افزایش مراجعه خودرو های سنگین به مراکز معاینه فنی استان قزوین

به گزارش خبر آزمون، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین گفت: مراکز معاینه فنی استان سال جاری با 8 درصد افزایش مراجعه کننده بومی و عبوری وسایل نقلیه سنگین روبرو بودند.

افزایش مراجعه خودرو های سنگین به مراکز معاینه فنی استان قزوین

علیرضا معیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین گفت: 37 هزار و 350 دستگاه خودرو سنگین طی نیمه نخست سال جاری به 5 مرکز معاینه فنی این استان مراجعه نموده اند.

وی اضافه نمود: سال جاری این مراکز با 8 درصد افزایش مراجعه نماینده بومی و عبوری وسایل نقلیه سنگین روبرو بودند.

به گفته وی، مراکز معاینه فنی استان به غیر از شهرستان آوج در قزوین، آبیک، البرز، تاکستان و بویین زهرا مستقر هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین ادامه داد: این مراکز پس از انجام تست های مکانیزه مختلف برروی ترمزها، فرمان، دود، آلاینده ها، کیلومتر شمار به شرایط ظاهری خودرو مانند شیشه و آینه ها، کیفیت لاستیک ها، کمربند ایمنی، تجهیزات ایمنی، پوسیدگی بدنه، کمربند ایمنی پرداخته و در صورت تایید، اقدام به صدور کارت معاینه فنی خودرو می نمایند.

معیری یادآور شد: از مجموع تعداد وسایل نقلیه مراجعه نماینده به مراکز معاینه فنی خودرو سنگین قزوین، 23 هزار و 750 دستگاه پیروز به کسب کارت معاینه در مرحله نخست شدند، 6 هزار و 200 دستگاه نیز در مرحله دوم کارت خود را دریافت کردند و هفت هزار و 400 دستگاه وسیله نقلیه نیز از انجام تست های مکانیزه مردود شدند.

وی اضافه نمود: نظارت بر حسن عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین در استان به وسیله کمیته ای مرکب از نمایندگان دفتر فنی استانداری، پلیس، محیط زیست و اداره کل راهداری بوده که به صورت دوره ای انجام و در نیمه نخست سال جاری نیز 37 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین اعلام نمود: با انجام اقدامات انجام شده و نظارت مستمر بر مراکز معاینه فنی خودرو، در نیمه نخست سال جاری قزوین به لحاظ رتبه بندی پنجمین استان پر مراجعه به این مراکز در سطح کشور شناخته شده است.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 286

به "افزایش مراجعه خودرو های سنگین به مراکز معاینه فنی استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراجعه خودرو های سنگین به مراکز معاینه فنی استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید