معرفی نکته ها و ترفندهای پرکاربرد تلویزیون های هوشمند سامسونگ

به گزارش خبر آزمون، تلویزیون های هوشمند امروزی حالا دیگر تنها وسیله ای صرفا برای پخش فیلم و سریال نیست و این دستگاه ها با اتصال به شبکه اینترنت و امکان نصب اپلیکیشن های مختلف، کاربردهایی نو و موثر در زندگی کاربران خود پیدا کرده است. در این شرایط آگاهی از یکسری ترفندها و نکات تلویزیون های هوشمند سامسونگ به کمک کاربران این دستگاه ها می آید تا ضمن تجربه ای راحت از کار با منوها و قابلیت ها، بهره وری کامل تری از تلویزیون و فناوری های پیشرفته آن داشته باشند. در ادامه می توانید بخشی از این ترفندها و نکته های مهم را بیابید.

معرفی نکته ها و ترفندهای پرکاربرد تلویزیون های هوشمند سامسونگ

راه اندازی تلویزیون

زمانی که به تازگی یکی از تلویزیون های سامسونگ را به خانه خود می آورید و یا مجبور به ریست کردن تنظیمات آن می شوید، می بایست مراحلی را برای راه اندازی تلویزیون انجام دهید تا بتوانید از قابلیت های آن به شکل کامل و جامع استفاده کنید:

همگام سازی کنترل

سری تازه تلویزیون های هوشمند سامسونگ که با نام QLED و به تازگی با سری Neo QLED عرضه شده، دارای کنترل هوشمندی است که نسبت به نسل های قبلی از طراحی مینیمال و ابعادی کوچک تر بهره می برد. وقتی برای اولین بار تلویزیون را روشن می کنید، کنترل آن به طور اتوماتیک با آن همگام می شود، اما چنانچه این اتفاق رخ نداد، ابتدا کنترل را جلوی تلویزیون گرفته و سپس به طور همزمان دکمه های Back و Play/Pause را فشار دهید.

اتصال به اینترنت

یکی از مراحلی که در زمان راه اندازی اولیه تلویزیون خود بایستی انجام می دهید اتصال به شبکه اینترنت است. اتصال بی سیم تلویزیون های هوشمند سامسونگ به راحتی و با وارد کردن نام و رمز عبور شبکه وای فای خانگی تان انجام می شود. به منظور اتصال پایدارتر و سریع تر نیز امکان بهره مندی از سیم یا کابل را خواهید داشت. برای این کار دو راه چاره اتصال از طریق One Connect Box یا اتصال کابل به پشت تلویزیون در دسترس کاربران قرار گرفته است. به همین منظور در منوی Network Type گزینه Wired را انتخاب کرده و کمی صبر کنید تا اتصال به اینترنت کامل شود، پس از آن تلویزیون شما به سرورهای سامسونگ دسترسی پیدا خواهد کرد. برای اتمام مراحل بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

اتصال دستگاه ها

پس از راه اندازی تلویزیون می توانید دستگاه های جانبی خود مثل پخش کننده بلو-ری، کنسول بازی، ساندبار و لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنید. در برخی از مدل های تلویزیون های هوشمند سامسونگ، دستگاه One Connect box وجود دارد که نظم و سیمای خلوتی به فضای اطراف تلویزیون می بخشد. از طریق این دستگاه دیگر نیازی به کابل های متعدد نیست و تمامی دستگاه ها از طریق یک کابل به تلویزیون وصل می شود. همچنین کنترل هوشمند تلویزیون های نسل تازه سامسونگ امکان کنترل دستگاه های سازگار با خود را فراهم می کند.

اتصال SmartThings

SmartThings برنامه اختصاصی سامسونگ برای کنترل همه جانبه دستگاه های هوشمند خانه از جمله تلویزیون است که برای گوشی های اندروید و iOS در دسترس است. تلویزیون های هوشمند سامسونگ که از سال 2016 به بعد تولید شده اند با این برنامه سازگارند و به آن متصل می شود.

برای استفاده از امکانات این برنامه در تلویزیون خانه خود کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • تلویزیون هوشمند سامسونگ و دستگاه (گوشی یا تبلت) خود را به یک شبکه وای فای یکسان متصل کنید
  • اپلیکیشن SmartThings را دانلود کرده و آن را روی دستگاه خود نصب کنید (در صورت استفاده از گوشی های گلکسی این برنامه احتمالا به طور پیش فرض نصب است)
  • در اپلیکیشن SmartThings بر روی گزینه افزودن که با آیکون + مشخص شده، ضربه بزنید
  • تلویزیون خانه خود را انتخاب کرده یا در صورت نیاز آن را اسکن کنید

تلویزیون شما اکنون به SmartThings متصل است و می توانید از گوشی یا تبلت خود به عنوان کنترل دوم تلویزیون استفاده کنید. برای دسترسی به قابلیت های بیشتر در منوی اپلیکیشن بخش گزینه های بیشتر (More Options) را که با آیکون سه نقطه عمودی مشخص شده، لمس کنید. در این بخش می توانید از قابلیت های کاربردی Smart View و Mirror Screens برای نمایش صفحه گوشی در تلویزیون یا بالعکس استفاده کنید.

فعال کردن Input Signal Plus

کیفیت تصویر تلویزیون های سامسونگ برای داشتن یک تجربه دیدنی و مجذوب کننده از بازی، به طور پیش فرض مطلوب است اما برای بهتر کردن همین میزان از کیفیت هم راه چارههایی وجود دارد تا سطح آن را به مرحله ای عالی برسانید. برای این کار لازم است تا قابلیت Input Signal Plus را فعال کنید و با افزایش دامنه سیگنال ورودی اتصالات HDMI خود را در اتفاقات بازی غرق کنید.

برای فعال کردن این قابلیت لازم است تا مراحل زیر را پی بگیرید:

  • در بخش تنظیمات (Settings) به منوی تنظیمات عمومی (General) بروید
  • در این بخش گزینه External Device Manager را انتخاب کنید
  • گزینه Input Signal Plus را پیدا کرده و وارد آن شوید
  • از میان گزینه های موجود درگاه HDMI مربوط به کنسول بازی را انتخاب کنید

حالت بازی

فعال کردن حالت بازی (Game mode) تاخیر ورودی را کاهش داده و تصاویری بدون تاری و لرزش را ارائه می دهد. این قابلیت به منظور ارتقا و بهبود تجربه گیمینگ تلویزیون های سامسونگ طراحی شده است. براین اساس به محض اتصال پلی استیشن یا ایکس باکس خود به تلویزیون سامسونگ این حالت به طور اتوماتیک فعال شده و نیازی به انجام کاری خاصی نیست. برای اطمینان از فعال بودن این حالت اقدامات زیر را دنبال کنید:

  • در بخش تنظیمات (Settings) به منوی تنظیمات عمومی (General) بروید
  • در این بخش گزینه External Device Manager را انتخاب کنید
  • گزینه Game Mode Settings را انتخاب و Game Mode را فعال کنید

تلویزیون های هوشمند سامسونگ به لطف رابط کاربری روان و راحت و صدا و تصویر فراگیر تجربه ای لذت بخش از تماشای تلویزیون را به تمام کاربران خود ارائه می دهد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 261

به "معرفی نکته ها و ترفندهای پرکاربرد تلویزیون های هوشمند سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نکته ها و ترفندهای پرکاربرد تلویزیون های هوشمند سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید