شوک فرهنگی در سفر ، دلایلی که این شوک در نهایت به نفع شماست

به گزارش خبر آزمون، شوک فرهنگی به احساسی گفته می گردد که یک فرد نسبت به جابجا شدن از یک فرهنگ آشنا به یک فرهنگ ناآشنا پیدا می کند. بیشتر افراد که برای تحصیلات بهتر، کار، کارآموزی، کارهای داوطلبانه و یا تنها سفر و گشت و گذار به کشورهای دیگر سفر می نمایند، هر کدام به نوعی دچار شوک فرهنگی یا چیزی شبیه به آن می شوند. این شوک شامل رخدادهای ناگهانی می گردد که شما را متوجه یک سبک و روش نو زندگی در یک محیط نو و با مردمی نو می کند و باعث می گردد غافلگیر و شگفت زده شوید بنابراین احساستان، ترکیبی از اضطراب و معذب بودن خواهد بود که اغلب به خاطر جدایی از دوستان و خانواده تان به وجود می آید و این شرایط به همین محدود نمی گردد. یک کشور نو شما را به شرایط آب و هوایی نو، غذاهای نو، زبان متفاوت، اخلاق و رفتارهای متفاوت نیز معرفی می کند که ترکیبی از همه این ها می تواند شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و بهم بریزد اما بهتر است بدانید که به آرامی و به تدریج به همه این ها عادت خواهید کرد و بعد از مدتی آغاز خواهید کرد به لذت بردن از طعم ها و چشم انداز ها طوری که انگار قبلا آن ها را ندیده و نچشیده بودید. لازم نیست عجله کنید و خودتان را به عادت به هر چیزی مجبور کنید بلکه به جای آن آرام پیش بروید، تمام چیزهایی که در اطرافتان اتفاق می افتند جذب نمایید و یاد بگیرید چگونه خارج از محدوده راحتی و آسایش خود با شادی زندگی کنید. باید به خاطر داشته باشید که شوک فرهنگی یک پدیده کاملا طبیعی و غیر قابل اجتناب است و نشان دهنده ضعف شما نیست. در حقیقت تجربه کردن شوک فرهنگی باعث می گردد نقطه نظر شما در زندگی تغییر یابد و شما به انسان خیلی بهتری تبدیل شوید. در مطلب فواید شوک فرهنگی در سفر خبرنگاران برای شما شرح می دهیم که چگونه شوک فرهنگی در سفر در نهایت به نفع شما تمام می گردد و از شما انسان بهتری می سازد. اگر قصد زندگی در یک کشور کاملا غریبه و متفاوت یا سفر به کشورهای مختلف در دنیا را دارید، بهتر است ابتدا مطلب اهمیت شوک فرهنگی در سفر خبرنگاران را بخوانید تا بتوانید خودتان را برای تجربه شوک فرهنگی آماده کنید و از این تجربه سربلند بیرون بیایید.

شوک فرهنگی در سفر ، دلایلی که این شوک در نهایت به نفع شماست

تجربه شوک فرهنگی از شما انسان قدرتمندتری می سازد

بودن در یک محیط نا آشنا ممکن است در مراحل ابتدایی به نظر ترسناک، معذب و گیج نماینده بیاید اما این دقایق و روزهای ابتدایی به تدریج شما را به عنوان یک انسان شکل می دهند و یاری می نمایند توانایی های خود را بشناسید و بدانید از چه ساخته شده اید. شوک فرهنگی در محیط ناآشنا در نهایت موجب می گردد پوست کلفت تری پیدا کنید زیرا مجبورتان می نماید با شرایط استرس زای متعددی روبرو شوید و دوره های طولانی از تنهایی و ناآشنا بودن را تجربه نمایید. برترین روش برای رشد پیدا کردن در چنین شرایطی این است که خودتان را از محدوده آسایشتان بیرون بیاندازید و اصلا به این فکر نکنید که چه چیزهایی در آینده انتظار شما را می کشند. در طول همین زمان هاست که واقعا متوجه می شوید چه پتانسیلی دارید و از پس چه کارهایی می توانید برآیید. این مورد از فواید شوک فرهنگی در سفر می باشد.

تجربه شوک فرهنگی شما را قابل انعطاف تر و سازگارتر می سازد

وقتی به یک سرزمین دور سفر می کنید، به طور مداوم با موقعیت های سخت و معذب روبرو می شوید. این موقعیت ها به شما یاد می دهند اعصاب خود را آرام کنید و دست از نگران شدن به خاطر هر لحظه ای که اتفاق خاصی در حال رخ دادن است، بردارید. طی این فرایند یاد خواهید گرفت که بیشتر از قبل به خود تکیه کنید و حتی وقتی کاری کاملا عجیب یا بهتر بگوییم خارج از فرهنگ آن کشور انجام می دهید به خودتان بخندید. ممکن است در فهمیدن اینکه افراد محلی چه به شما می گویند، مشکل داشته باشید. در صورتی که برای کارآموزی یا انجام کارهای داوطلبانه در خارج از کشور سفر می کنید و در منزل یک خانواده میزبان که اهل آن کشور هستند اقامت می نمایید، مجبور خواهید بود خودتان را مانند آن ها قالب گیری کنید و سبک زندگی تان را با سبک زندگی آن ها تطبیق دهید. هر کشوری دارای ساختار اجتماعی خاصی است و تطبیق پیدا کردن با این نکات نو و ناآشنا در بین اهمیت شوک فرهنگی در سفر باعث خواهد شد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

تجربه شوک فرهنگی در ارتباط با یک زبان نو، شما را مجبور خواهد نمود آن زبان را یاد بگیرید

اغلب می گویند زبان و افکار با یکدیگر در ارتباط هستند بنابراین با یاد گرفتن یک زبان نو این را هم یاد خواهید گرفت که چگونه متفاوت فکر کنید. ارتباط برقرار کردن با مردم یک منطقه و گوش دادن به آن ها قطعا در یادگیری سریع تر زبان آن ها به شما یاری خواهد نمود و روش یادگیری بسیار بهتری از کلاس های معمولی آموزش زبان که قبلا در کشور زادگاه خود به آن ها عادت داشته اید به شمار می رود. یک پروژه را آغاز کنید و هر روز با حداقل یک نفر نو رابطه کلامی برقرار کنید؛ چه آن شخص یک فروشنده باشد و چه یک گارسن فرقی ندارد. بدینوسیله به روشی که هیچ کتابی در دنیا نمی تواند به شما آن زبان را یاد دهد، آن را یاد می گیرید. با یک کودک دوست شوید و از او بپرسید در خصوص آن کشور چه فکری می نماید و از یک مرد پیر هم همین سوال را بپرسید بعد از این مکالمات به احتمال زیاد خوراک بسیار زیادی برای فکر کردن خواهید داشت که این از فواید شوک فرهنگی در سفر است.

تجربه شوک فرهنگی شما را به انسانی روشن فکر تر تبدیل می نماید

یکی از برترین نکات سفر به خارج از کشور این است که به شما فرصت می دهد تا شبکه اجتماعی خود را وسیع تر کنید. وقتی که شوک فرهنگی آغاز به از بین رفتن می نماید، شما نسبت به همه چیز و همه کس در اطراف خود، آسان تر ارتباط برقرار خواهید کرد. فرقی نمی نماید به کجا بروید، ارتباطاتی که از سفر یا زندگی در کشورهای خارجی به دست می آورید می توانند تا آخر عمرتان برای شما نفع داشته باشند. آشنا شدن با انسان هایی با پیش زمینه ها و نقطه های دید متفاوت می تواند به شما یاری کند فکر بازتر و پذیراتری داشته باشید و به فرصت های بهتری در آینده منتهی گردد. در سفر به کشورهای دیگر با افراد دیگری شبیه به خود آشنا خواهید شد که آن ها هم در فراسوی مرزها سفر نموده اند بنابراین به آرامی از پیله خود بیرون می آیید و آن ها را در آغوش می گیرید و می دانید با وجود تمامی تفاوت ها، همه ما انسان های روی زمین دارای رویاها و تجربیات مشابه هستیم.

شوک فرهنگی به شما درس های پر ارزشی از زندگی یاد می دهد و به شما این فرصت را می دهد که از اول آغاز کنید

در یک سرزمین خارجی وقتی همه چیز برای شما نو و نا آشناست، و هیچ کس شما را نمی شناسد، شما یک فرصت بسیار نادر به دست می آورید تا همه چیز را از نو آغاز کنید و تمامی فصل های قبلی زندگی خود را پاک کنید. اوقات بسیار سختی خواهید داشت که در آن ها هوس تماشا یک چهره آشنا یا غذای خوش مزه پخت مادرتان را خواهید کرد؛ اما از طرفی دارای خانواده و دوستان نوی در این سرزمین دور خواهید شد. به احتمال زیاد جنبه خلاق خود را کشف خواهید کرد جنبه ای که اصلا از آن اطلاع نداشتید. سفر به بخش دیگر دنیا و ارتباط برقرار کردن با مردم آن منطقه شما را به انسان متواضع تری تبدیل خواهد نمود. چه مشغول انجام یک کار داوطلبانه با یک هدف اجتماعی باشید، چه در حال اجرا یک شغل نیمه وقت در یک کافه یا فروشگاه باشید و چه به کار در یک شرکت پرداخته باشید، زمانی که به خارج از محدوده آسایش خود قدم می گذارید، دید کلی شما نسبت به زندگی تغییر خواهد نمود و شکل دیگری خواهد گرفت. سفر شما به یک کشور خارجی، سفری در جهت کشف خودتان خواهد بود. با اینکه باقی ماندن در محدوده آسایش، وسوسه برانگیز و آرامش بخش است، قرار دادن خودتان در معرض فرهنگ های نو و روش های متفاوت تماشا دنیا برای رشد شخصی شما ضروری به نظر می رسد بنابراین بهتر است خودتان را برای سفر به سرزمین های دور و تجربه اهمیت شوک فرهنگی در سفر آماده کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 323

به "شوک فرهنگی در سفر ، دلایلی که این شوک در نهایت به نفع شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک فرهنگی در سفر ، دلایلی که این شوک در نهایت به نفع شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید