شورای همکاری زمان و مکان مذاکرات ادعایی صلح یمن را معین کرد

به گزارش خبر آزمون، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با وجود تاکید صنعاء بر لزوم توقف تجاوز و محاصره علیه یمن قبل از انجام هر گونه گفت وگویی زمان و مکان را برای برگزاری نشستی با عنوان مذاکرات صلح یمن معین کرد.

شورای همکاری زمان و مکان مذاکرات ادعایی صلح یمن را معین کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، نایف الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس امروز پنجشنبه مدعی شد که این شورا به کوشش های خود برای خاتمه دادن به بحران در یمن ادامه می دهد.

گفت: ما اعلام می کنیم که میزبان رایزنی های یمنی ها برای آنالیز آینده بحران این کشور با حضور همه طرف های ذیربط بدون هیچ استثنایی خواهیم بود.

او اضافه کرد: ما از 29 مارس تا هفتم آوریل در ریاض میزبان گفت وگوهای یمنی خواهیم بود و امیدواریم که همه طرف های یمنی این دعوت را بپذیرند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت: دعوتنامه های شرکت در این نشست به همه طرف ها ارسال خواهد شد و با کسانی که در آن حاضر شوند برگزار خواهد شد.

الحجرف موضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال بحران یمن را ثابت خواند و گفت: شورای همکاری به همکاری به ارائه یاری به یمن ادامه می دهد.

این در حالی است که عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی نخستین گام برای هر گفت وگویی در مورد حل بحران یمن را توقف تجاوز ائتلاف سعودی به خاک یمن خواند.

او امروز در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: کشورهای متجاوز در حالی دعوت به گفت وگو در صنعاء می نمایند که این شهر را آماج بمباران های روزانه خود قرار داده اند.

بن حبتور گفت: برطرف محاصره و بازگشایی بنادر و فرودگاه ها از جمله شروط هر گونه گفت وگو با کشورهای متجاوز است.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن درخواست ها و ابتکارهای عربستان سعودی برای حل بحران یمن را کوشش ها برای فریب افکار عمومی خواند و گفت: هر گونه گفت وگویی باید در جغرافیایی بی طرف نسبت به صنعاء و ریاض انجام گردد.

او اضافه کرد: میانجی حل بحران میان همه طرف های گفت وگو باید قابل اعتماد و متعادل باشد، در حالی که عربستان سعودی خود یک طرف بحران و نه میانجی است.

بعضی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس سه شنبه پیش خبر دادند که این شورا تصمیم دارد از طرف های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در عربستان سعودی دعوت به عمل آورد. خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات و بدون افشای نام آن ها نوشته بود که دعوتنامه های رسمی برای رایزنی درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف هایی واقع شده است که شورای همکاری در حال آنالیز دعوت از آن ها برای این نشست است.

شب گذشته نیز خبرگزاری رسمی یمن سبأ به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه یمن نوشت که یمن از هرگونه گفت و گو با کشورهای عضو ائتلاف در هر کشور بی طرف و غیردخیل در تجاوز علیه یمن چه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یا دیگر کشورها استقبال می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 194

به "شورای همکاری زمان و مکان مذاکرات ادعایی صلح یمن را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای همکاری زمان و مکان مذاکرات ادعایی صلح یمن را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید