بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را معرفی کردیم

به گزارش خبر آزمون، شمایی که در پی بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی می شد، احتمالا دیگر از ظرف شستن بریده اید ! به قول حسین پناهی از این روزهای پرملال زندگی خسته شده اید و وقت آن رسیده که کلاغ روحتان کمی بال بگیرد و پرواز کند. در ادامه برایتان بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را گردآوری و زبان برنامه های شست وشو را رمزگشایی کرده ایم؛ همچنین در برند ال جی کمی دقیق تر شده ایم. پس ما را همراهی کنید.

بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را معرفی کردیم

بهترین ماشین ظرفشویی

بی شک بهترین ماشین ظرفشویی از نظر هرکس فرق دارد و هر فرد سلایق خود را در این موضوع دخیل می کند. اگر قرص یا پودر مناسبی استفاده کنید، همه ماشین ظرفشویی ها می توانند تا حد مناسبی ظرف هایتان را تمیز کنند؛ اما بهترین ها جایی تعیین می شوند که بی سروصدا و بدون دردسر سخت ترین ظرف ها را هم می شویند، مصرف انرژی کمی دارند و فضای کافی برای چیدن ظرف ها را در اختیار شما قرار می دهند.

برندهای بوش، سامسونگ و ال جی پرچم دار راهنمای خرید ماشین ظرفشویی هستند. البته برندهایی مانند میله، AEG، فریجیدر و GE را هم نباید از خاطر برد؛ اما متاسفانه این روزها به کالایی نادر تبدیل شده اند.

راهنمای خرید ظرفشویی ال جی

وقتی حرف راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به میان می آید، ال جی یکی از اولین گزینه های روی میز است. به طور کلی ظرفشویی های ال جی از نظر طراحی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • بدون دسته با دکمه های مخفی
  • دسته دار با دکمه های مخفی
  • بدون دسته دکمه دار.

مدل های دسته دار و دکمه دار برای بچه های کنجکاو گزینه مناسبی نیستند و باید هنگام خرید به این نکته توجه کنید. برنامه های شست و شو شاید در نگاه اول کمی فهم ناپذیر و عجیب بیایند؛ اما در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی حرف اول را می زنند و باید به آن ها توجه زیادی کرد. مهم ترین برنامه های شست وشوی ماشین های ظرفشویی ال جی که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید از این قرارند:

  • شست وشوی اتوماتیک (auto) که با توجه به حجم و کثیفی ظروف، قدرت و اندازه آب مصرفی را معین می کند.
  • برنامه شست وشوی شدید (Intensive) برای ظرف های بسیار کثیف تنظیم شده است.
  • برنامه شست وشوی ظرف های حساس (Delicate) مانند بلور که با بخار آب شسته می شوند.
  • برنامه معمولی (Normal) برای مصرف روزانه در نظر گرفته شده است.
  • برنامه توربو (Turbo) برای ظرف هایی که خیلی کثیف نیستند و نیاز به زمان زیادی برای تمیزشدن ندارند.
  • برنامه شست وشوی سریع (Express) با مصرف بیشتر آب با درجه حرارت بالاتر همراه است.
  • برنامه آبکشی (Rinse) برای خیس خوردن ظرف هایی که قرار است بعدا بشویید.

البته بعضی برنامه ها را هم می توان به صورت جداگانه دانلود و روی ماشین ظرفشویی نصب کرد.

ماشین ظرفشویی خوب چه ویژگی هایی دارد

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، دانستن ویژگی های این وسیله خانگی ست. به طور خلاصه یک ظرفشویی خوب و عالی باید این خصوصیات را داشته باشد:

· قابلیت های پاک کنندگی

مثل روز روشن است که ماشین ظرفشویی پیش از هر کار دیگری، باید ظرف ها را تمیز و مثل دسته گل کند. البته بسته به مدل ظرفشویی، قابلیت هایی وجود دارد که قدرت تمیزکردن ظرف ها را دوچندان می کند. مثلا بعضی ظرفشویی ها برای بطری ها و لیوان ها آب پاش خاصی دارند که با شدت آب را درون محفظه آن وارد می کند. بعضی دیگر، چرخه های شست وشوی برقی دارند که مخصوص تمیزکردن چربی هاست.

· قابلیت های خشک کردن ظروف

حالا که ماشین ظرفشویی خریده اید، انتظار دارید این دستگاه ظرف های شسته شده را خیس تحویلتان ندهد و زحمت خشک کردن ظروف را هم بکشد. بعضی ماشین ها، ورقه های فلزی بزرگی دارند که همه چیز را خشک می کند؛ حتی چربی های شسته نشده را. اما مدل های پیشرفته تر، دیواره های استیل ضدزنگ دارند که فقط آب را خشک می کنند.

· بی سروصدا بودن

ماشین ظرفشویی های پرسروصدایی که باعث می شوند صدا به صدا نرسد، انتخاب مناسبی نیستند. هنگام خرید به دسیبل صدا توجه کنید:

  • بیشتر از 50 دسیبل پرسروصدا
  • 44 تا 49 دسیبل تقریبا بی صدا
  • کمتر از 44 دسیبل کاملا بی صدا

البته 49 دسیبل یک ماشین ظرفشویی عالی است که مزاحمتی ایجاد نمی کند. مدل های کاملا بی صدا برای افرادی ست که بسیار به صدا حساس اند.

· برنامه و امکانات

پیش از هر چیز، یادتان باشد که برنامه های زیاد یک ماشین ظرفشویی به معنای عالی بودن آن نیست. به طور کلی هر ظرفشویی دارای برنامه های شست وشوی معمولی، سریع (دمای بالاتر برای شست وشوی سریع تر) و سخت (برای شست وشوی ظروف بسیار کثیف) است. البته برنامه اتوماتیک هم وجود دارد که بنا به کثیفی ظرف ها، خود به صورت اتوماتیک سطح شست وشو را معین می کند.

دیگر برنامه های مجذوب کننده از این قرارند: خیس کردن ظرف ها و از بین بردن بوی بد آن ها برای وقتی که می خواهید باز هم تا شب، ظرف هایی به ماشین ظرفشویی خود اضافه کنید؛ ذخیره انرژی برای ظروف کمتر و تمیزتر؛ برنامه شست وشوی مخصوص چینی و کریستال؛ تایمر اتوماتیک و…

· جادار بودن و محفظه ضدزنگ

طراحی داخلی ظرفشویی تاثیر بسیار زیادی در جاداربودن آن دارد. برای مثال قلاب های نگهدارنده ظرف ها هرچه به هم نزدیک تر باشند، ظرف های بیشتری جا می گیرند که با اسپری های قوی به خوبی پاک می شوند. قفسه های قابل تنظیم باعث می شوند ظروف بلندتر به خوبی جا بگیرند.

محفظه استیل ضدزنگ در مقایسه با محفظه های پلاستیکی قیمت بالاتری دارند؛ اما ظرف ها را لکه دار نمی کنند و کاملا خشک می کنند. استیل دوام بیشتری دارد و نگهداری و نظافت آن بسیار آسان تر است. در یک کلام: به قیمتش می ارزد!

· مصرف بهینه انرژی

به برچسب انرژی ماشین ظرفشویی تان توجه کنید. دستگاه هایی که مصرف انرژی بالایی دارند، قبض های برق سنگین تری روی دستتان می گذارند. علاوه بر این، بعضی از قابلیت های ماشین های ظرفشویی مانند شست وشوی سریع، ظروف کم و مصرف بهینه می توانند در کاهش انرژی تاثیرگذار باشند.

ماشین ظرفشویی خوب چی بخرم؟

در ادامه بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، لازم است که انواع ماشین ظرفشویی تعیین شوند. ماشین های ظرفشویی به طور کلی به سه دسته رومیزی، ایستاده و توکار تقسیم می شوند. اگر خانواده پرجمعیتی نیستید و جای کافی برای نگهداری ندارید، بهتر است از ماشین ظرفشویی های رومیزی استفاده کنید که قیمت پایین تری دارند.

بهترین ماشین های ظرفشویی دنیا برندهایی مثل بوش، ال جی و سامسونگ هستند. اما همان طور که می دانید ممکن است این برندها امروزه در ایران به سختی گیر بیایند یا قیمت بسیار بالایی داشته باشند. در این صورت می توانید از برندهای ایرانی باکیفیتی همچون اسنوا و جی پلاس استفاده کنید.

کم مصرف ترین ماشین ظرفشویی

یک ماشین ظرفشویی خوب باید مصرف انرژی را کاهش دهد و آب و برق را بهینه مصرف کند. طبق استانداردهای دنیای، ماشین های ظرفشویی مناسب باید کمتر از 270 کیلووات انرژی در ساعت مصرف کنند و مصرف آبشان در هر شست وشو بیشتر از 3.5 گالن آب نباشد. پس حتما پیش از خرید، به برچسب انرژی و اندازه آب مصرفی نگاهی بیندازید.

به طور کلی برندهای میله، AEG، بکو و بوش مدل های کم مصرف متعددی در بازار دارند. سعی کنید مدل هایی را بخرید که قابلیت شست وشوی ظروف کم با مصرف انرژی کم تر را داشته باشند. از برندهای ایرانی هم می توان به جی پلاس و سام اشاره کرد.

ماشین ظرفشویی خارجی قیمت مناسب دارد؟

این روزها قیمت لوازم خانگی خارجی روزبه روز در حال افزایش است و ماشین ظرفشویی هم شامل این موضوع می شود. به عنوان مثال برای خرید یک ماشین ظرفشویی ال جی باید حدود 40 میلیون تومان هزینه کنید. اما قیمت این لوازم به قابلیت ها و امکانات آن هم بستگی دارد. در کل، در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، بیشتر به امکانات و جیب خود نگاه کنید تا نام برند.

در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، این حرف را آویزه گوشتان کنید

چه در پی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی هستید، چه راهنمای هر وسیله برقی دیگری، یادتان باشد که نیاز خودتان را در اولویت قرار دهید. ممکن است برای شما تمیزکردن ظرف ها و مصرف انرژی اهمیت داشته باشد، اما شخص دیگری طراحی و ظرفیت ماشین ظرفشویی را مهم ترین عامل بداند.

به صورت کلی، مهم ترین چیز در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، توجه به برنامه های شست وشو، اندازه مصرف انرژی، طراحی داخلی، جنس بدنه و صدالبته قیمت آن است. پس قبل از خرید، یک بار دیگر نکات گفته شده را مرور کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. از نظر شما بهترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار متعلق به کدام برند است؟ شما چه ملاکی را در خرید مد نظر قرار می دهید؟ بی شک نظرات شما، بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی محسوب می شود.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 241

به "بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را معرفی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را معرفی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید