مدیران زیبا، سوار بر تیبا!

به گزارش خبر آزمون، از گرمای تابستان تا سیاه زمستانی که این روزها مهمان ماست، اگر هیچ کدام از وعده هایی که وزیر جوان صمت در حوزه صنعت خودرو ارائه نمودند به جایی نرسید، اما در زمینه تغییر و تحول در دو خودروساز اصلی کشور واقعا انتظارات برآورده شد. به هر حال، تغییر و جابه جایی در سایپا و ایران خودرو چیزی شبیه جام جهانی فوتبال است و معمولاً چهار سال یک بار و حتی دو سال یک بار اتفاق می افتد و مدیران این دو شاخ خودروسازی خاورمیانه عوض شده اند!

مدیران زیبا، سوار بر تیبا!

آخرین تغییر هم در همین دی و بهمن 1400 رخ داد و آقایان تیموری و خطیبی شدند، مدیران عامل دو کارخانه اصلی مملکت. تا اینجای کار خوشبختانه مدیران نو با خودشان شور و حال خوبی آورده اند و سوژه های خوبی به رسانه ها داده اند، البته فعلا خبری از معرفی پروژه های نو یا ارائه ویژن تازه نیست و همراهی با مردم مد نظر است.

این را بنده از صحبت های اخیر محمد علی تیموری مدیر عامل نو سایپا در یک مصاحبه تلویزیونی استنباط کردم و احساس کردم که بالاخره یک مدیری هم وجود دارد که مثل مردم عادی ماشین سوار می گردد در حالی که هزاران میلیارد پول در کمپانی تحت امرش جابه جا می گردد، جدا که دست مریزاد…

شرط می بندم خیلی از شما ویدیوی مجذوب نماینده آقای تیموری مدیر عامل سایپا را مشاهده فرموده اید که از یک مصاحبه تلویزیونی برداشته شده و مدیر عامل نو سایپا درباره خودروهای روزمره اش چه جواب های بانمک و ملیحی داده است. مدیر سایپا گفته که خودرو شخصی اش یک دستگاه تیباست اما با خودرو سازمانی که یک کیا سراتو (و قطعا با یک راننده) است سر کار می رود. با این حساب احتمالا فرزند برومند ایشان همان کسی است که بیشتر از پدر گرامی از خودرو خانواده که همان تیبا باشد استفاده می نماید و گاهی هم می رود در اندرزگو یا ایران زمین دور دور…!؟ خدا داند!

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/cars-ceos-saipa-and-ikco-drive-05.mp4

حقیقتا آدم یک جوری می گردد وقتی این همه سادگی و بی آلایشی را در یک مدیر کمپانی خودروسازی ایران می بیند! خصوصا که آقای تیموری گفته که در دهه هشتاد، یعنی وقتی که مدیر سطح بالایی هم نبوده، زانتیا سوار می شده اما حالا از ماشین نوتر که تیبا باشد بهره می برد! به هر حال، این یک رسم قدیمی است که مالکان یا مدیران کمپانی های خودروسازی در جهان از قدیم قدیم ها تا امروز، یک دستگاه از خودروهای ساخت خودشان را به عنوان اتومبیل روزمره سوار می شوند و این موضوع حتی یک جورهایی هم ناموسی است! بماند که در مملکت خودمان بسیار مدیرانی بوده اند که بیشتر به ناموس بنز و ب ام و علاقه داشتند تا ماشین های ملی خودمان!

نوترین آگهی های خودرو

نگارنده طی تحقیقی سریع و فوری متوجه شدم که بسیاری از مدیران فعلی کمپانی های نامدار در خصوص این که ماشین روزمره شان چیست چیزی نگفته و نم پس نداده اند. مثلا همین آقای اولا کلنیوس مدیر نو مرسدس بنز با انواع و اقسام محصولات ستاره نشان دایملر عکس انداخته، اما یک کلام نگفته که ماشین روزمره اش چیست! یا مثلا خانم ها مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز و لیندا جکسون مدیر پژو-سیتروئن با هر چه ماشین زرد و صورتی این دو کمپانی است عکس دارند، اما اصلا نمی دانیم گواهی نامه دارند که ماشین شخصی داشته باشند یا اصلا بلدند پارک دوبل نمایند یا نه؟!

اولا کلنیوس مدیر نو مرسدس بنز

مری بارا مدیر عامل جنرال موتورز

لیندا جکسون مدیر پژو-سیتروئن

آکیو تویودا مدیر عامل تویوتا

قبلی 1 از 4 بعدی

فقط این اقای آکیو تویودا مدیر عامل از خود راضی تویوتاست که نه یک ماشین که دو ماشین شخصی اختصاصی دارد که هر دو هم تویوتا سنچری هستند و یکی سفید و یکی هم سیاه است! بدتر اینکه ماشین های آقای تویودا اصلا نمونه های عادی ندارند که مردم فقیر ژاپن هم بتوانند آن را خریده و سوار شوند. واقعا این همه تفرعن، غرور و اشرافیت برای چیست آقای تویودا؟ چه خبرته اخوی هر روز توی پیست سوزوکا دور می زنی؟

به هر حال، آقای تیموری که مردمی بودن خودشان را با استفاده از تیبا نشان دادند و باید منتظر مصاحبه آقای خطیبی که در چند شرکت واردنماینده خودرو (از جمله ب ام و) هم مسندی داشتند هم بمانیم و ببینیم که ایشان چه خودروی روزمره ای دارند؟! مثلا سری 7 یا سمند؟! جالب است که در مراسم معارفه آقای خطیبی ظاهراً قصد داشتند که کراس اوور نو ایران خودرو را که فعلا با K125 شناخته می گردد به نام ایشان بزنند و یک دستگاه پروتوتایپ آن را جلوی پایش بزنند زمین و قربانی نمایند، اما ظاهرا آقای خطیبی قبول ننموده اند!

به نظر می آید دو مدیر عامل نو خودروسازی ایران اگر ایده ای برای پیشرفت و ساخت ماشین های نو ندارند، قطعا در زمینه تواضع و فروتنی و استفاده از خودروهای برتر ساخت داخل مرزهای نوی را تعریف نموده اند.

دم شما گرم با پیوست دعای خیر…

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 238

به "مدیران زیبا، سوار بر تیبا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران زیبا، سوار بر تیبا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید