چهار گوشی موبایل با شرایط به شدت عجیب

به گزارش خبر آزمون، پرفروش ترین گوشی های موبایل به دلایل مختلفی خود را از صف همقطاران جدا می نمایند. به طور معمول دلیل اصلی این اتفاق را باید در توانایی های فنی جستجو کرد، ولی مسئله قیمت هم تاثیرگذار است. وقتی مردم متوجه شوند یک گوشی موبایل می تواند با قیمتی کمتر از رقبای هم رده کارشان را راه بیندازد، تعارف را کنار می گذارند و حتی اگر از ریخت و قیافه اش را نپسندند، از حضورشان استقبال می نمایند. آن طرف میدان یک سری گوشی متفاوت داریم که حتی با اینکه ممکن است از نظر فنی، شایسته باشند، کمتر کسی سراغشان را می گیرد. جرم آن ها این است که در رادار بقیه خریداران قرار نمی گیرند. حاضرید به چهارتا از آن ها یک شانس دوباره بدهید؟

چهار گوشی موبایل با شرایط به شدت عجیب

شماره یک | گلکسی Z مدل فولد 4

به گزارش خبرنگاران، گلکسی Z فولد 4، یک گوشی تاشو است. وقتی لولاهایش را باز کنید، موبایلی با نمایشگر 7.6 اینچی در اختیار خواهید داشت که با استفاده از فناوری AMOLED 2X ساخته شده است. نمایشگر با نرخ به روزرسانی 120 هرتز کار می نماید و از تراکم پیکسلی معادل 373ppi برخوردار است. در حالت عادی، یعنی وقتی لولا بسته باشد، میزان نمایشگر 6.2 اینچ باقی می ماند.

گلکسی Z فولد 4، در بخش سخت افزار اصلی از پردازنده اسنپدراگون هشت نسل یک استفاده می نماید. مسئولیت پردازش گرافیکی برعهده Adreno 730 گذاشته شده است و 12 گیگابایت حافظه موقت به آن ها یاری می نماید، تقریبا از عهده هرکاری بربیایند. بعلاوه برای ذخیره عکس، نصب برنامه و بازی، موسیقی و فیلم 256 گیگابایت فضا در اختیار خواهید داشت، اما دیگر خبری از کارت حافظه نخواهد بود.

گلکسی Z فولد 4، به دوربین سه گانه مجهز است. بزرگترین حسگر دقت 50 مگاپیکسل دارد و کنارش حسگر عریض 12 مگاپیکسل و حسکر تله فوتو 10 مگاپیکسل را می بیند. هروقت احساس خوش تیپی می کنید و هوس عکاسی سلفی به سرتان می زند، می توانید از حسگر 10 مگاپیکسلی جلوی گوشی بهره ببرید. این دوربین وقتی در دسترس خواهد بود که نمایشگر ثانویه را باز کنید، اما در حالت عادی حسگر چهارمگاپیکسل، کار عکاسی سلفی را برعهده خواهد داشت.

گلکسی Z فولد 4، با یک باتری چهار هزار و 400 میلی آمپرساعتی کار می نماید. برای آن قابلیت شارژسریع 25 وات را در نظر گرفته اند و اگر روی شارژ بی سیم حساب باز می کنید، باید برنامه ریزی تان را براساس توان 15 وات انجام دهید.

معایب: قیمت بالا، 263 گرم وزن، نبود پشتیبانی از کارت حافظه، آسیب پذیری نمایشگر

قیمت: 63 میلیون تومان

شماره دو | وان پلاس 10 مدل پرو

وان پلاس 10 پرو با استفاده از پردازنده اسنپدراگون هشت، تکلیف خود را با بازار روشن نموده و برای خیلی از گوشی های درجه یک اندرویدی جهان خط ونشان می کشد. اهمیت این انتخاب وقتی بیشتر می گردد که عملکرد آن را کنار حافظه موقت 12 گیگابایتی زیرنظر بگیریم و فراموش نکنیم یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 کلیت سخت افزار را تکمیل می نماید.

وان پلاس 10 نسخه پرو، اوج جاه طلبی خود را در بخش صفحه نمایش عرضه می نماید. میزان نمایشگر معادل 6.7 اینچ است و آن را با استفاده از فناوری AMOLED خمیده ساخته اند. نرخ به روزرسانی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1300 نیت و تراکم پیکسلی معادل 525ppi حداکثر امتیاز را برای نمایشگر به ارمغان می آورد.

وان پلاس 10 پرو، به لطف گواهی IP68 یک گوشی ضدآب به شمار میرود و در عین حال وسیله ای عالی برای عکاسی است. در قاب پشت وان پلاس 10 پرو، سه حسگر می بینیم. اولی که دوربین اصلی است با دقت 48 مگاپیکسل کار می نماید. دومی از نوع تله فوتو انتخاب شده و با دقت هشت مگاپیکسل وظایف خود را انجام می دهد. یک حسگر 50 مگاپیکسل اولتراواید هم داریم که وظیفه دارد مانع جا افتادن جزییات صحنه گردد.

وان پلاس 10 پرو، از یک حسگر 32 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده می نماید. حسگر اثرانگشت این گوشی زیر نمایشگر پنهان شده و یک باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپرساعت در نظر گرفته اند تا انرژی مورجهانز وان پلاس 10 پرو را تامین کند. این باتری با استفاده از آدابتور 80 وات ظرف مدت 32 دقیقه از صفر تا 100 درصد پر می گردد. بعلاوه قابلیت شارژسریع بی سیم 50 وات را دارد و از امکان شارژ معکوس برخوردار است.

معایب: نبود قابلیت استفاده از کارت حافظه، 210 گرم وزن

قیمت: 29 میلیون تومان

شماره سه | وان پلاس Ace

گوشی وان پلاس مدل Ace در رقابت با خودش گوشی بدی نیست؛ با نسل پنج موبایل سازگار است و نمایشگر بزرگ OLED، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 12 گیگابایت حافظه موقت دارد. مهمترین چیزی که باعث می گردد وان پلاس Ace جلب توجه کند، قابلیت شارژ سریع 150 وات است. به لطف این ویژگی وقتی خیلی عجله دارید، می توانید وان پلاس Ace بدون شارژ را به برق بزنید و پنج دقیقه بعد در حالی که 50 درصد ظرفیت باتری پر شده آن را تحویل بگیرید. این ویژگی تقریبا میان گوشی های فعلی بازار موبایل ایران یگانه و بی نظیر است اما...

وان پلاس Ace، در کنار این مواهب، نقاط ضعف زیادی دارد. مثلا چطوری باید کسی که قرار است 17 میلیون پول بی زبان را وسط بگذارد، راضی کرد پردازنده موبایل جدیدش از نوع مدیاتک باشد؟ حتی اگر این عامل باعث شده باشد، وزن گوشی تا 186 گرم کاهش پیدا کند، باز خطای بزرگی است و نمی توان به سادگی نادیده اش گرفت. وان پلاس Ace، در بخش دوربین اصلی از سه حسگر برخوردار است که با ترتیب 50، هشت و دو مگاپیکسل کنار هم قرار گرفته اند. هیچ کدام آن ها قابلیت ویژه ای ندارند. هیچی! گلکسی S20 یا S21 مدل FE که در همین بازه قیمت حضور دارند، چه از نظر دوربین و چه از نظر سخت افزار به راحتی وان پلاس Ace را شکست می دهند.

معایب: سخت افزار و دوربین ضعیف باعث شده وان پلاس Ace تصویر یک بازنده را به خود بگیرد

قیمت: 17 میلیون تومان

شماره چهار | ناتینگ فون One

گوشی ناتینگ فون One در حالت عادی رقیب محصولاتی، چون گلکسی A73، گلکسی S20 FE و حتی شیائومی 11T پرو است، اما در حالی که هر سه این گوشی ها برای جلب اعتماد خریداران زمان زیادی صرف نموده اند و در بیشتر مواقع رفتاری متواضعانه از خود به نمایش گذاشته اند، ناتینگ فون One به عنوان یک تازه وارد اهل تبرج و جلوه گیری است. بدنه شیشه ای آن مجهز به چراغ است و چشمک می زند! مهمترین افتخارش این است که طراحی مشابه آیفون دارد و چندتا چیز جلف دیگر. بیایید نگاهی به سخت افزار آن بیندازیم.

گوشی ناتینگ فون One، در سه نسخه عرضه شده است. اولی با حافظه موقت 12 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت، به قیمت 17 میلیون. دومی با حافظه موقت هشت گیگابایت و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت، به قیمت 16 میلیون و 780 هزار تومان و سومی با حافظه موقت هشت گیگابایت و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت به قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان. هر سه به نمایشگر سایز 6.5 اینچ با دقت تمام HD برخوردار هستند. ضخامت بدنه ناتینگ فون One معادل هشت میلیمتر است و وزن آن به 193 گرم می رسد. قاب جلو و پشت را از جنس شیشه ساخته اند و فریم گوشی از آلومینیوم تشکیل شده تا حس خوبی منتقل کند. تراشه اسنپدراگون 778، پردازنده گرافیکی Adreno 642، دوربین دوگانه با کیفیت 50 مگاپیکسل، دوربین سلفی 16 مگاپیکسل و اندروید 12 دیگر مشخصات اصلی ناتینگ فون 1 هستند.

ناتینگ فون One از باتری 4500 میلی آمپرساعتی برخوردار است و با توان شارژسریع 33 وات، می تواند در 70 دقیقه از صفر تا 100 شارژ گردد.

معایب: طراحی جلف و تاحدودی اغفال کننده که نتوانسته همپای سخت افزار پیش بیاید

قیمت: 15 میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 315

به "چهار گوشی موبایل با شرایط به شدت عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار گوشی موبایل با شرایط به شدت عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید