مدرسه دارالفنون برای بازدید عمومی باز شد

به گزارش خبر آزمون، در کنار اقدامات مرمتی، امکان بازدید عموم مردم از مدرسه تاریخی دارالفنون فراهم می گردد.

مدرسه دارالفنون برای بازدید عمومی باز شد

پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ضمن بازدید از مدرسه تاریخی دارالفنون از دستگاه های فرهنگی و شهرداری خواست تا در کنار هم یاری نمایند که بازسازی این مدرسه زودتر به پایان برسد. به گفته این مقام مسئول، مدرسه تاریخی دارالفنون نماد و برند شروع نظام آموزشی مدرن در کشور است.

جانفشان در ادامه گفت:

میراث فرهنگی برای تسریع فرایند پروژه بازسازی مدرسه دارالفنون آماده هرگونه حمایت فنی و مشاوره ای به وزارت آموزش وپرورش است. تاریخ و هویت نظام آموزشی در شهر تهران با مدرسه دارالفنون و نام امیرکبیر گره خورده است که می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی بازدید از این مدرسه بسیار مجذوب کننده باشد.

طبق تصمیم مدیران آموزش وپرورش، امکان بازدید رایگان و عمومی از این مدرسه برای علاقه مندان فراهم شده است. جانفشان ضمن تقدیر از این تصمیم گفت:

دفاتر خدمات مسافرتی در تعریف تورهای تهرانگردی می توانند بازدید از مدرسه دارالفنون را در برنامه ریزی ها مد نظر داشته باشند. امروز کمترین کار ما در زنده نگه داشتن اقدامات امیرکبیر کوشش برای احیای مناسب مدرسه دارالفنون است.

علاقه مندان برای بازدید از این مدرسه می توانند همه روزه به جز آدینه ها، از ساعت 9 تا 15 به محل این مدرسه مراجعه نمایند.

تاسیس این مدرسه به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی شود. این مدرسه تاریخی از جمله اقدامات امیرکبیر، صدراعظم ایران در آن موقع است و در مرکز تهران، خیابان ناصرخسرو قرار گرفته است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 151

به "مدرسه دارالفنون برای بازدید عمومی باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه دارالفنون برای بازدید عمومی باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید