پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی زنجان

به گزارش خبر آزمون، امراله حسنی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در راستای حمایت از فعالان فرهنگی و هنرمندان خدمات مربوط را ارائه می دهد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی زنجان

وی با اشاره به اینکه حمایت از فعالان فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف فرق دارد، افزود: برای مثال راه حل حمایتی ارشاد در قبال نویسندگان خرید حمایتی است که سالانه با ابلاغ بودجه به وسیله وزارت ارشاد انجام می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به 49 نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 930 میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: بعلاوه به 22 نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی 150 میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت شده است.

حسنی با اشاره به اینکه اغلب هنرمندان و نویسندگان شغل ثابتی ندارند به همین دلیل احتیاج است که اقدامات حمایتی در قبال آنها انجام گردد، توضیح داد: به همین دلیل طرح تکریم برای هنرمندان و فعالان فرهنگی اجرا می گردد که در حال حاضر 27 نفر از این نوع تسهیلات برخوردارند.

وی با درخواست از هنرمندان و فعالان فرهنگی برای عضویت در صندوق بیمه هنر گفت: قطعا عضویت در این صندوق موجب بهره مندی هرچه بیشتر هنرمندان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: بعلاوه از محل تبصره 14 برای موسسات فرهنگی و هنری یا محل فصل 5 در قالب یاری به موسسات ادبی و هنری پرداخت می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 385

به "پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید