هنر معاصر در برج نیکلای کونستهال کپنهاگ

به گزارش خبر آزمون، کپنهاگ با بناهایی کهن سال و بافت های قدیمی، به عنوان شهری تاریخی در یاد گردشگران باقی می ماند. اما این بار هنر معاصر، با سازه ای عجیب و جالب، جلوه ای متفاوت به یکی از برج های تاریخی شهر داده است.

هنر معاصر در برج نیکلای کونستهال کپنهاگ

اگر این روزها در مرکز دانمارک یعنی کپنهاگ هستید، هنگام پیاده روی در خیابان شلوغ و معروف استروگت با نگاه کردن به بالا، ممکن است با صحنه ای عجیب و غیرمنتظره روبرو شوید. یکی از بلندترین نقاط شهر این روزها چهره جدیدی پیدا نموده است: برج نیکلای کونستهال. این برج مرتفع که سابقا بخشی از کلیسا محسوب می شد، امروزه به موزه هنرهای معاصر نیکلای تعلق دارد و با حلقه ای بزرگ و صورتی رنگ تزیین شده است.

تامی استوگل، هنرمند دانمارکی این حلقه را، با استفاده از هنر چیدمان یا هنر اینستالیشن و به مناسبت بازگشایی این برج 400 ساله به روی گردشگران، ساخته است. او این اثر را چیزهایی برای یک برج متقارن نامیده و در ساخت آن از مواد ساختمانی مانند فوم و دیوار خشک (گچ فشرده شده میان دو لایه ضخیم از مقوا) استفاده نموده است.

این حلقه 12 وجهی، نمادی است از جاودانگی شهر که در منظره بناها و خیابان ها از ارتفاع 35 متری برج به خوبی درک می گردد و آن را می توان به راحتی از خیابان های اطراف مشاهده کرد. با صعود به بالای برج می توان کاخ کریستینبورگ، ساختمان بورسن و حتی پل اورسوند (Oresund Bridge) را که پل ارتباطی بین دانمارک و سوئد محسوب می گردد، رویت کرد.

ورود به این برج تنها با شرکت در تور امکان پذیر است و راهنماهای تور، به دو زبان انگلیسی و دانمارکی صحبت می نمایند. بالا رفتن از برج با پله هایی پرشیب و راهرو هایی تنگ، می تواند مشکل باشد؛ اما ارزش بازدید را دارد، چرا که گردشگران در این صعود می توانند از دستگاه بسیار قدیمی ساعت نیز تماشا نمایند. اتاق قرارگیری ساعت در برج، بخشی از این اثر را تشکیل می دهد و درون آن با فیگورهایی متقارن چیدمان شده است.

هر چند اثر مدرن چیزهایی برای یک برج متقارن تنها تا سرانجام 28 اکتبر 2018 قابل بازدید است؛ اما درهای برج کونستهال به برای همواره به روی گردشگران باز خواهد ماند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 94

به "هنر معاصر در برج نیکلای کونستهال کپنهاگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر معاصر در برج نیکلای کونستهال کپنهاگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید