درستکار: قزاقستان محک خوبی برای آزادکاران بود، از عملکرد همه کشتی گیران رضایت دارم

به گزارش خبر آزمون، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: رقابت های بین المللی جام تورلیخانوف قزاقستان، محک خوبی برای نمایندگان کشورمان بود.

درستکار: قزاقستان محک خوبی برای آزادکاران بود، از عملکرد همه کشتی گیران رضایت دارم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران به نقل از سایت فدراسیون کشتی، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان در مورد رقابت های بین المللی کشتی جام بولات تورلیخانوف، گفت: با توجه به اینکه این مسابقات رنکنیگ اتحادیه دنیای محسوب می شد و ما نیز طبق چرخه انتخابی دارندگان مدال طلای نروژ را باید به یک تورنمنت بین المللی پیش از مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی اعزام می کردیم، تصمیم گرفتیم تا در این رقابت ها حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: البته مسابقات سطح متوسطی داشت، اما برای ما راضی نماینده بود چراکه کشتی گیران ما به جز فیروزپور، نزدیک به 8 ماه بود که از مسابقات رسمی دور بودند و آغاز آن ها در چنین مسابقاتی مدنظر ما بود.

درستکار در مورد عملکرد چهار نماینده اعزامی کشورمان به این رقابت ها توضیح داد: یزدانی، قاسم پور و زارع 8 ماه از میادین رسمی به دور بودند و تنشان به تن حریفان خارجی نخورده بود، ما سعی کردیم که تمامی نفرات حاضر در اردو طبق برنامه از لحاظ آمادگی جسمانی و قدرت بدنی شرایط خوبی داشته باشند و همه شاهد بودید که کشتی گیران ما از این نظر در رقابت ها مسئله ای نداشتند.

سرمربی تیم ملی کشتی در مورد عملکرد امیرحسین زارع گفت: شاید کسی از جزئیات مصدومیت زارع با خبر نباشد، ولی سنگین وزن ما دو ماه پیش از ناحیه استخوان کف پا دچار مشکل شده بود و اصلا تمرین سنگین نکرد و فرایند درمان پای خود را طی می کرد. اما در اردوها تمریناتی را برایش درنظر گرفته بودیم که از نظر آمادگی جسمانی دچار افت نگردد.

وی ادامه داد: شاید بعضی از دوستان که از آن ها برای کار مشورت می گیریم مخالف حضور زارع در این مسابقات بودند، اما نظر من این بود که با برنامه ریزی که اجرا شده وی باید در این تورنمنت حضور پیدا کند، چراکه شاید فرصت دیگری برای این کار بدست نمی آمد.

درستکار توضیح داد: البته از عملکرد زارع در این مسابقات راضی هستم و آن هایی که کارشناس و اهل فن هستند می دانند که اگر یک کشتی گیر 2 ماه از میادین به دور باشد و تمرین کشتی نکرده باشد، استقامت لازم را در خاک ندارد و قطعا زارع پس از بهبودی کامل و انجام تمرینات کشتی به شرایط قبل خود باز خواهد گشت.

سرمربی تیم ملی در مورد حضور امیرحسین فیروزپور در وزن 97 کیلوگرم گفت: فیروزپور در قهرمانی آسیا و در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود و مجوز حضور در مرحله نهایی چرخه را داشت، بهرحال در کنار اینکه به فکر اجرای چرخه باشیم باید به فکر ساختن کشتی گیر هم بود و فیروزپور نیز حدود 93 کیلوگرم وزن داشت که تصمیم گرفتیم برای کسب تجربه بیشتر وی را به این رقابت ها اعزام کنیم.

درستکار در مورد عملکرد حسن یزدانی گفت: یزدانی هم مانند دیگر نفرات 8 ماه از میادین دور بود و در این مسابقات نیز دو نایب قهرمان دنیا و یک قهرمان آسیا را با نتایج عالی شکست داد.

وی ادامه داد: یزدانی از لحاظ بدنی به مانند سایر کشتی گیران در شرایط عالی قرار دادشت، ضمن اینکه وی در کشتی نیز اصطلاحا بسیار پخته عمل می نماید و بر کار خود مسلط است و این تورنمنت برای این بود که بعد از مدت ها که از شرایط مسابقه دور بود، مقابل حریفان محکی خورده باشد و چرخه انتخابی تیم ملی در این وزن نیز رعایت گردد.

سرمربی تیم ملی در مورد کامران قاسم پور گفت: کامران قاسم پور پیشرفت خوبی را نسبت به سال گذشته داشته و از نظر آمادگی جسمانی و بدنی، شرایطش بهتر از گذشته شده است، ما طی چند ماه گذشته به نحوی فرایند آماده سازی وی را برنامه ریزی کردیم که وزن وی هماهنگ با آمادگی جسمانی اش بالا برود تا در این وزن به خوبی جا بیافتد.

درستکار ادامه داد: کشتی هایی که قاسم پور در این مسابقات گرفت بسیار فنی و زیبا بود و شادابی و بیداری لازم در عملکرد او مشهود بود.

سرمربی تیم ملی با اشاره به ادامه برنامه های فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما پنج شنبه و آدینه این هفته جام تختی را در تنکابن پیش رو داریم که بنده هم در مسابقات حاضر هستم و از نزدیک رقابت ها را زیر نظر خواهم گرفت. این مسابقات بعنوان مرحله دیگری از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می گردد و طبق آن چیزی که در چرخه آورده شده است بعضی از نفرات در این رقابت ها انتخاب و بعضی دیگر در مسابقات انتخابی که در تیرماه برنامه ریزی کردیم شرکت خواهند کرد.

درستکار اضافه نمود: البته مرحله نهایی چرخه انتخابی ما هم می تواند داخلی باشد و هم در یک رقابت خارجی که تمام این برنامه ریزی ها پس از برگزاری جام تختی و با حضور کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، مدیر فنی تیم های ملی کشتی، رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی طی جلسه ای تدوین می گردد و تمام تصمیمات ما با خرد جمعی و در نظر گرفتن تمامی جوانب انجام می گردد.

سرمربی تیم ملی کشتی با بیان اینکه هیچ کس از الان انتخاب شده نیست اضافه نمود: عملکرد کشتی گیران در چرخه انتخابی تیم ملی و موفقیت آن ها ملاک اصلی انتخاب ما محسوب می گردد اما اگر کسی بخواهد فکر بکند که از همین الان انتخاب شده است اینطور نیست چراکه برای ما رعایت انضباط اردویی، تمرینات منظم و اخلاق مداری بسیار مهم است و یک کشتی گیر باید تمامی شرایط را برای انتخاب شدن بعنوان ملی پوش داشته باشد.

درستکار در مورد این سوال که چطور آمادگی جسمانی کشتی گیران طی برگزاری اردوهای مستمر حفظ و اضافه نموده می گردد، گفت: ما برای کارمان یک گروه مشورتی و یک گروه همکار بسیار متخصص در کنار خود داریم، دکتر خدایاری بعنوان مربی آمادگی جسمانی و حسن یوسفی افشار بعنوان مشاور عالی فنی در کنار ما قرار دارند و بسیار یاری نماینده هستند.

وی اضافه نمود: برای هر کشتی گیر برنامه ای مختص به آن کشتی گیر را داریم و از بیش تمرینی یا افت بدنی آن ها جلوگیری می کنیم، ما پله پله کار خود را پیش می بریم و همانطور که از لحاظ فنی کار جلو می رود از لحاظ آمادگی جسمانی و بدنسازی نیز کشتی گیران پیشرفت می نمایند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه هیچ دخالتی در انتخاب ملی پوشان ندارد گفت: بعنوان سرمربی تیم ملی وظیفه ام آماده سازی کشتی گیران از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، تغذیه، بدنسازی، آمادگی جسمانی، بررسی و ... است و کشتی گیرانی که از جهت چرخه انتخابی وارد اردوی تیم ملی می شوند، با برنامه های کادر فنی آماده رقابت های پیش رو از جمله مسابقات صربستان خواهند شد.

درستکار در مورد پیش بینی اش از عملکرد ملی پوشان در صربستان گفت: هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و ممکن است هر اتفاقی بیافتد، ما در مسابقات دنیای دو رقابت داریم، یک رقابت تیمی و یک رقابت انفرادی، در واقع رقابت تیمی بین ایران و آمریکا شکل می گیرد اما رقابت انفرادی بین کشتی گیران کشورهایی مانند آمریکا، آذربایجان، گرجستان و ترکیه است و دیگر کشورها نیز یکی دو کشتی گیر خوب در ترکیب خود دارند و این تک ستاره ها هستند که می توانند برای کشتی گیران ما چالش ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: در واقع تک ستاره های کشتی از کشورهای ژاپن، هند، مغولستان، قزاقستان، اسلواکی، مجارستان، لهستان، ازبکستان و کشتی گیران روسی الاصلی که در ترکیب بعضی از تیم ها هستند نیز مدعی کسب مدال هستند و کار کشتی گیران ما را هم برای کسب مدال و هم برای کسب خوشرنگ ترین مدال سخت می نمایند.

درستکار در سرانجام با تقدیر از زحمات فدراسیون کشتی در پشتیبانی از تیم های ملی گفت: کادر فنی تیم ملی به همراه سایر دوستان که به ما مشورت می دهند، تمام کوشش خود را برای آماده سازی تیم ملی به جهت کسب برترین نتیجه در رقابت های دنیای می کنیم، اما اینکه چه نتیجه ای حاصل گردد، قطعا خدا می داند و ما فقط یک وسیله هستیم، اما توکل مان بر خداست و می دانیم که پشتیبان ما در تمامی لحظات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 222

به "درستکار: قزاقستان محک خوبی برای آزادکاران بود، از عملکرد همه کشتی گیران رضایت دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درستکار: قزاقستان محک خوبی برای آزادکاران بود، از عملکرد همه کشتی گیران رضایت دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید