هشدار نارنجی آبگرفتگی معابر در شمال شرق کشور

به گزارش خبر آزمون، سازمان هواشناسی کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شمال خراسان رضوی براثر رگبار، رعدوبرق و بارش تگرگ هشدار داد.

هشدار نارنجی آبگرفتگی معابر در شمال شرق کشور

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ برای امروز (2 خرداد) در شمال خراسان رضوی اطلاع داد.

براثر این مخاطرات احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و برق گرفتگی، وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش دید وکیفیت هوا وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب های ناشی از این شرایط جوی امتناع از هر گونه توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از هر گونه فعالیت کوهنوردی، جمع آوری دام ها از مراتع مرتفع و از حاشیه رورخانه ها و مسیل ها، آمادگی سازمان های امدادی برای یاری به هرگونه خسارت و آسیب احتمالی، آمادگی شهرداری ها برای پاکسازی جوی ها و معابر عمومی را توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 380

به "هشدار نارنجی آبگرفتگی معابر در شمال شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی آبگرفتگی معابر در شمال شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید