یمن: نشست های بین المللی به رنج میلیون ها یمنی انتها نمی دهد

به گزارش خبر آزمون، وزارت خارجه یمن ضمن انتقاد از نشست ها و بیانیه های بین المللی در مورد یمن گفت راه واقعی رسیدن به صلح، انتها دادن به تجاوز ائتلاف سعودی است.

یمن: نشست های بین المللی به رنج میلیون ها یمنی انتها نمی دهد

وزارت امور خارجه یمن در صنعا امروز (یکشبنه) بیان کرد که نشست ها و بیانیه ها در مجامع بین المللی بیانگر واقعیت تجاوزات و محاصره یمن نیست.

به گزارش المسیره، این وزارت خانه در ادامه گفت: نشست های بین المللی به ایجاد گام های واقعی و جدی صلح یا ایجاد راهکار های واقعی برای رنج میلیون ها یمنی کمکی نمی نماید. خاتمه دادن به تجاوز، برطرف محاصره و خروج نیرو های خارجی از یمن است که راه را برای صلح واقعی هموار می نماید.

به گفته این وزارت خانه کشور های متجاوز باید از یمن عقب نشینی نمایند، از حمایت از شبه نظامیانی که خودشان آن ها را به وجود آورده اند دست بردارند و به طور جدی به فکر جبران آثار تجاوزات خود باشند. وزارت خارجه یمن بعلاوه تاکید نمود که صنعا توان نظامی خود را برای دفاع از مردم، سرزمین ها و مرز های یمن ایجاد می نماید و کشور خاصی را هدف قرار نمی دهد.

روز گذشته، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بر ایجاد آتش بس دائمی تاکید نمود و گفت: آتش بس دستاورد بزرگی بود و امیدواریم به یک راهکار نهایی و آتش بس دائمی برسیم که به جنگ در یمن خاتمه دهد. این بیانات در حالی منتشر می گردد که از زمان آتش بس اولیه تا کنون، ائتلاف متجاوز سعودی بار ها آن را نقض نموده است. این ائتلاف به دفعات هواپیماهای جنگنده یا جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز درآورده و کشتی های حامل سوخت به مقصد یمن را توقیف نموده است.

خبرنگاران بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 276

به "یمن: نشست های بین المللی به رنج میلیون ها یمنی انتها نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن: نشست های بین المللی به رنج میلیون ها یمنی انتها نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید