محور های آذربایجان غربی به دستگاه های تردد شمار مجهز می شوند

به گزارش خبر آزمون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تجهیز تمام محور های استان به دستگاه های تردد شمار خبر داد.

محور های آذربایجان غربی به دستگاه های تردد شمار مجهز می شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ارومیه، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه طی هفته جاری سه محور ارومیه - بند، پیرانشهر - سردشت و تکاب - دندی به دستگاه های تردد شمار مجهز شدند، اضافه کرد: با پیگیری های لازم از ستاد مرکزی سازمان حمل و نقل جاده ای در آینده ای نزدیک کلیه محور های استان به سامانه تردد شمار مجهز خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای طرح تجهیز محور های استان به سامانه های حمل و نقل هوشمند محور های ارومیه - بند، پیرانشهر - سردشت و تکاب - دندی به سامانه های تردد شمار مجهز می شوند که در جهت برنامه ریزی حمل و نقل، مدیریت ترافیک شبکه راه ها، ایجاد پایگاه آماری داده ها در جهت طراحی روان سازی محور ها و نیز ثبت تخلفاتی همچون عدم رعایت فاصله طولی مناسب بین وسایل نقلیه عبوری و ثبت سرعت غیر مجاز در دسترس خواهد بود.

شکری اضافه کرد: با استفاده از بانک اطلاعاتی سامانه های تردد شمار می توان نرخ تعداد وسایل نقلیه، طول وسایل نقلیه عبوری، سرعت وسایل نقلیه، فاصله مکانی وسایل نقلیه عبوری از یکدیگر، تاریخ و زمان عبور هر یک از خودرو ها و طبقه بندی وسایل نقلیه عبوری در کلاس های سواری، کامیونت، کامیون، اتوبوس و تریلر جهت برای برنامه ریزی حمل و نقل و تردد جاده ای را بدست آورد.

وی همچنین از از اجرای 77 کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در محور های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در جهت ایمن سازی و کاهش تصادفات در محور های مواصلاتی استان نصب نیوجرسی مفصلی بتنی به عنوان یک از مهم ترین اقدامات در حال اجراست که بی شک این کار تأثیر زیادی در جدا سازی ترافیک و تردد ایمن در محور های ترانزیت و پرتردد استان خواهد داشت.

شکری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته 50 کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در منطقه آزاد ماکو با بالغ بر 231 میلیارد ریال اعتبار، 9 کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در محور خوی - سلماس با نزدیک به 35 میلیارد ریال اعتبار، 2 کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در محور تمرچین - پیرانشهر با بالغ بر 25 ریال اعتبار، یک کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در محور خوی - رازی با 6.5 میلیارد ریال اعتبار، و 15 کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در سایر محور های مواصلاتی مستعد استان اجرا شده یا در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: در راستای ایمن سازی جاده های سطح استان همچنین 17 کیلومتر تهیه و نصب و تعمیرات گاردریل در محور شهید کلانتری و 10 کیلومتر نیز در مجموع سایر محور های استان انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 36

به "محور های آذربایجان غربی به دستگاه های تردد شمار مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محور های آذربایجان غربی به دستگاه های تردد شمار مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید