وقتی خالق پراید در کره جنوبی هوس فراوری وانت می نماید، عکس

به گزارش خبر آزمون، پدال نوشت: سبد محصولات کیا (کمپانی تولیدکننده پراید) در طول این سال ها توسعه قابل توجهی داشته و تقریباً تمامی کلاس های خودرویی را توسعه داده اما یک وانت پیکاپ همچنان حلقه مفقوده این برند محسوب می گردد.

وقتی خالق پراید در کره جنوبی هوس فراوری وانت می نماید، عکس

استقبال قابل توجهی از وانت ها به عمل می آید و هیوندای نیز با سانتاکروز در پی جلب نظر مشتریان است اما فعلاً کیا فاقد چنین خودرویی بوده هرچند در سال های نه چندان دور یعنی سال 1980 شاهد عرضه خودرویی با نام بونگو در بعضی بازارها بوده ایم. چهارمین نسل این خودرو نیز کاملاً سالخورده به نظر می رسد و از سال 2005 عرضه شده است.

عدم عرضه یک وانت پیکاپ توانمند در بازارهای جهانی کمی عجیب به نظر می رسد زیرا شاسی بلند بدنه روی فریم موهاوی از سال 2008 در بازار بوده است. البته کیا در پی برطرف چنین نقیصه ای است و وانت پیکاپ نوی را فراوری خواهد نمود. بنا به گزارش بعضی رسانه ها، نمایندگی های کیا در استرالیا اظهار داشته اند وانت نو خودروساز موردبحث در سال 2025 راهی بازار این کشور خواهد شد. ظاهراً نوترین محصول کیا با کد TK شناخته می گردد و قبلاً وارد فاز توسعه و تست شده است.

بیشتر بخوانید:

  • واتساپ دست بردار نیست/ هر روز یک قابلیت تازه/ عکس

  • کامپیوتری که 2 هزار سال قدمت دارد!/ عکس

  • ادعای ترسناک یک استاد دانشگاه: موجودات فرازمینی در زمین حضور دارند!

ظاهراً کیا سنگ محک خود را خودروهایی همانند فورد رنجر و تویوتا هایلوکس قرار داده هرچند باید خاطرنشان ساخت کره ای ها قبلاً اظهار داشته اند دو وانت پیکاپ برقی را تا سال 2027 عرضه خواهند کرد. یکی از این خودروها پلتفرمی مخصوص خواهد داشت درحالی که از دیگری به عنوان محصولی استراتژیک برای بازارهای نوظهور نام برده شده است. وانت پیکاپ دوم کیا احتمالاً همانی است که نمایندگی ها به آن اشاره نموده اند و احتمالاً معماری آن به گونه ای مهندسی خواهد شد که بتواند پیشرانه های درون سوز را نیز در خود جای دهد.

رسانه های استرالیایی مدعی شده اند خودروی موردبحث از طراحی بدنه روی فریم نو استفاده خواهد نمود و به پیشرانه ای دیزلی مجهز خواهد شد تا بتواند به ظرفیت بارگیری و بکسل مدنظر شرکت دست یابد. گفته می گردد فرایند توسعه این محصول نو از سال 2020 شروع شده و شاخه استرالیایی کیا در حال یاری به فراوری این وانت چهار درب است. همان طور که اشاره شد وانت نو کره ای ها در سال 2025 راهی بازار استرالیا خواهد شد هرچند احتمال معرفی آن در سال آینده بالاست. تا به امروز بعضی تصاویر جاسوسی با استتار سنگین از این خودرو منتشر شده اند، خودرویی که بعضی عناصر طراحی موهاوی را با خود به همراه داشته است. کیا در پاسخ به رسانه ها گفته است: کیا در حال حاضر مشغول توسعه وانت پیکاپی است که توانایی های بالایی خواهد داشت. جزئیات بیشتر دراین باره طی هفته های آینده منتشر خواهند شد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

پراید خودرویی است که به وسیله شرکت کیا موتورز در کره جنوبی فراوری شد. فراوری این خودرو در ایران از سال 1372 به وسیله شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ بک تحت عنوان صبا و نسیم شروع شد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 383

به "وقتی خالق پراید در کره جنوبی هوس فراوری وانت می نماید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی خالق پراید در کره جنوبی هوس فراوری وانت می نماید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید