6 ماه تمرین و بازی بدون یک ریال دریافتی، بحران مالی در تیم اکسون

به گزارش خبر آزمون، به گزارش خبرنگاران، مصائب مالی و بروز مسائل عدیده حاصل از آن مسئله عجیب و تازه ای در ورزش و مسابقات باشگاهی نیست کمااینکه در لیگ برتر بسکتبال این موضوع برای یکی از تیم های شرکت کننده به شکل بغرنجی درآمده و حتی موضوعات فنی را تحت الشعاع قرار داده است.

6 ماه تمرین و بازی بدون یک ریال دریافتی، بحران مالی در تیم اکسون

داستان مربوط به تیم اکسون تهران می شود که بازیکنانش از ابتدای فصل هیچ مبلغی از قراردادشان را دریافت نکرده اند و همین موضوع پای اعتراض و قهر را به تمرینات و دیدارهای شان باز کرده این در حالی است که 10 هفته از لیگ برتر بسکتبال گذشته و این رقابت ها به سرانجام مرحله مقدماتی (رفت و برگشت) نزدیک است.

فصل جاری رقابت های باشگاهی بسکتبال از 24 مهرماه آغاز شد، بازیکنان تیم اکسون با هدایت البرز آبکناری از اوایل تیرماه تمرینات شان را آغاز کردند تا بتوانند در سومین سال حضور در این رقابت ها عملکرد بهتری داشته باشند اما نتیجه این حضور تا به امروز متحمل شدن 7 شکست و کسب تنها 3 پیروزی از مجموع دیدارهایی بوده که بازیکنان اکسون تا هفته دهم لیگ برتر برگزار کرده اند.

آخرین دیدار این تیم در این رقابت ها یکشنبه برابر تیم مهرام برگزار گشت که طی آن بازیکنان اکسون همچون مرحله رفت متحمل شکست شدند. بدتر از این شکست اما عیان شدن بحران مالی در تیم اکسون بود که حتی به غیبت کورین هنری در این بازی منجر شد. این گارد راس آمریکایی در اعتراض به مسائل مالی که با آن روبرو است از حضور در این بازی امتناع کرد.

امتناع کورین هنری از بازی البته نمونه ای از غیض و غضب بازیکنان تیم بسکتبال اکسون است چراکه هیچ یک از آنها طی 6 ماه گذشته - ازتیرماه که زمان آغاز تمرینات است تا به امروز- دریافتی از باشگاه و بابت قراردادشان نداشته اند و همین مسئله سرخوردگی و بی انگیزی شان را موجب شده است.

بدهی بازیکنان اکسون البته تنها به مربوط به فصل جاری لیگ برتر نمی شود چون آن دسته بازیکنانی که سال گذشته هم در ترکیب این تیم حضور داشتند بابت فصل گذشته لیگ نیز به اندازه 10 درصد قراردادشان از باشگاه طلبکار هستند.

مجموع بدهی که باشگاه اکسون به بازیکنانش دارد بحران مالی در این تیم را موجب شده و طبیعی است که توجیه اول بازیکنان و مربیانش برای شکست های پی در پی شان باشد.

وعده پرداخت 30 درصد قراردادها طی روزهای آینده

بازیکنان و مربیان تیم اکسون در حالی با مسائل مالی دست و پنجه نرم می کنند که مسعود عماری مدیریت باشگاه آنها را بر عهده دارد. سرپرست امروز تیم ملی بسکتبال که پیش از این دبیر فدراسیون بود و قاعدتا باید اشراف لازم را به قراردادها و تعهد به آنها داشته باشد.

البته که وی می گوید مسائل ایجاد شده ناخواسته بوده و به زودی اوضاع مالی بازیکنان و مربیان سروسامان پیدا می کند.

عماری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: عدم عمل به تعهدات مالی و پرداختی به بازیکنان و مربیان از طرف مجموعه اکسون به خاطر مطالباتی است از دیگر بخش ها داریم. در واقع مشکل مالی ایجاد شده ناخواسته است و به محض دریافت مطالبات مان به آن رسیدگی خواهیم داشت.

وی با تایید مطالبه 10 درصدی برخی بازیکنان اکسون بابت قرارداد سال قبل گفت: تلاش مان رسیدگی به مشکل است. پیگیر موضوع هستیم و رایزنی هایی هم داشته ایم. قول می دهیم طی روزهای آینده بخشی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم.

مدیریت تیم بسکتبال اکسون در مورد اندازه پرداختی که در اولین مرحله به بازیکنان ومربیان خواهد داشت، اعلام کرد: 30 درصد قرارداد آنها را دراولین مرحله پرداخت می کنیم. بخش به جای مانده هم طبق روال طبیعی و در مراحل مختلف پرداخت می کنیم.

وی در مورد غیبت کورین هنری در دیدار برابر مهرام و اینکه طلبکاری این بازیکن باعث امتناعش از بازی شده است، گفت: خیلی درجریان موضوع نیستم. شاید هم ترجیح داده شده هنری به خاطر شرایطش در این بازی استراحت داشته باشد. در هر صورت به زودی به مسائل مالی رسیدگی شده و بخشی از مطالبه ها پرداخت خواهد شد.

عماری در مورد اینکه امکان دارد مسائل مالی و ادامه اعتراضات بازیکنان به کناره گیری اکسون از لیگ برتر منجر شود؟، گفت: بازیکنان ما با معرفت هستند و مسائل ما را درک می کنند. تلاش ما هم این است در اولین فرصت بخشی از قراردادها را پرداخت کنیم. دیدارهای اکسون در لیگ برتر ادامه خواهد داشت و اجازه نمی دهیم شرایط از این پیچیده تر شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 111

به "6 ماه تمرین و بازی بدون یک ریال دریافتی، بحران مالی در تیم اکسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ماه تمرین و بازی بدون یک ریال دریافتی، بحران مالی در تیم اکسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید