پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44 تا خرداد ماه آینده تدوین می گردد

به گزارش خبر آزمون، تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی از نهایی شدن پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تا ابتدای خرداد ماه سال آینده اطلاع داد.

پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44 تا خرداد ماه آینده تدوین می گردد

به گزارش شبکه اخبار مالی و دارایی ایران (شادا)، دکتر سید احسان خاندوزی در خاتمه نشست خود با وزرای سابق امور مالی و دارایی و بعضی صاحب نظران و مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از جمله داود دانش جعفری، سید شمس الدین حسینی، مسعود کرباسیان، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی و علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: پس از طی 15 سال از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و بویژه بند (ج) این سیاست ها در مورد واگذاری شرکت های دولتی، نقاط قوت و ضعف سیاست ها آشکار شده و به همین سبب رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صراحتاً خواهان بازنگری این قانون شدند.

وی توضیح داد: به همین دلیل، بلافاصله بعد از آغاز بکار دولت سیزدهم، کارگروهی در وزارت اقتصاد مأمور تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی شد و ما برای غنای بیشتر لایحه مذکور تصمیم گرفتیم، همایشی را در سالگرد ابلاغ این سیاست ها در بهار سال 1401 برگزار کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: امروز اولین جلسه شورایعالی سیاست گذاری این همایش بود که طی آن از تمام وزرای اقتصاد که از سال 1384 تا امروز در اجرای سیاست های اصل 44 مسئولیت داشتند، دعوت شده بود و اتفاقاً آنها نکات و پیشنهادات خوبی را در این ارتباط ارائه دادند.

خاندوزی بیان داشت: در جلسه امروز، سازمان خصوصی سازی گزارش آسیب شناسی خود از جهت 15 ساله خصوصی سازی را ارائه کرد و نکاتی را نیز اعضای شورایعالی سیاستگذاری در این حوزه مطرح کردند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: بر این مبنا مقرر شد در بهمن و اسفند ماه سال جاری و نیز فروردین 1401، سه نشست دیگر هم برای تکمیل اطلاعات و نظر خواهی به منظور تسهیل تدوین پیش نویس، با حضور فعالان مالی، منتقدین و ذینفعان شامل گروه های کارفرمایی و کارگری و نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت به عنوان یکی از اجزای مهم بحث واگذاری ها، برگزار گردد.

وی گفت: انشاءالله در ابتدای خرداد 1401 مجموعه دستآورد های این نشست ها، منتج به خروجی اصلاحی و تدوین پیش نویس اصلاح سیاست های اصل 44 قانون اساسی به شکلی خواهد شد که همزمان به رشد و کارایی و عدالت اجتماعی در جهت واگذاری ها نیز منجر گردد.

وزیر اقتصاد در ادامه، در پاسخ به سؤالی در مورد زمان اجرای طرح اعتبار سنجی برای اعطای تسهیلات به متقاضیان، گفت که مقدمات طرح آغاز شده و امیدواریم در هفته های آینده بتوانیم خبر خوشی در این ارتباط به مردم بدهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 97

به "پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44 تا خرداد ماه آینده تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نویس لایحه اصلاح قانون اصل 44 تا خرداد ماه آینده تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید