تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

به گزارش خبر آزمون، هنگام خرید پارتیشن اداری برای فضاسازی و نظم بخشیدن به دفتر کار انواع مختلفی از این نوع پارتیشن در دسترس است. هرکدام از انواع پارتیشن شیشه ای با توجه به نوع متریال مورداستفاده در ساختشان دارای کیفیت های مختلف و ویژگی های منحصربه فرد خود هستند. پارتیشن های شیشه ای از نظر نوع فریم بندی و شیشه ای که برای ساختشان به کار گرفته شده است از یکدیگر متمایز می شوند. البته روی صحبت ما در این مقاله آنالیز کاربرد دو شیشه تک جداره و دوجداره در ساخت پارتیشن اداری است. قرار است در این مطلب دو نوع پارتیشن تک جداره و دوجداره را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن های شیشه ای علاوه بر بهینه سازی محیط کار شما و ایجاد بخش های مجزا در دکوراسیون آن هم نقش به سزایی ایفا می نمایند. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم این نوع پارتیشن اداری با توجه به نوع متریالی که در ساخت آن ها به کار می رود، کارایی های متفاوتی پیداکرده و برای نصب در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک مناسب می شوند. بعلاوه نوع متریال به کار رفته در ساخت پارتیشن می تواند ویژگی های آن را تغییر دهد. برای مثال برخی از انواع پارتیشن شیشه ای با توجه به نوع شیشه به کار رفته در ساخت علاوه بر بهینه سازی فضا در زیباسازی محیط و کاهش اندازه سروصدا هم کارآمد هستند.

با توجه به این توضیحات انواع پارتیشن شیشه ای از نظر اجرا و نوع شیشه مورداستفاده به دو نوع پارتیشن تک جداره و دوجداره تقسیم بندی می گردد. با این تفاوت کرد در ساخت انواع پارتیشن تک جداره از یک لایه شیشه سکوریت استفاده شده و در انواع دوجداره از دولایه شیشه سکوریت استفاده می گردد؛ اما یکی از اصلی ترین سؤال ها هنگام سفارش ساخت پارتیشن شیشه ای این است که انواع پارتیشن تک جداره و دوجداره در کاربرد چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید ابتدا به آنالیز ویژگی های هرکدام از این دو نوع پارتیشن شیشه ای بپردازیم.

ویژگی های پارتیشن تک جداره

  1. پارتیشن های شیشه ای تک جداره سبک هستند.
  2. برای طراحی، ساخت و اجرا به زمان کمتری احتیاج دارند.
  3. در دو مدل فریم لس و فریم دار سفارش داده می شوند.
  4. امکان نصب پرده کرکره در این نوع از پارتیشن بندی وجود ندارد.
  5. پارتیشن های تک جداره به فضای کمتری برای نصب احتیاجمند هستند و در نتیجه برای اجرا در دفاتر کوچک پیشنهاد می شوند.
  6. در برابر سروصدا عایق بوده و سکوت لازم برای انجام کارهای اداری را فراهم می نمایند.
  7. پارتیشن های شیشه ای تک جداره گزینه های کم هزینه تری به نسبت پارتیشن های دوجداره هستند.
  8. این نوع پارتیشن بندی دوام بالایی داشته و از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار است.

پارتیشن های شیشه ای تک جداره از حیث زیبایی بصری، سبک بودن و سادگی نصب و اجرا یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین سیستم های پارتیشن بندی فضای اداری هستند. بد نیست اضافه کنیم که پارتیشن های تک جداره فریم دار از مقاومت بیشتری به نسبت پارتیشن شیشه ای تک جداره و فریم لس برخوردار بوده و در تمام بخش های شیشه به یک فریم آلومینیومی محدود می گردد. وجود این فریم یاری می نماید تا پارتیشن شیشه ای تک جداره و فریم دار عایق بهتری در برابر سروصدا باشد.

ویژگی های پارتیشن دوجداره

  1. پارتیشن های شیشه ای دوجداره از دولایه شیشه سکوریت ساخته می شوند.
  2. پارتیشن دوجداره با دارا بودن دو لایه شیشه سکوریت عایق بهتری در برابر صدا هستند.
  3. پارتیشن دوجداره هم در دو مدل فریم لس و فریم دار فراوری می گردد.
  4. در انواع پارتیشن دوجداره فریم دار امکان نصب پرده کرکره وجود دارد.
  5. هزینه های ساخت پارتیشن های دوجداره به علت کارایی بهتر در عایق کردن صدا و استفاده از متریال بیشتر، بالاتر است.
  6. این نوع پارتیشن از انواع تک جداره سنگین تر بوده و در مقابل از مقاومت بالاتری برخوردار است.
  7. این نوع پارتیشن در انواع فریم دار برای نصب در فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک پیشنهاد می گردد.

دو نکته، دو تفاوت!

مهم ترین تفاوت ها میان پارتیشن تک جداره و دوجداره را می توان در این دو نکته خلاصه کرد.

  • انواع پارتیشن های دوجداره برای نصب در فضاهای پرسروصدا و پر رفت و آمد انتخاب مناسب تری هستند و انواع تک جداره برای نصب در دفاتر کوچک و خلوت تر پیشنهاد می گردد.
  • هزینه های ساخت و اجرای پارتیشن دوجداره و تک جداره تحت تأثیر عوامل مختلفی است؛ اما به طورکلی انواع پارتیشن دوجداره از پارتیشن های تک جداره گران تر بوده و پارتیشن های دو جدار فریم دار به نسبت مدل های فریم لس هزینه بالاتری دارد.

با آنالیز خصوصیت های این دو نوع پارتیشن شیشه ای (glass partition)حتماً متوجه شدید که هر یک از این پارتیشن ها برای نصب در یک فضای خاص برترین هستند. قطعاً برترین انتخاب برای شما آن گزینه ایست که ویژگی هایش با خواسته ها و معیارهای شما همخوانی بیشتری داشته باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 166

به "تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید