواهد بود و اگر چنین مشخصه ای داشته باشد، بدون شک اپل این قابلیت را برای مک بوک پرو هم ارائه خواهد داد.

در حال حاضر، سری آیفون 12، آیفون 13، نسل نو آیپد پرو و آیپد مینی از اینترنت 5G پشتیبانی می نمایند. اگرچه اپل در حال حاضر از مودم های 5G ساخت کوالکام استفاده می نماید، اما این شرکت میخواهد در سال 2023 از مودم های 5G اختصاصی بهره ببرد. به همین دلیل شاید در همین سال مک بوک پرو با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G از راه برسد.

تاریخ عرضه

طی 3 سال گذشته اپل در رابطه با به روزرسانی مک بوک پرو رویکرد مشخصی نداشته است. با توجه به اینکه حالا اپل برای سیستم های خود به بهره گیری از تراشه های اختصاصی روی آورده، هنوز درباره زمان بندی نسل های بعدی آن مرجع مشخصی در اختیار نداریم. اپل برای کامپیوترهای خود دیگر به اینتل وابسته نیست و این یعنی می تواند زمان بندی منظم مشابه آیفون را برای معرفی نسل های نو این سیستم ها عملی کند.

در این بین، کمبود تراشه منجر به تأخیر در زمان تحویل مک بوک پرو فعلی شده و شاید همین موضوع عرضه نسل بعدی آن را به تعویق بیندازد. از طرف دیگر از آنجایی که مدل های 2021 مک بوک پرو نسبت به نسل های قبلی از ویژگی ها و امکانات بسیار بهتری بهره می برند، احتمالا اپل برای عرضه نسل بعدی آن ها چندان عجله ندارد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 20

به "4 ویژگی که شاید در نسل های بعدی مک بوک پرو ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویژگی که شاید در نسل های بعدی مک بوک پرو ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید