پارک ملی تریگلاو، پارکی در میان کوه های آلپ اسلوونی

به گزارش خبر آزمون، پارک ملی تریگلاو | Triglav National Park در اسلوونی

اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی کشوری ست که با سفر به آن مجذوب تاریخ مجذوب کننده، طبیعت زیبا و فرهنگ می شوید. بیشتر قلعه ها و موزه های کشور احساسی از سفر به زمان های گذشته را در شما ایجاد می کنند. طبیعت بکر اسلوونی مملوء از کوهستان ها، رودخانه ها و غارهایی ست که دست در دست هم دنیایی از مجذوب کنندهیت را به وجود آورده اند. یکی از جاذبه های مهم اسلوونی پارک ملی تریگلاو است، پارکی که تنها پارک ملی اسلوونی است و چشم اندازهای بکر و جالبی دارد. می خواهیم درباره پارک ملی تریگلاو حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

پارک ملی تریگلاو، پارکی در میان کوه های آلپ اسلوونی

پارک ملی تریگلاو

پارک ملی تریگلاو (Triglav National Park) با 880 کیلومتر مربع مساحت در امتداد مرز ایتالیا و در نزدیکی مرز اتریش در شمال غربی اسلوونی قرار گرفته و یکی از قدیمی ترین پارک های اروپاست به طوری که اولین محافظت ها از این منطقه به سال 1924 برمی شود زمانی که پارک حفاظت از کوه های آلپ تاسیس شد اما شکل مدرن این پارک در سال 1981 شکل گرفت.پارک ملی تریگلاوبه نام مرتفع ترین کوه این پارک نامگذاری شده، کوهی که با ارتفاع 2864 متر بلندترین قله اسلوونی هم به شمار میرود، این کوه حتی به نماد ملی هم تبدیل شده و بر روی آن پرچم کشور هم قرار گرفته است.

مهمترین وظیقه موسسه عمومی پارک ملی تریگلاو که در داخل پارک فعال است محافظت از طبیعت بکر و چشم اندازهای فرهنگی پارک ملی است. با اینکه کوهستان های پارک باشکوه و جادویی به نظر می رسند اما چیزی که در اینجا به فراوانی دیده می شود جنگل های انبوه است.

چشم اندازهای پارک ملی تریگلاو

زیبایی خارق العاده و طبیعت بکر پارک ملی تریگلاو هزاران توریست را در سال روانه این پارک می کند تا بتوانند از نزدیک شاهد مجذوب کنندهیت های طبیعی باشند. در اینجا دریاچه ها، آبشارها، دره ها، رودخانه ها و کوهستان ها دست در دست هم پارکی مجذوب کننده را شکل داده اند. این پارک که از سمت شمال غربی با ایتالیا مرزهای مشترک دارد منطقه ای محافظت شده برای حمایت از گونه های گیاهی، جانوری و همینطور فرهنگ اسلوونی است.

دریاچه ها و رودخانه ها هم از باشکوه ترین چشم اندازها هستند به خصوص رودخانه فیروزه ای سوکا که با دیدنش زبانتان بند می آید! رودخانه ها و دریاچه ها تفریحات زیادی را مثل شنا، ماهی گیری و … را به ارمغان می آورد، چه برای کسانی که در پی فوران آدرنالین هستند و چه آن هایی می خواهند در میان طبیعت به آرامش برسند.

بازدید از پارک ملی تریگلاو هزینه ورودی ندارد و فقط در صورت بازدید از تعدادی جاذبه باید هزینه ورودی دهید. اگر می خواهید زمان بیشتری را در این پارک بمانید می توانید کلبه های کوهستانی اجاره کنید، حتی می توانید در جایگاه هایی که برای برپایی کمپ در نظر گرفته شده اقامت کنید و یا به هتل ها و مهمانخانه ها بروید.

بازدید از پارک ملی تریگلاو به خصوص در فصل تابستان خیلی لذت بخش است چون دمای هوا در این فصل در بعضی از نقاط کشور به 39 درجه سانتی گراد می رسد اما در این پارک میانه دمای هوا در گرم ترین ماه سال در محدوده 20 درجه سانتی گراد در دره ها و 5.6 درجه سانتی گراد در کوه هاست.

در پارک ملی تریگلاو چه کارهایی انجام دهیم؟

  • طبیعت گردی

پارک ملی تریگلاو بهترین نقطه در اسلوونی برای طبیعت گردی ست و راستاهای طبیعت گردی زیادی دارد که در بین آن ها راستا سوکا، راستا بیستریکا و راستا Pokljuka زیباترین چشم اندازها را دارند. می توانید برای طبیعت گردی در راستا سوکا به تورهای توریستی ملحق شوید، پیاده روی در این راستا کار چندان سختی نیست حتی بچه ها و افراد مسن هم می توانند به راحتی در این راستا طبیعت گردی کنند. برای طبیعت گردی حتما کفش ها و لباس های مناسب برای در امان ماندن از باد و باران همراه داشته باشید. بهترین زمان برای طبیعت گردی در این پارک از اواخر بهار تا اوایل پاییز است چون در بقیه ایام سال شرایط سخت کمی شود و فقط طبیعت گردان حرفه ای و باتجربه از پس آن برمی آیند.

  • کوهنوردی

برای فتح کوه های اطراف پارک آماده اید؟ مگر می شود به میان کوه های آلپ رفت و هوس کوهنوردی نکرد؟ پارک راستاهای خوبی برای کوهنوردی دارد که می توانید با طی کردن آن ها از آب و هوای خوب کوهستان و همینطور چشم اندازهای پانارومایی لذت ببرید.

  • بازدید از دره وینتگار | Vintgar Gorge

دره وینتگار یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی پارک ملی است پس به هیچ وجه بازدید از این جاذبه باشکوه را از دست ندهید. این دره در بخش شمال شرقی پارک قرار گرفته است و فاصله اش تا دریاچه بلد تنها 6 کیلومتر است. راستا پیاده روی روی دره با کفپوش چوبی کاملا مشخص است پس در این یک ساعت پیاده روی نگرانی ای از بابت گم شدن ندارید. از فرصت پیاده روی در این راستا استفاده کنید و از دیدنی جریان خروشان آب و طبیعت سرسبز دره لذت ببرید. هزینه بازدید از این دره برای بزرگسالان 4 یورو و برای بچه ها 2 یوروو است.

  • از آبشار ساویکا | Savica Waterfall دیدن کنید

یکی دیگر از جواهر پنهان این پارک ملی آبشار ساویکا ست، آبشاری که از دریاچه بلد 30 دقیقه رانندگی فاصله دارد و راستا رسیدن به آن کمی چالش برانگیز است. درسته که برای رسیدن به آبشار باید سربالایی طاقت فرسایی را بروید اما به محض رسیدن به آبشار مزد تمام تلاش های خود را می گیرید چون چشم اندازهای بالای آبشار شبیه داستان های خیالی ست. این آبشار یکی از محبوب ترین جاذبه های پارک است و از رودخانه ساوا، دومین رودخانه مهم پارک سرچشمه می گیرد. هزینه بازدید از این آبشار 3 یورو است.

منبع: getbybus.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 135

به "پارک ملی تریگلاو، پارکی در میان کوه های آلپ اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی تریگلاو، پارکی در میان کوه های آلپ اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید