کراتینه مو چیست؟

به گزارش خبر آزمون، کراتینه مو نوعی پروتئین مو است که باعث صافی و نرمی مو می گردد و خود کراتین مو، پوست و ناخن شما را می سازد. این ماده بعلاوه در اندام ها و غدد داخلی بدن شما یافت می گردد و به عنوان یک پروتئین محافظ نسبت به انواع دیگر سلول هایی که بدن شما فراوری می نماید، احتمال از بین رفتن آن کمتر خواهد بود.

کراتینه مو چیست؟

ماده مزبور را می توان از پر، شاخ و پشم حیوانات مختلف به دست آورد و به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی مو استفاده کرد. از آنجایی که این مواد، منشا اصلی ساختار موی شما محسوب می گردد، بعضی افراد بر این باورند که مکمل ها، محصولات و درمان های آن می توانند به تقویت مو و سالم تر جلوه دادن موهای شما یاری نمایند.

صافی و احیا مو به چه صورت هست

افرادی که از کراتین روی موهای خود استفاده می نمایند، موهایی صاف تر دارند و در نتیجه مدیریت موها برای آنها راحت تر به نظر می رسد. بسته به اینکه موهای شما در ابتدا سالم هستند، ضخامت طبیعی موهای شما چقدر است و از چه نوع درمان کراتینه مو استفاده می کنید، تأثیرات این ماده بسیار تفاوت دارد. ماده مزبور سلول ها موها را صاف می نماید. لایه های سلولی موسوم به کوتیکول مو نسبت به جذب این محصول عمل می نمایند و به این ترتیب موهای شما پر و براق به نظر خواهند رسید. این ماده بعلاوه باعث وز شدن موهای مجعد نمی گردد، حالت گرفتن مو را آسان تر می نماید و ظاهر صاف تری به آن می دهد.

روش انجام کراتین مو

کراتین چندین مرحله دارد. ابتدا یک کرم حاوی فرمالدئید قبل از خشک شدن برای صافی مو بدون آسیب در سالن، روی موهای شما استفاده می گردد. پس از انجام این روش از شما خواسته خواهد شد موهای خود برای چندین روز خشک نگه دارید. پس از آن وقتی برای شستشوی مواد شیمیایی به سالن باز می شد، درمان دیگری برای تنظیم اثر صاف نماینده اعمال می گردد که به مدت 12 هفته ادامه خواهد داشت.

مواد مکملی که برای کراتین مو بدون آسیب است

سرم ها، شامپوها و نرم نماینده های این ماده نمی توانند مانند درمان کراتینه مو در سالن ها مفید باشند. اما باعث افزایش مقاومت موها در برابر آسیب دیدگی می شوند و موهای خشک شده در اثر حرارت و رنگ را نیز ترمیم خواهند کرد.

خرید مواد کراتین مو

بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی یا آرایشی و بهداشتی مواد کراتین مو و مکمل های آن را برای فروش عرضه می نمایند. برای خرید مواد کراتین مو می توانید آن را صورت پودر و کپسول نیز تهیه کنید.

مزایای کراتین مو

اگر کراتین را روی کوتیکول مو استفاده و با حرارت آن را محکم کنید، موهای شما براق تر خواهد شد. اما قبل از انجام چنین درمانی، باید مراقب مواد شیمیایی باشید. بعضی از افراد ممکن است متوجه شوند که احتیاج دارند پس از یک بار درمان کراتین بدون آسیب، باید درمان را ادامه دهند تا آسیب حرارتی ناشی از پردازش موهایشان به این روش از بین برود.

پروتئین و بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو حاوی آنتی اکسیدان ها، B5، و ویتامین E است که همگی با رادیکال های آزاد مبارزه می نمایند. این ماده موهای آسیب دیده را ترمیم می نماید. کلاژن، به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو حاوی پروتئین است که برای موهای خشک، شکسته، شنماینده یا آسیب دیده در اثر فرآیندهای شیمیایی و حالت دادن به گرما بسیار اهمیت دارد.

کلام آخر

گالری لیلاک به عنوان یکی از معتبهترین فروشگاه های عرضه بهترین برندهای لوازم آرایشگاهی در کشور، اصالت کالا را به طور کامل ضمانت می نماید و این امکان را برای مشتریان فراهم نموده که در تمام ایام سال از ساعت 10 صبح تا 10 شب پس از ثبت سفارشات، در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را از گالری لیلاک تحویل بگیرند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 12 مهر 1401 بروزرسانی: 12 مهر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 280

به "کراتینه مو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراتینه مو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید