نصب پاسپورت خوان های الکترونیکی در گیت های فرودگاه امام درصورت تایید فراجا

به گزارش خبر آزمون، سعید چلندری درباره نحوه کنترل گذرنامه ها در فرودگاه امام اظهار کرد: در حال حاضر در هر کدام از گیت ها، دو پاسپورت خوان الکترونیکی نصب کردیم و روزانه بالغ بر 1000 تا 1500 نفر به وسیله این گیت های الکترونیکی عبور می نمایند که حدود 10 درصد مسافران را شامل می گردد.

نصب پاسپورت خوان های الکترونیکی در گیت های فرودگاه امام درصورت تایید فراجا

وی ادامه داد: سازمان فراجا (سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در حال اجرا آزمایش هستند و پایش می نمایند تا اطلاعاتی که به وسیله پاسپورت خوان ها دریافت می گردد با اطلاعاتی که به صورت دستی دریافت می گردد، مطابقت داشته باشد.

به گفته وی، شرکت های دانش بنیان داخلی برای ساخت دستگاه های پاسپورت خوان حاضر شدند، اما این دستگاه ها به علت مسائل امنیتی، به ایمنی بالایی احتیاج دارند و باید به وسیله دستگاه امنیتی فراجا تایید گردد. ما از نظر تامین مالی مسئله ای نداریم و اگر فراجا تایید کند، بلافاصله تامین اعتبار می کنیم و این پاسپورت خوان ها در کلیه ترمینال نصب و راه اندازی خواهد شد.

چلندری درباره زمان راه اندازی کامل پاسپورت خوان های الکترونیکی اعلام کرد: امیدوارم با موافقت فراجا تا سرانجام سال و نهایتا تا خردادماه سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 325

به "نصب پاسپورت خوان های الکترونیکی در گیت های فرودگاه امام درصورت تایید فراجا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نصب پاسپورت خوان های الکترونیکی در گیت های فرودگاه امام درصورت تایید فراجا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب پاسپورت خوان های الکترونیکی در گیت های فرودگاه امام درصورت تایید فراجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید