بسیاری از افراد شناخت لازم درباره شعر پارسی ندارند

به گزارش خبر آزمون، داودرضا کاظمی گفت: ما باید کم کاری در حوزه فرهنگ و ادبیات را جبران نموده و شاعران و اشعار خوب کشور را به مردم جامعه معرفی کنیم.

بسیاری از افراد شناخت لازم درباره شعر پارسی ندارند

داودرضا کاظمی، شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر، درمورد علت کم توجهی به هویت فارسی در میان بسیاری از اقشار جامعه گفت: از بنده پرسیده می گردد که چرا، نسل جوان امروز با ادبیات و شعر فارسی تا حدی فاصله دارند؟ و این پیش زمینه را می پذیرم که این فاصله وجود دارد و نه تنها نسل جوان بلکه خیل کثیری از مردم ما به جز آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به ادبیات و شعر پارسی و شاعران ایرانی دارند، اهتمام لازم به زبان پارسی به عنوان یکی از ارکان اصلی هویت خودشان و هویت ایران و ایرانی را ندارند و این نشان می دهد همه افرادی که در حوزه فرهنگ کار می کننند و فرهنگ مدار هستند، در این خصوص به خوبی کار ننموده و یا حداقل، به میزان لازم کار ننموده اند.

این پژوهشگر حوزه ادبیات معاصر گفت: باید زبان پارسی را در مرز های خودمان و فرامرز ها توسعه دهیم و بدنبال آن، شعر و شاعران خوب پارسی را مطرح نموده و برای آن ها هزینه کنیم چراکه خیلی از افراد در سطح جامعه، شناخت لازم و کافی درمورد شاعران کشور را ندارند و به جز تعدادی که از دیرباز مطرح بوده اند، خیلی از شاعران دیگر را نمی شناسند؛ به طوری که گاهی اوقات، شعر این شاعران را می شناسند و ابیاتی در فکر آن هاست، ولی نمی دانند که ابیات مذکور برای کدام شاعر ایرانی است و حتی شاید ندانند که افرادی مثل قائم مقام فراهانی و... شاعر بوده اند.

کاظمی اضافه کرد: ما باید کم کاری در حوزه فرهنگ و ادبیات را جبران نموده و بدنبال آن، شاعران و اشعار خوبمان را به مردم جامعه خود معرفی کنیم. زیرا وقتی کالای فرهنگی خوب و ارزشمندی داشته باشیم حتماً خریدار خوب هم پیدا می کنیم و بدنبال آن، شعر فارسی توسعه پیدا می نماید و دوباره بر صدر قرار می گیرد و مردم ما فرهنگ مدارتر می شوند.

خبرنگاران فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 287

به "بسیاری از افراد شناخت لازم درباره شعر پارسی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از افراد شناخت لازم درباره شعر پارسی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید