چرا موفقیت تلفن های هوشمند تاشو برای سامسونگ ضرورت دارد؟

به گزارش خبر آزمون، در چند سال اخیر همواره رقابت داغ و جانانه ای در بازار تلفن های هوشمند وجود داشته است. در شرایطی که تا چند سال پیش برندهای شناخته شده ای مانند الجی و اچ تی سی در کنار سونی کوشش می کردند تا سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند، امروز نامی از آن ها در میان بهترین تولیدنمایندگان تلفن های هوشمند دیده نمی گردد. تولیدنمایندگان چینی در سال های اخیر کوشش نموده اند تا با خلاقیت بیشتر و کاهش قیمت محصولاتشان سهم بیشتری از بازار پیدا نمایند و در رسیدن به اهدافشان هم پیروز بوده اند. اما بازار تلفن های هوشمند یک رییس بزرگ دارد؛ سامسونگ.

چرا موفقیت تلفن های هوشمند تاشو برای سامسونگ ضرورت دارد؟

روزگاری تلفن های هوشمند لمسی بزرگترین انقلاب دنیای تلفن های همراه بودند. اما چالش صفحات نمایش بزرگ و باکیفیت به خاتمه رسیده و حالا نوبت به تلفن های هوشمند تاشو رسیده تا یکی دیگر از رویاهای قدیمی بشریت رنگ و بوی واقعیت بگیرند. کره ای ها نخستین فراورینماینده شناخته شده بازار تلفن های هوشمند همراه بودند که وارد محصولات تاشو شدند و حالا با سرعت عجیبی رو به جلو حرکت می نمایند. حالا که شیائومی و هواوی هم وارد بازار تلفن های هوشمند تاشو شده اند هم سامسونگ هم چنان فراورینماینده شماره یک بازار است چراکه فراورینمایندگان چینی تلفن های هوشمند تاشوی خود را تنها در بازار چین عرضه می نمایند اما سامسونگ عرضه دنیای آن ها را از همان ابتدا شروع نموده بود.

سری محصولات گلکسی فولد و گلکسی زد فولد تلفن های هوشمند تاشوی سامسونگ در این بازار نوظهور هستند که با هر نسل مجذوب کننده تر و کاربردی تر می شوند. اگرچه این محصولات به علت قیمت بالا و مشکلاتی که دارند هنوز پرفروش نیستند اما کره ای ها در کوشش هستند تا با تنوع بیشتر این سری محصولات آن ها را به محصولاتی پرفروش تر تبدیل نمایند. بنابراین تلفن های هوشمند تاشو برای سامسونگ اهمیت ویژه ای دارند. اما ریشه این اهمیت در چه مسئله ای نهفته است؟

پرچمداران مانند روزهای گذشته پرفروش نیستند

بازاری که سال ها پیش سامسونگ را به پرفروش ترین فراورینماینده بازار موبایل تبدیل کرد، بازار محصولات میان رده و پایین رده بود. در حقیقت پیروزیت برند کره ای در این دو بازار بود که آن ها را به حضور در بازار پرچمداران امیدوار کرد و شرایط را به سمتی برد که رقیب اصلی اپل باشند. اما در سال های اخیر شرکت های چینی با سیاستی مشابه با آن چه سال ها پیش به وسیله سامسونگ اتخاذ شده بود در کوشش هستند تا سهم خود را از بازار بیشتر نمایند. میان رده های برندهایی مثل هواوی، شیائومی، ریلمی و پوکو با قیمتی مشابه با محصولات پایین رده سامسونگ امکانات یک محصول میان رده را ارائه می دهند. اما محصولات سامسونگ هنوز هم فروش خوب خود را حفظ نموده اند.

سامسونگ با اتخاذ سیاست هایی نو پیروز شده هم چنان در نگاه مشتری های خود حضور داشته باشد. آن ها سال گذشته گلکسی اس20 فن ادیشن را با قیمت 699 دلار به بازار عرضه نموده اند که برای محصولی در سطح و میزان سخت افزار محصولات پرچمدار این شرکت قابل قبول به نظر می رسید. سامسونگ سال جاری هم از گلکسی اس21 رونمایی کرد که قیمت قابل قبول 799 را دارد؛ دویست دلار مقرون به صرفه تر از نسل قبلی. اگرچه اس21 در بسیاری از موارد تلفن هوشمند بی نظیری نیست (برای مثال بدنه آن پلاستیکی است و از حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی نماید) اما ویژگی های کلیدی یک پرچمدار (دوربین و سخت افزار قدرتمند در کنار طراحی مجذوب کننده) را درون خودش جای داده است.

با این حال فروش محصولات سری گلگسی اس21 در مقایسه با محصولات قبلی پرچمداران سامسونگ کاهش پیدا نموده است. به نظر می رسد میان رده های نو سامسونگ از سری محصولات A هستند در جذب کاربران بیش از حد پیروز ظاهر شده اند. محصولات این سری در بسیاری از موارد حتی از تلفن های هوشمند پرچمدار سامسونگ هم مجذوب کننده تر به نظر می رسند. بنابراین می توان گفت که سامسونگ با تضعیف محصولات سری اس به فروش بیشتر میان رده هایش یاری نموده است. با این حال این مسئله فقط بخشی از ماجرا است.

در این زمینه بخوانید:

ویژگی های پرچمداران اندرویدی که در آیفون 13 هم دیده نمی گردد

محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400

چرا خرید آیفون 13 منطقی به نظر نمی رسد؟

سامسونگ امیدوار است با پیروزیت و محبوبیت بیشتر تلفن های هوشمند تاشو به بازار گسترده این کاربران دسترسی مستقیم داشته باشد. این برند کره ای سرمایه گذاری ویژه ای روی محصولات تاشو خود نموده است و به همین علت امیدوار است تا در سال های آینده این تلفن های هوشمند را به عنوان جانشین های محصولات سری گلگسی اس که حالا ضعیف تر از همواره به نظر می رسند، معرفی کند.

فشار رقابت با رقبای چینی افزایش پیدا می نماید

اگر تحریم های دولت دونالد ترامپ علیه شرکت چینی هواوی اعمال نمی شد احتمالا این شرکت چینی شانس زیادی برای تصاحب سهم بازار اپل و سامسونگ از این بازار داشت اما هواوی حالا از تامین قطعات محصولات نوش هم عاجز شده و به همین علت هر روز سهم بیشتری از بازار را از دست می دهد. تحلیلگران بازار تلفن های هوشمند احساس می کردند این سقوط آزاد هواوی به عنوان بزرگترین رقیب سامسونگ شرکت کره ای را مغرورتر از همواره می نماید و باعث می گردد که با خیال راحت به فراوری تلفن های هوشمند تکراری ادامه دهد. اما سامسونگ حالا با رقبای نوی روبرو شده است.

ششم آوریل 2011 را باید روز مهمی در تاریخ صنعت ساخت تلفن های هوشمند دانست. روزی که برند شیائومی به دنیا آمد. این شرکت در آگوست همان سال از نخستین تلفن هوشمند خود رونمایی کرد و در ادامه به فراوری این محصولات ادامه داد. تلفن های هوشمند مجذوب کننده و خیره نماینده شیائومی که در رده قیمتی خودشان بی رقیب به نظر می رسیدند به حدی در سراسر چین محبوب شدند که این برند در سال 2014 به بزرگترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در چین تبدیل شد. آن ها در سال 2020 بیشتر از 10 دستگاه تلفن هوشمند مجهز به نسل پنجم ارتباطات به بازارهای دنیای عرضه کردند و در سال 2021 از تکنولوژی شارژ سریع 40واتی رونمایی کردند. به لطف این تکنولوژی، تلفن های هوشمند می توانند در چهل دقیقه به شارژ کامل برسند. شیائومی امروز بیشتر از 18هزار کارمند در سراسر دنیا دارد.

این برند چینی که در جهت پیروزیت بود در سال 2014 پیروز به فروش بیشتر از 60 میلیون تلفن هوشمند شد. همین پیروزیت به شیائومی یاری کرد تا بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد. آن ها در سال های 2015 و 2016 بیشتر از قبل وارد بازارهای دنیای شدند و در کشورهایی مانند برزیل و پاکستان هم حضور پیدا کردند. این شرکت چینی در سال های 2017 و 2018 وارد کشورهای آسیای میانه و اروپا شد و کوشش کرد تا بیشتر از قبل خودش را نشان دهد. در شرایطی که شیائومی در سال 2014 پیروز به فروش 60 میلیون دستگاه تلفن هوشمند شده بود، آن ها تنها در سه ماهه سوم 2020 بیشتر از 46میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروختند و در سه ماهه دوم سال 2021 به بزرگترین فراورینماینده بازار تلفن های هوشمند تبدیل شدند.

واقعیت آن است که شیائومی همین حالا هم بزرگترین فراورینماینده بازار تلفن های هوشمند نیست. بزرگترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در حقیقت هلدینگ BBK است. مجموعه ای از فراورینمایندگان تلفن های هوشمند در چین که اگرچه بخش ویژه ای از تمرکزشان را روی فروش محصولات در چین قرار داده اند اما می خواهند در آینده ای نه چندان دور در سراسر دنیا حضور داشته باشند.

به لطف پیروزیت های هلدینگ BBK این مجموعه امروز بزرگترین فراورینماینده تلفن هوشمند در سراسر دنیا لقب می گیرد. چراکه با جمع زدن سهم هر کدام از برندهای زیرمجموعه این برند رقمی به دست می آید که به مراتب بالاتر از سهم شرکت هایی مانند سامسونگ، اپل و شیائومی است. نکته اساسی آن است که زیرمجموعه های این هلدینگ در سال 2020 و سال 2021 کوشش گسترده ای برای ورود به بازارهای دنیای کردند و پیروز هم بودند. برای مثال، ریلمی تنها به لطف حضور در بازار اروپا پیروز شد سهم فروش خود از تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021 را تا 1800 درصد افزایش دهد.

بنابراین سامسونگ نباید تنها نگران شیائومی باشد. آن ها رقیب جدی تر دیگری هم دارند که در حقیقت بزرگترین فروشنده موبایل در دنیا لقب می گیرد. اگر سامسونگ می خواهد واقعا در برابر آن ها قرار بگیرد باید استراتژی های نوی را برای خود در نظر بگیرد. استراتژی هایی که به زودی می تواند اجرایی گردد و اجرای این استراتژی های سرنوشت بازار موبایل را تغییر دهد. یکی از این استراتژی ها تقویت بازار تلفن های هوشمند تاشو است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 55

به "چرا موفقیت تلفن های هوشمند تاشو برای سامسونگ ضرورت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا موفقیت تلفن های هوشمند تاشو برای سامسونگ ضرورت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید