مجلس و آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین پایبند هستند

به گزارش خبر آزمون، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت کمیسیون آموزش، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی به اجرای سند تحول پایبند هستند و تمامی طرح ها، لوایح و پیشنهادات براساس سند تحول بنیادین ارائه می گردد.

مجلس و آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین پایبند هستند

رضا حاجی پور در گفت وگو با پانا در مورد اجرای سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش در حال کوشش هستیم که سند تحول بنیادین اجرا گردد. کمیسیون آموزش، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی پایبند به اجرای سند تحول هستند و تمام طرح ها، لوایح و پیشنهادات براساس سند تحول بنیادین ارائه می گردد. در حوزه های دیگر نیز قطعاً دوستان ما در سایر کمیسیون ها این دقت نظر و هم فکری را دارند که سند تحول بنیادین اجرایی گردد.

وی ضمن اشاره به مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش، گفت: در بحث تعارض منافع، مصوباتی را در کمیسیون آموزش داشتیم مبنی بر اینکه افرادی که اکنون در حال تدریس یا مدیر مدرسه هستند، تا 3 سال بعد از بازنشستگی نمی توانند مجوز تاسیس مدرسه غیرانتفاعی یا مراکز آموزشی غیرانتفاعی را کسب نمایند. به نظر من این مصوبات در حوزه مدیریت تعارض منافع بسیار مثبت است. تمام این موضوعات بحث سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که کمیسیون آموش مجلس در تمام این زمینه ها پیش قدم شده است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بزرگترین مشکل ما اکنون ویروس منحوس کروناست؛ انشالله اگر از این فضا عبور کنیم، مسائل کمتر خواهد شد. البته بحث بودجه ای، همسان سازی و رتبه بندی معلمان را نیز داریم. هرچند رتبه بندی معلمان آن طور که می خواستیم و معلمان انتظار داشتند انجام نشد. اگر اوضاع مالی مانند گذشته بود، شک نکنید که در این خصوص کوتاه نمی آمدیم. فعلاً رتبه بندی معلمان تصویب شده است اما به مرور زمان اگر اوضاع مالی بهتر گردد، مجدداً با یک پیشنهاد یا اصلاحیه در صحن علنی مجلس می توانیم یاری کنیم که رتبه بندی اصلاح گردد.

حاجی پور در انتها گفت: براساس بودجه ای که در اختیار داشتیم رتبه بندی را تصویب کردیم. با بودجه 25 هزار میلیاردی قادر نبودیم که بهتر عمل کنیم. لایحه ارائه شد و ما ایثار و ایستادگی کردیم تا رتبه بندی تصویب گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: kbazmoon.ir شناسه مطلب: 95

به "مجلس و آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین پایبند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس و آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین پایبند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید