با گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی در جهان و صاحبان آن ها، آشنا شوید

به گزارش خبر آزمون، گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی جهان

در جهانی ترابری چیزی که زیاد است هواپیما است که به عنوان ایمن ترین وسیله حمل و نقل در جهان نیز شناخته می گردد اما تمامی هواپیماها همچون یکدیگر نیستند و با هم فرق های اساسی و مختلفی دارند. می خواهم شما را هدایت کنم، تمامی هواپیماها یکسان نیستند و این تفاوت در تمامی وجوه آنان به چشم می خورد. درجهان هواپیماهای معدودی وجود دارند که متعلق به افراد معروف و ثروتمند با جایگاه های اجتماعی مختلف است که علاوه بر این که قیمت های بسیار بالایی دارند، دارای برترین امکانات و آخرین تکنولوژی های روز در جهانی پیچیده علوم هوای هستند. امرو ز ما می خواهیم این هواپیماها را همراه با صاحبانشان را به شما معرفی نماییم. در ادامه با ما در مطلب آشنایی با بعضی از گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی جهان همراهی نمایید.

با گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی در جهان و صاحبان آن ها، آشنا شوید

هواپیمای بوئینگ 33-767 AER رومن آبراموویچ سرمایه دار روس

درلیست گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی دنیا، رومن آبراموویچ که یک میلیاردر روسی است، در خارج از روسیه به خاطر تملک باشگاه فوتبال چلسی و فعالیت در فوتبال اروپا معروفیت بسیار زیادی پیدا نموده است. این میلیاردر بسیار پر نفوذ روسی هواپیماهای متعددی در اختیار دارد که از جمله آن ها می توان به یک هواپیمای بوئینگ 33-767 AER که یک هواپیمای بسیار مجهز و گران قیمت است، می باشد.

ارزش تقریبی این هواپیمای سوپر لوکس بر اساس آخرین اعلام برابر است با 235 میلیون پوند که در نوع خود بسیار مبلغ هنگفتی نیز می باشد. از جمله ویژگی های این هواپیما این است که درون این هواپیما بسیار به خوبی مجهز شده است و یک سالن غذاخوری با گنجایش 30 نفر، یک آشپزخانه، یک دفتر کار و یک اتاق خواب دو نفره نیز در آن تعبیه شده است.

در دکوراسیون داخلی این هواپیما از فلزات و چوب های بسیار کمیاب و قیمتی استفاده شده است و سیستم دفاع ضد موشکی مخصوص با هزینه ای بالغ بر 2 میلیون دلار نیز بر روی آن نصب شده شده است تا که آن را به یک هواپیمای بسیار مطمئن و مقاوم تبدیل می نماید.

اسکادران شماره 32 نیروی هوایی انگلیس ملکه الیزابت دوم

ملکه الیزابت دوم، ملکه سلطنتی بریتانیا، کانادا، استرالیا، و نیوزیلند، و رئیس اتحادیه کشورهای همسود است. او بعلاوه ملکه 12 کشور است و دارای رکورد طولانی ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیا است.

با این که در بریتانیا، مقام سلطنت جنبه ای کاملا تشریفاتی و نمادین دارد و با این که بسیاری از نهادهای حکومتی به نام پادشاه یا ملکه این کشور فعالیت می نمایند، اما ملکه دارای اختیارات اجرایی و در نتیجه، مسئولیت سیاسی بسیار زیادی نیست و تصمیمات حکومتی، حتی در خصوص بسیاری از موضوع های مربوط به خاندان سلطنتی و نهاد سلطنت در ظاهر به نام پادشاه یا ملکه اما در واقع به وسیله دولت، مجلس و سایر نهادها اتخاذ و اجرا می شوند.

از این ها که بگذریم می رسیم به اسکادران شماره 32 نیروی هوایی انگلیس که با ارزش 78.6 میلیون پوند در اختیار ملکه الیزابت دوم است. درواقع ملکه الیزابت دوم خانواده سلطنتی و اعضای دولت کشور بریتانیا برای سفرهای طولانی خود از اسکادران شماره 32 نیروی هوایی این کشور استفاده می نمایند.

این اسکادران شامل 2 هلی کوپتر AW109 برای سفرهای کمتر از هزار کیلومتر، 6 هواپیمای BAE-125 برای مسافت های تا 3 هزار کیلومتر و 4 هواپیمای سایز میانه BAE-146 می باشد. ملکه الیزابت بعلاوه یک هلی کوپتر شخصی سیکورسکی مدل Sikorsky S-76 Spirit به عنوان بخشی از دارایی های خانواده سلطنتی نیز در اختیار دارد.

قیمت تجهیزات اسکادران شماره 32 نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا 100 میلیون دلار برآورد شده است. البته ضروری است بدانید که تا چند سال پیش خانواده سلطنتی از هواپیماهای اجاره ای بوئینگ 747 یا بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی سلطنتی یا ویرجین آتلانتیک ایرویز برای سفرهای طولانی استفاده می کردند اما در حال حاضر سفرهای مهم خود را با هواپیماها و هلی کوپترهای نیروی هوایی سلطنتی انجام می دهند.

جت ایرباس A340-300 مدل بیزینس آلیشر عثمانف میلیاردر روس

باز هم یکی از ثروتمندترین مردان روسیه به نام آلیشر عثمانف که کارآفرین، بازرگان، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی روسی که در ازبکستان به دنیا آمده است، صاحب یکی از لوکس ترین هواپیماهای دنیا است.

او بر طبق آخرین برآورد، با دارایی خالص 19.4 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد روسیه به شمار می آید. وی در رتبه بندی انجام شده به وسیله مجله فورچون، در سال 2013 در رتبه 28 از لیست ثروتمندترین افراد دنیا نهاده شد.

عثمانف که یک هواپیمای جت ایرباس A340-300 مدل بیزینس دارد که بزرگ ترین جت تجاری موجود در کنفدراسیون کشور روسیه به شمار می آید. ارزش هواپیمای شخصی این سرمایه دار روسی برابر است با 238 میلیون دلار که با هزینه های تعمیرها و تغییراتی که در آن اجرا شده است، به 250 میلیون دلار نیز رسیده است.

این هواپیمای 4 موتوره میزان زیادی سوخت مصرف می نماید و در کل برای عثمانف بیش از 350 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

هواپیمای ایرباس A340-313X VI آنگلا مرکل

سیاست مدار آلمانی، دبیرکل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان و از 22 نوامبر 2005 هشتمین صدراعظم و صدراعظم کنونی و نخستین بانوی صدراعظم در تاریخ آلمان است و به عنوان قدرتمندترین زن در دنیا شناخته می گردد.

مهم ترین هواپیمای مورد استفاده آنگلا مرکل یک ایرباس A340-313X VI است که آن را با نام کنراد آدنور نام گذاری نموده است. مرکل هواپیماها و هلی کوپترهای دیگری نیز دارد که متعلق به نیروهای نظامی این کشور هستند.

به طور مثال می توان به هلی کوپتر مدل Eurocopter AS532 است که برای سفرهای داخلی و سفر به کشورهای همسایه استفاده می گردد. مرکل از 4 هواپیمای بزرگ دیگر برای سفرهای دوردست خود استفاده می نماید.

هر دو هواپیمای ایرباس A340-313X مرکل گنجایش حدود 150 مسافر را داشته و در داخل آن ها اتاقک هایی برای استراحت، حمام، اتاق خواب، اتاق کار و یک سالن کنفرانس و البته یک اتاق با دیوارهای عایق صوتی برای مذاکرات سیاسی تعبیه شده است.

هواپیماهای صدراعظم آلمان با سیستم های دفاع ضد موشکی و باک های اضافی بنزین مجهز شده اند که امکان پرواز بدون توقف تا 13.500 کیلومتر را فراهم می سازند و می توان با استفاده از آن ها فاصله شهر برلین تا شهرهای واشنگتن، پکن و ریودوژانیرو را بدون توقف پیمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 108

به "با گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی در جهان و صاحبان آن ها، آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گران قیمت ترین هواپیماهای شخصی در جهان و صاحبان آن ها، آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید