مهم ترین ویژگی تازه آیفون 14 پرو راهی گوشی های اندرویدی شد

به گزارش خبر آزمون، یک تیم توسعه دهنده به تازگی تصمیم گرفته با طراحی یک تم جالب مهم ترین ویژگی نو آیفون 14 پرو و پرو مکس یعنی جزیره پویا را به گوشی های اندرویدی بیاورد.

مهم ترین ویژگی تازه آیفون 14 پرو راهی گوشی های اندرویدی شد

در حالی که تصور می کردیم حذف ناچ و اضافه شدن حفره می تواند مجذوب نماینده ترین تغییر در طراحی گوشی های سری آیفون 14 پرو باشد اما اپل با اعمال یک تغییر جالب پیروز شده تقریبا همه را غافلگیر کند. این شرکت آمریکایی تصمیم گرفته انیمیشنی برای قسمت حفره های روی نمایشگر طراحی کند تا بدین ترتیب هنگام دریافت یک اعلان یا تماس یا حتی برای کنترل رسانه، این بخش از نمایشگر به فضایی برای انجام این تعاملات تبدیل گردد.

این قابلیت فقط برای دو مدل پرو و پرو مکس از آیفون های سری 14 در دسترس واقع شده است چرا که فقط این دو گوشی هستند که از حفره روی نمایشگر بهره می برند. البته گوشی های اندرویدی روی پنل نمایشگر خود از یک حفره بسیار کوچک بهره می برند که میزبان دوربین سلفی است. این حفره آنقدر کوچک هست که گاهی اوقات اصلا به چشم هم نمی آید اما با این حال ظاهرا اپل توانسته با ویژگی جدیدش نظر کاربران اندرویدی را هم به خود جلب کند تا توسعه دهندگان تم اندروید به سرعت دست بکار شده و قابلیتی مشابه را برای گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل طراحی نمایند.

البته باید به این مورد هم اشاره کنیم که در طول سال ها فعالیت اپل و شرکت های اندرویدی در فراوری گوشی های هوشمند، بارها شده که اپل هم از قابلیت های خوب گوشی های اندرویدی برای گوشی هایش استفاده کند و برعکس این اتفاق هم طبیعتا بارها اتفاق افتاده است. بنابراین این اتفاق لزوما چیز بدی نیست.

اینطور که به نظر می رسد، تمی که این قابلیت را به گوشی های هوشمند اندرویدی می آورد در حال حاضر روی یک گوشی شیائومی نصب شده و حتی یک ویدیو هم از آن منتشر شده است که می توانید در ادامه آن را مشاهده کنید. این قابلیت هم درست مثل جزیره پویای گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس، می تواند اعلانات و فهرست پخش فعلی را به نمایش بگذارد. نام این تم طبق اطلاعات منتشر شده، Grumpy UI است و فقط هم از زبان رسمی چینی پشتیبانی می نماید. تیم توسعه دهنده تم را به گونه ای طراحی نموده که وقتی اعلانی دریافت می گردد یا موسیقی در حال پخش است، حفره کوچک گوشه نمایشگر به خوبی پنهان می گردد.

تیم توسعه دهنده اعلام نموده که این تم فعلا در مرحله آنالیز واقع شده است و هنوز به تأیید شیائومی نرسیده است. اگر شیائومی این تم را تأیید کند، کاربران گوشی های این شرکت می توانند به صورت رسمی در فروشگاه تم شیائومی به آن دسترسی پیدا نمایند. متأسفانه هنوز خبری در این رابطه که آیا شاهد اضافه شدن زبان های بیشتر به آن خواهیم بود یا خیر منتشر نشده است.

نظر شما در رابطه با اضافه شدن قابلیت جزیره پویای گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس به گوشی های اندرویدی چیست؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 270

به "مهم ترین ویژگی تازه آیفون 14 پرو راهی گوشی های اندرویدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین ویژگی تازه آیفون 14 پرو راهی گوشی های اندرویدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید